Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Spinat Og Ost "frittatas"

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-04, 22:10   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Spinat Og Ost "frittatas"

Kjempefin lunchmat - skal oversette den til norsk senere !!

Spinach & Cheese Mini Frittatas

1 package (300g/10oz) of frozen chopped spinach (NB tines til værelsetemperatur !!!!!)

240 ml (1 cup) cottage cheese OR 170ml (0.7 cup) crumbled feta cheese (smuldret masse - viktig !!) (Jeg bruker feta, den har høyere fett og siden cottage cheese ikke er lov på induksjonen)
130g (4.6oz) grated/shredded cheddar or gouda cheese
60g (4 tbsp) grated parmesan or pecorino cheese
6 medium eggs
95ml (0.4 cup) chopped parsley
1 tsp each of basil and oregano, crushed
salt & Tabasco (chili pepper) sauce to taste

Jeg lager de og med baconbiter i.......knallgodt !

Grease 12 muffin cups (American sized) (De har papirformer på rema/rimi) with 0.5 tbsp olive oil, heat oven to 190C (375 F)

Whip eggs slightly. Add parsley and spices. Then stir in spinach and cheese.
Spoon about 3-4 tbsp mixture into greased muffin cups. Bake for 18-20 minutes, or until a knife inserted in the middle of the frittata comes out clean. Let stand 5 minutes and serve, with salsa and sour cream to taste.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 19:18   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Har de store muffinsformer på rema,det må jeg sjekke opp

ville stemme mer med oppskriftene da

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 21:24   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

fetaost er jo også MYYE bedre enn cottage cheese
men jeg liker ikke spinat, er det noe annet jeg kan erstatte det med?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-04, 11:34   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jeg oversatte den til norsk, håper det er greit.. (kjeder vettet av meg idag nemlig hehe). er det noe jeg skal forandre? koppemålene bør kanskje forandres på.

SPINAT- OG OSTEMUFFINS
1 pakke (300 gram) frossen hakket spinat (tinet opp til værelsestemperatur!!)
170 ml (0,7 kopp) smuldret fetaost
130 gram revet cheddar eller goudaost
60 gram (4 ss) revet parmesan eller pecorino-ost
6 mellomstore egg
95ml (0,4 kopp) hakket persille
1 ts knust oregano
1 ts knust basilikum

smak til meg salt og tabascosaus

Smør 12 store muffinsformer med olivenolje, og sett ovnen på 190 grader.

Visp eggene forsiktig. Tilsett persille og krydder. Rør inn spinat og ost.
Ha ca 3-4 ss av røren i muffinsformene. Sett dem i ovnen og stek dem i 18-20minutter. Sjekk om de er ferdigstekte ved å stikke en kniv i midten påen muffin. Ingenting skal henge igjen på kniven.

Ta dem ut og la dem stå i 5 minutter, før du serverer dem med salsa og rømme.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Nille : 31-08-05 kl 23:16. Årsak: eh....det var litt mye krydder her, skulle være ts ikke ss organo og basilikum
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-04, 14:42   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Har de store muffinsformer på rema,det må jeg sjekke opp

ville stemme mer med oppskriftene da

De jeg fant sist het "Toppits" 24 store muffinsformer. Du må bruke de store ja.

Opprinnelig lagt inn av Iset

fetaost er jo også MYYE bedre enn cottage cheese
men jeg liker ikke spinat, er det noe annet jeg kan erstatte det med?

Flott oversettelse Iset !! Tusen takk for hjelpen ! Jeg har ikke prøvd med annet enn spinat, men kanskje du kan prøve deg frem ? Tror kanskje det blir sterkt med mer persille....men det er jo en mulighet. Skal sjekke med hun jeg fikk oppskriften av om det finnes andre ideer....Kommer tilbake på det når jeghar fått svar !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 17:34   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Denne snakket vi om i går. Den ser spennende ut. Skal nok prøve en gang. Takk Nille, for all inspirasjon og oppskrifter. Vi vil gjene ha flere ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-08-05, 14:09   #7
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Kan disse fryses?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 17-08-05, 18:12   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

det kan de !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
elsker pommers frites med ost.... Iset Atkins kosthold 0 20-02-04 13:42
Dere som elsker ost - ostesnacks rsy Induksjonen 4 13-02-04 19:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no