Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Buljong og karbo

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-03-11, 16:48   #1
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Buljong og karbo

Jeg har i mange år laget ei kyllingsuppe som alle liker kjempegodt, men jeg er veldig usikker på hvordan jeg rekner ut karbo i buljongterningene,
Jeg bruker 2 kg kyllinglår med skinn og bein, 4 terninger hønsebuljong, 1/2 kg gulrøtter (opprinnelig 1 kg), 4 fedd hvitløk.2 bokser minimais og en stor kvast finhakket persille tilføres rett før suppa er klar. Minsten min kan ikke leve uten pastavarer, så jeg koker litt eggnudler til han ved siden av.

Hvordan rekner dere dette med buljongen?

BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:51   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Buljong og karbo

Maggi hønsebuljong har 44 karber pr. 100g. En terning veier 10gram. dvs. 4,4 karbo pr terning

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:34   #3
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Maggi hønsebuljong har 44 karber pr. 100g. En terning veier 10gram. dvs. 4,4 karbo pr terning

Knorr hønsebuljong har 11kh pr100g(4 terninger 40g)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:16   #4
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Takk for kjappe svar.
Da vil suppa mi for sju mennesker gi
2 kg kylling 0
1/2 kg gulrot 3,8
4 Maggi hønsebuljong 17,6
1 box à 250gr. minimais 5,9
+ det lille i persille og hvitløk
= ca 28 / 7 = 4 karbo pr. porsjon om en da ikke forsyner seg med eggenudlene

BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:23   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Takk for kjappe svar.
Da vil suppa mi for sju mennesker gi
2 kg kylling 0
1/2 kg gulrot 3,8
4 Maggi hønsebuljong 17,6
1 box à 250gr. minimais 5,9
+ det lille i persille og hvitløk
= ca 28 / 7 = 4 karbo pr. porsjon om en da ikke forsyner seg med eggenudlene

Nei, mer... gulrot har 6,5 karber pr. 100 g. Det blir 32 karber for 1/2 kilo (500g)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:28   #6
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Takk, da blir det 56 / 7 = 8 karbo pr.person?
Prøver så godt jeg kan å lære dette, men gjør hele tiden sånne feil når jeg skal sette opp reknestykker

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Buljong alexsandra Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-02-11 17:07
Buljong StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 01-03-10 23:30
Buljong Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 25 05-01-10 03:34
Buljong og bacon Inger33 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 02-11-09 20:54
Buljong ... blyanten Spørsmål og svar 9 17-08-07 20:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.