Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
19-04-11, 23:22 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
|
Kjerringa mot strømmen!Nå har jeg gått min helt egne vei, å er skikkelig kjærringa mot strømmen! Etter et par uker med stillestand, bestemte jeg meg for at NÅ skulle jeg virkelig prøve noe nytt, å fy søren som det har fungert! Gleder meg til å oppdatere "tickeren" min Jeg har nemlig kuttet ut ketolyse, gått over til generell lavkarbo, kuttet en god del ned på fettet, å jeg har startet på xenical! Vet det er mange som ikke liker xenical, men jeg har gått ned 2 kilo på 5 dager etter flere uker med treg nedgang! Hurra!
20-04-11, 23:48 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
|
Sv: Kjærringa mot strømmen!Ingen er like, så lenge du har funnet noe som passer DEG så skal ingen andre komme å fortelle deg noe annet |
Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) |
20-04-11, 23:57 | #3 |
Seniormedlem
|
Sv: Kjærringa mot strømmen!
Det er jeg helt enig i
21-04-11, 10:58 | #4 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
|
Sv: Kjærringa mot strømmen!Jeg har gått på Xenical for mange år siden, jeg, og måtte leve på fiberrik og tomat for å ikke måtte tilbringe all tiden min på toalettet. Jeg hadde noen uhell i den tiden hvis jeg f.eks. var så uheldig å få i meg litt fet ost eller en saus eller lignende Xenical virker ved at 1/3 av fettet går ufordøyd gjennom og kommer ut som ekkel fettdiare. Men det er, så vidt meg bekjent, eneste bivirkningen, og er jo ikke direkte farlig sånn sett. Årsaken til at "vi" ikke er så begeistret for Xenical er jo nettopp fordi et lavkarbokosthold har mer fett enn annet kosthold og dersom man skal fjerne deler av dette gjennom avføringen ved å bruke en pille går jo litt av poenget bort, for ikke å snakke om at det er en smule upraktisk å ikke kunne slippe en fjert uten å måtte ha et toalett og ekstra skift med seg i vesken til enhver tid |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening |
21-04-11, 11:22 | #5 |
Seniormedlem
|
Yes da, jeg går på vitaminer i fleng Om du har lest på noe av det jeg har skrevet tidligere, så sliter jeg veldig med leveren min, å per nå lever jeg egentlig både low fat og low carb... Leveren min takler ikke stort fettinntak... Jeg har hatt litt fettdiare, men skal jeg være helt ærlig så plager det meg ikke noe særlig Jeg spiser mye kjøtt, grønnsaker, en del bær, cottage chees, smoothies samt fiberhusk knekkebrød.. Jeg målte livvidden min i går, å på en uke har jeg gått fra en livvidde på 88 til 85! Jeg er bare glad for at jeg har funnet noe som fungerer for meg
21-04-11, 11:26 | #6 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
|
Vet ikke hvor mye det hjelper, ettersom de nettopp er fettløselige. Det vil si at kroppen trenger en viss mengde fett for å ta de opp. Så om en person tar et preparat som fjerner 1/3 av fettet fra et allerede magert kosthold, så er det en viss fare for at disse vitaminene som blir tatt utenom ikke har noen særlig god forutsetning til taes opp i kroppen. Det blir litt som å helle vann i et glass med hull i bunnen. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
21-04-11, 11:34 | #7 |
Supermoderator
|
Sv: Kjerringa mot strømmen!For all del, det var ikke kritikk til deg. Og ja, jeg har lest at du har slitt, og da er det kjempefint for deg at du finner noe du syns fungerer. Jeg opplyste bare litt om hva virkningen av Xenical er, i tilfelle noen andre fikk lyst til å prøve, for det er ganske essensielt for en lavakarber (som jo har et mer fettholdig kosthold enn normalen) å vite at dette er et produkt som virker ved at deler av fettet ikke blir tatt opp men faktisk kommer ufordøyd ut igjen, og da går jo mye av poenget bort ved kostholdet. |
21-04-11, 11:35 | #8 |
Supermoderator
|
Ser den |
21-04-11, 11:40 | #9 |
Seniormedlem
|
Sv: Kjerringa mot strømmen!
Jeg TROR jeg får i meg nok mat... Men ja, jaget etter den perfekte sommerkropp er stort nå, skal ærlig innrømme det... Ser så mange rundt meg med DE fine kroppene, å når man nesten ikke får på seg den største størrelser i diesel bukser engang, så slår det litt på selvtilliten...
21-04-11, 11:42 | #10 |
Seniormedlem
|
Kan jo hende at det går mye på psyken selvfølgelig.. At jeg slapper litt mere av etter at jeg begynte på de, skjønner? Å at kroppen kvitter seg lettere med de ekstra kiloene da.... Er bare så deilig å finne noe jeg føler fungerer.. Da er det ikke så lett å skullle slutte igjen
21-04-11, 12:23 | #11 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
|
Du har vært veldig åpen om at du har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, så jeg må jo ærlig innrømme at alle varsellamper blinker når du begynner å gjøre så drastiske tiltak fordi "vekta har stått stille i to uker", og fordi "jaget etter den perfekte sommerkroppen er stort og du ser så mange med fine kropper". Dette høres ut som opptakten til noe større enn bare vanlig misunnelse over andres fine kropper og et par ukers stillstand. Jeg bare sier det, for med din bakgrunnshistorie så tror jeg at et fokus som blir mer og mer på vekt, og kanskje mindre om helse, kan være potensielt farlig. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
21-04-11, 12:35 | #12 |
Supermoderator
|
Sv: Kjerringa mot strømmen!Jeg gjør meg litt de samme tankene som Photo Håper du er obs og selv klarer å stoppe en uheldig retning om du ser du er på vei dit igjen. Jeg syns det er veldig trist å lese at selvtillitten er avhengig av om du får på deg en dieselbukse i den rette størrelsen eller ikke. |
21-04-11, 13:47 | #13 |
Seniormedlem
|
Takk for at du bryr deg
21-04-11, 16:01 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
|
Sv: Kjerringa mot strømmen!Kjære lille Maylinn, du er bare 26 år...."for alltid" har ingen betydning for deg ennå..... tid har du faktisk nok av....skulle ønske jeg kunne få gitt deg en goklem og fått deg skikkelig rolig i forhold til det du holder på med |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. |
21-04-11, 17:27 | #15 |
Seniormedlem
|
Når jeg leste dette innlegget ble jeg faktisk veldig rørt Tusen tusen takk for veldig fine ord.. 26 år er kanskje ikke så mye, men det er en del i forhold til at jeg har hatt spiseforstyrrelser i 14 av dem... Jeg hater å innrømme det, men jeg tror dere alle tre har veldig veldig rett, men allikavel er jeg så sta at jeg tviler på at jeg kommer til å slutte på xenical... Skulle ønske at det jaget etter å bli tynn ikke var så stort, å at jeg kunne være mere fornøyd med meg selv... En dag kanskje....
21-04-11, 21:19 | #16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
|
Det er nå i det minste bra at du er klar over det - for det er jo det det sies, at det første steget mot å gjøre noe med en slik ting, er å innrømme det ovenfor seg selv. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ |
22-04-11, 10:51 | #17 |
Seniormedlem
|
Tusen tusen takk, slike innlegg er alltid like koselig å lese Når jeg begynte med lavkarbo, trodde jeg at det var det som skulle til for at jeg kunne tenke litt mindre på spise problemene mine.. Men der tok jeg nok dessverre feil.. Leveren min har protestert på alt fettet fra kosten, å leververdiene som jeg endelig hadde fått under kontroll fløy igjen i taket, er så synd at jeg ble så dårlig... Når jeg kuttet drastisk ned på fettet, kom sultfølelsen tilbake, ikke i samme grad som før, men den kjennes inni mellom veldig veldig godt! Å med sultfølelsen, kom spise problemene tilbake igjen... Fordi, at du begynner å tenke på mat igjen..
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kjerringa mot strømmen? | Kozemor | Lavkarbo generelt | 17 | 10-04-11 00:59 |