Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

ketose og ubehag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-04-11, 01:34   #1
Stinemoor
Juniormedlem

Stinemoor sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Stinemoor er på en erverdig vei

ketose og ubehag?

Jeg ser at veldig mange hele tiden skriver at de i begynnelsen blir slappe og føler ubehag av å beynne på ketolysekuren/være i ketose.

Nå har jeg holdt på i tre dager og i følge ketostix så er jeg i ketose (moderat) Jeg merker ikke noe til slapphet, Men nå sliter jeg veldig med underskudd til vanslig så det kan være det er derfor jeg ikke merker noe forskjell? Føler heller jeg har fått mer overskudd de siste dagene.

MEN, jeg har følt meg litt kvalm i løpet av dagen og rar i hode, svimmel/ør. Er det noe galt eller farlig da, eller er dette bare en forbigående bivirkning?

Ellers så var det ei som reagerte på at jeg var i ketose så tidlig da hun hadde hørt fra trener at det tok lang tid før man kom i denne tilstanden, selv har jeg lest på nettet flere steder at det kan ta 1-3 dager etter siste høykarbo måltid. jeg har også lest at det kan ta opptil en uke. Hva er riktig, er det varierende fra person til person?

setter pris på svar og på forhond takk

Stinemoor!

Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 02:17   #2
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ketose og ubehag?

Helt vanlige bivirkninger av å komme i ketose.

Det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å komme i ketose, jeg brukte ikke mange dagene - tror det var 1-2 dager nå.

Gammel 28-04-11, 08:50   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det tar normalt 1-4 dager å komme i ketose, men det kan ta opp til 6-8 uker før kroppen helt klarer å nyttegjøre seg ketonene som brennstoff. Derav en periode med slapphet for enklete. Noen vil da oppleve at det å trene blir et mareritt der man ikke orker noen ting. Når så kroppen får taket på dette ketogene brennstoffet, kan man trene og trene og trene uten å risikere at man "går tom" somman gjør når man trener med karbohydrater som brennstoff!

Gammel 28-04-11, 13:23   #4
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Ikke ta ketolyse-vitaminer på tom mage!!

Det hjalp for min kvalme i hvertfall...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lett ubehag nedre del av magen høyre side novise Fysisk og mental helse 7 02-11-09 19:33
Føler ubehag når jeg svelger sejla Ketolysekuren 6 02-09-09 21:57
Urolige ben/ubehag i musklene -med vitaminene. Bæret Ketolysekuren 4 06-07-09 23:52
Ubehag i ribbeinsbuen/mellomgulvet MorStine Fysisk og mental helse 5 29-02-08 12:50
Ubehag i ribbebeinsbuen? Sukkersøt Fysisk og mental helse 11 14-08-07 08:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.