Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
26-03-05, 08:18 | #1 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Vekt og kreativitetJeg driver å studerer energi-anatomi for tiden. Utrolig spennede! |
Min kostholdsfilosofi: Keto |
26-03-05, 09:50 | #2 |
Medlem
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 52
|
Hadde jeg hatt evner skulle jeg kommet med et vettugt svar til deg, men jeg må innrømme at dette lød gresk for meg |
Min kostholdsfilosofi: Fedon |
26-03-05, 12:54 | #3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Det der med mellomgulv og chakra tror jeg på at det er noe i. I går trente jeg pilates i en time, - som forøvrig ligna mye på yoga. Det er lagt stor vekt på "The power House", området fra navlen til skambenet nedover og rundt hele kroppen i et "belte" i den bredden om du skjønner hva jeg mener. Ved å være bevisst på dette området og å styrke det, - sies det at kreativitet og "velbefinnende" etc skal øke. Det er snakk om en god sirkel. Det ene gir det andre og omvendt....
26-03-05, 13:01 | #4 |
Livsdesigner
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
|
Så spennende da nille! Har ikke tenkt på det at Pilates tar tak i energiflyten i kroppen og chakraene våre - men det er jo i tilfelle fantastisk. Nå skal jeg i hvert fall komme i gang.
Marianne I expand my life to include the possibilities of miracles! Sist redigert av HP : 26-03-05 kl 14:21. Årsak: Bruk PM ;) |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger |
26-03-05, 14:04 | #5 |
Systemutvikler
|
Pilates tenkte jeg ikke på i det hele tatt i denne sammenhengen, men Pilates er jo en form for kreativ utfoldelse, og det løser opp energibanene - forutsatt at du klarer øvelsene slik de er ment |
26-03-05, 15:07 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
|
Pilates bygde sin treningsfilosofi blant annet på yoga: det er en blanding av vestlige balanse og kroppsidealer og østlige teknikker og tankegang - ikke så rart hvis det løser opp i energibanene!
Eeeehhhh - i min ganske kreative jobb har både de tykke og de tynne alltid noe de skulle ha gjort.
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot Sist redigert av HP : 26-03-05 kl 21:28. Årsak: rettet sitatet |
Min kostholdsfilosofi: Montignac |
26-03-05, 21:33 | #7 |
Systemutvikler
|
Jepp, men min erfaring gjelder folk som har et vekt problem - de har også til dels sterke kreative sider de ikke lar utspille. Og som jeg skrev med kreativ jobb, så kan der likevel være blokkeringer av kreativitene. |
26-03-05, 22:25 | #8 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
hvilke da?
27-03-05, 11:13 | #9 |
Livsdesigner
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
|
Jeg tror ikke på tilfeldigheter jeg...
27-03-05, 15:31 | #10 |
Administrator
|
Vi bare si at jeg IKKE var støl i dag heller (og jeg HAR gjort øvelsene skikkelig, men jeg HAR jo fått litt styrke og muskler etter å ha trent motstand/vekt 3 ganger pr uke siden november !) Har trent Pilates i dag og. Og i dag var det bare 1 1/2 øvelse jeg ikke klarte.... Blei svett og varm og det er jo et godt tegn (til å være meg som nesten aldri svetter).
27-03-05, 17:07 | #11 |
Systemutvikler
|
Spent jeg nå!
27-03-05, 18:01 | #12 |
Administrator
|
Jeg har sett igjennom DVD'en som heter Power of Pilates, og det var den jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg. Men musikken de hadde i bakgrunnen gjorde meg så søvnig at jeg nesten sovna !! også gikk det litt treigt. Er ikke vant til yoga heller jeg vet du. Det er hue mitt det er noe i veien med, jeg VET det altså. Jeg hoppa over 20 minutters varianten av Winsor Pilates (kjedelig) og gikk rett på 50 minutter'n. Nå jakter jeg på et par stykker til som jeg fant på www.winsorpilates.com .....
27-03-05, 18:13 | #13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
|
Lise: En stressmestringsøvelse som jeg har brukt midt i et overopphetet møte:
27-03-05, 21:47 | #14 |
Administrator
|
Winsor Pilates er nok en "modernisert" pilates, hvor grunnøvelsene (som også her utføres i rolig og avslappende tempo) til Joseph Pilates er beholdt. Hun trekker dem imidlertid litt videre i noen av programmene. Basis programmet var stort sett det samme som Power of Pilates, - kun med grunnøvelsene for matte. Men hun har laget minst 20 forskjellige "programmer" - bl.a. for gravide, for de som skal trenes opp sakte etter å ikke ha trent før, for rygg/mage, for overkropp - dette er korte program på 20-30 minutter. Så er de de mer moderniserte, litt lengre programmene på 50 minutter, med Maximum burn, fat burning, body sculpting/forming - mage, rumpe, lår/overkropp/rygg etc etc. Litt for enhver smak altså. Hun anbefaler også å ikke trene samme program hele tiden, og ikke hver eneste dag. Hun presiserer faren for overtrening og sier 20 min basis programmet er flott for å holde rygg og "vondter" i sjakk (altså den "legende" ). Hun presiserer også at øvelse skal gjøres sakte, kontrollert i en glidende bevegelse, ikke fort og voldsomt,
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Om overvekt, selvtillit og angst | Zoë | Fysisk og mental helse | 11 | 28-10-04 15:17 |