Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekt fredag kontra mandag

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-11, 07:43   #1
Anyone
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 77
Anyone er på en erverdig vei

Vekt fredag kontra mandag

Jeg veier meg hver dag. Syns jeg har best kontroll da. Og så er jeg alt for utolmodig til å kunne veie meg en gang i uka.
Så jeg har lagt merke til at jeg alltid veier minst på fredag og mest på mandag. Altså, jeg veier alltid mer mandagen, enn jeg gjorde fredagen før.
Regner jo med at det har med litt utskeielser i helga å gjøre. Vi "snoper" litt på fradagskvelden og lager oss noe ekstra godt til kvelds på lørdag. Men oppgangen fra fredag til mandag er jo alltid mer enn hva det ekstra jeg spiser i helga veier Så det er vel en del vannansamling ute å går vil jeg tro.
Er det flere som har det sånn?

Og en ting til. Har lagt merke til at den helga jeg hadde en mega utskeielse med skikkelig høykarbo, da gikk jeg faktisk opp mindre fra fredag til mandag, enn de helgene hvor jeg har hatt moderate lavkarboutskeielser
Da begynner jeg jo virkelig å lure her.

__________________


Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 12:08   #2
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: Vekt fredag kontra mandag

Jeg veier også mindre på fredag vs mandag. Jeg spiser mye salte nøtter og drikker 1-4glass rødvin i helgene som gir meg mye vann i kroppen.

Jeg har og hatt noen høykarbo lørdager pga bursdager og fester, da vekta vært den samme innen onsdag, men Gud(!) så hardt det er å "avruse" kroppen for karbohydrater igjen...

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:19   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vekt fredag kontra mandag

Opprinnelig lagt inn av Anyone, her.

Jeg veier meg hver dag. Syns jeg har best kontroll da. Og så er jeg alt for utolmodig til å kunne veie meg en gang i uka.
Så jeg har lagt merke til at jeg alltid veier minst på fredag og mest på mandag. Altså, jeg veier alltid mer mandagen, enn jeg gjorde fredagen før.
Regner jo med at det har med litt utskeielser i helga å gjøre. Vi "snoper" litt på fradagskvelden og lager oss noe ekstra godt til kvelds på lørdag. Men oppgangen fra fredag til mandag er jo alltid mer enn hva det ekstra jeg spiser i helga veier Så det er vel en del vannansamling ute å går vil jeg tro.
Er det flere som har det sånn?

Og en ting til. Har lagt merke til at den helga jeg hadde en mega utskeielse med skikkelig høykarbo, da gikk jeg faktisk opp mindre fra fredag til mandag, enn de helgene hvor jeg har hatt moderate lavkarboutskeielser
Da begynner jeg jo virkelig å lure her.

Jeg har også flere ganger opplevd at når jeg har spist en hel del mer karbohydrater over et par dager har vekten gått ytterligere ned i et stort hopp liksom.....Ja, en kan sannelig begynne å lure på om ikke det har en sammenheng med et eller annet. Kanskje kroppen tror den har kommet til karbosommeren og så når det ikke er mer karbo å få MÅ den tære mer på fettet? Ikke vet jeg, men syns det er påfallende......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:35   #4
Anyone
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 77
Anyone er på en erverdig vei

Sv: Vekt fredag kontra mandag

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg har også flere ganger opplevd at når jeg har spist en hel del mer karbohydrater over et par dager har vekten gått ytterligere ned i et stort hopp liksom.....Ja, en kan sannelig begynne å lure på om ikke det har en sammenheng med et eller annet. Kanskje kroppen tror den har kommet til karbosommeren og så når det ikke er mer karbo å få MÅ den tære mer på fettet? Ikke vet jeg, men syns det er påfallende......

Ja, jeg leste en bok en gang, husker ikke hva den het, hvor det var masse tips om å få opp fettforbrenningen. Det handlet ikke om lavkarbo. Men mer om trening og proteininntak.
Man skulle blant annet kunne Drikke to kopper sterk kaffe og spise ett hvisst antall gram rein protein på morgenen og så gå en rask tur på et minimum antall minutter. Og så var det en del andre greier. Jeg husker ikke alt nå.
Men en av tingene var at man en gang i uka burde ha en spisedag hvor man spiste mer enn det man pleier, gjerne også mer karbo. Det handlet rett og slett om at kroppen ikke skulle bli vant til et visst inntak av energi (og fordeling av de ulike energikildene).
Om man fulgte disse rådene skulle fettforbrenningen gå opp.

Jeg gikk ned en hel del i forkant av mitt siste svangerskap etter de metodene. Ja, jeg gikk faktisk ned ytterligere 5 kg de 3 første månedene av svangerskapet og la kun på meg 10 kg (altså etter fødsel veide jeg mindre enn da jeg ble gravid).

__________________


Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:55   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Vekt fredag kontra mandag

Har akkurat samme erfaringen når det gjelder vekt fredag og mandag. Hos meg er det trolig vinkonsumet i helgene som spiller inn (alkohol forbrennes før fett). Har ingen andre utskeielser... Likevel, det er vekta over tid som betyr noe .

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 01:01   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Vekt fredag kontra mandag

Ikke helt samme erfaringen her. Eller - veier meg ikke alle dager. Men jeg har veiedag på mandager, og på tirsdager klarer jeg ikke å holde meg unna vekten. Pleier å ha gått ned fra mandag til mandag, og hver fordømte tirsdag går jeg noen hundre gram opp fra mandagen... Så litt mindre på onsdag, og litt og litt ned fordelt over resten av uken. Merkelige greier

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 08:15   #7
Anyone
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 77
Anyone er på en erverdig vei

Sv: Vekt fredag kontra mandag

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Ikke helt samme erfaringen her. Eller - veier meg ikke alle dager. Men jeg har veiedag på mandager, og på tirsdager klarer jeg ikke å holde meg unna vekten. Pleier å ha gått ned fra mandag til mandag, og hver fordømte tirsdag går jeg noen hundre gram opp fra mandagen... Så litt mindre på onsdag, og litt og litt ned fordelt over resten av uken. Merkelige greier

Jeg går også ned fra mandag til mandag om jeg sammenligner mandagsveiingene. Men fra fredag til mandag går jeg opp. Men går ned fra mandag til tirsdag da.

__________________


Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bringebær kontra blåbær Tiril77 Lavkarbo generelt 2 06-03-11 20:54
Innholdsdeklerasjoner kontra matvaretabellen lille_Venn Lavkarbo generelt 1 24-04-10 08:25
Allevo kontra Eurodietten? Titti Eurodiett 12 07-07-09 09:24
Atkins kontra Skaldeman Fjonken Lavkarbo generelt 2 19-02-06 11:09
Eurodiet kontra lavkarbo-mat MHM Eurodiett 3 27-02-05 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no