Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor viktig er grønnsaker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 14:57   #1
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien

Hvor viktig er grønnsaker?

Jeg leste at grønnsaker er viktig å spise for å øke fett forbrenningen, stemmer det? Jeg spiser egentlig lite grønt.. Jeg spiser såpass mye kjøtt til hvert måltid. Spiser 3 ganger for dagen, alle måltider med myye fett, og bare en neve kinakål/salat.. Er dette nok?

Gammel 26-05-11, 15:01   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er grønnsaker?

Visse mineraler og vitaminer er med på å hjelpe forbrenningen, men du dauer nok ikke av å ikke spise grønnsaker i en periode.

Kinakål og salat kan du nesten likegodt droppe, for det er nesten bare vann og ikke noe næring. Spis heller litt paprika eller sellerirot eller brokkoli eller blomkål eller eller eller. Noe annet

Gammel 26-05-11, 15:05   #3
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Jeg leste at grønnsaker er viktig å spise for å øke fett forbrenningen, stemmer det? Jeg spiser egentlig lite grønt.. Jeg spiser såpass mye kjøtt til hvert måltid. Spiser 3 ganger for dagen, alle måltider med myye fett, og bare en neve kinakål/salat.. Er dette nok?

Man forbrenner nok fett uten grønnsaker også. Gikk på streng atkinskur for mange år siden jeg. Overdrev nok litt i min kamp for ikke å spise karbohydrater,så jeg rørte knapt grønnsaker. Gikk likevel ned 40 kilo

Sier ikke at det er sunt å gjøre det sånn da, så nå spiser også jeg litt grønnsaker hver dag.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 15:53   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Siden de fleste av oss ikke spiser alle delene av dyrene( innmat, øyne mm inneholder vitaminer og mineraler), så er det kanskje lurt å spise grønnsaker for å supplere med de som ikke rent kjøtt inneholder.

Varier grønnsakene og spis ikke bare grønne salatblader og agurk, sleng på litt paprika, brokkoli, blomål, osv.

Man får kanskje ikke akutt vitaminmangel, men etter en tid kan det merkes.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor viktig er BMI? kthnk Spørsmål og svar 7 26-05-11 12:32
Hvor viktig er vitaminene? Sahara83 Kosttilskudd 29 25-05-10 10:34
Hvor viktig er egentlig grønnsaker ...? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 2 27-08-09 20:53
Hvor viktig er ketolysetablettene? Håpefull Ketolysekuren 17 03-11-08 23:02
Hvor viktig er det med ketolysetablettene?? Nirren Ketolysekuren 14 28-10-05 14:19

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.