Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karbotellere og andre hjelpemidler

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-04-05, 09:56   #1
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 66
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Karbotellere og andre hjelpemidler

Har prøvd å surfe litt rundt på diverse kostholdssteder, og de er mange - nesten så man går seg bort.
Er først og fremst på jakt etter en god karboteller. Atkins sin er f.eks. ganske omfattende, men den måler ikke de ulike matvarene på en sammenlignbar måte (et eksempel er at løk regnes prs. stk (!), mens shalottløk pr. 1/2 cup og paranøtter pr. 2 ss - hallo?).
Bortsett fra karboteller, hadde det jo vært ok om nettstedet hadde en ok måte å summere opp dagens inntak osv, selv om jeg PÅ INGEN MÅTE har tenkt å svikte Karbojunkie.
...og da regner jeg med at når jeg kommer tilbake fra trening, er tråden full av svar

Gammel 02-04-05, 11:00   #2
boble
Seniormedlem

boble sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 52
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Prøv denne:

Koster 120 og fåes kjøpt i bokhandelen.

Med opplysninger om bl.a. innhold av vann, energi, energigivende næringsstoffer, mineraler og vitaminer. Matvaretabellen er et hjelpemiddel for deg som vil planlegge kostholdet og for deg som har behov for denne type informasjon i forbindelse med undervisning og opplysningsarbeid. Boken er inndelt etter type næringsstoff og inneholder register. © FS Informasjonstjenester.

Den ligger også her,om du ikke har fått det med deg:
http://www.lavkarbo.no/?side=matvaretabell

Gammel 02-04-05, 11:13   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

HP holder på å lage en matvaretabbell der vi kan telle karbohydrater,- men det er omfattende arbeid...så det tar litt tid....

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-04-05, 16:03   #4
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 66
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Takk for svar - gleder meg til karboteller'n til HP er klar...
Og takk, Boble. Joda, jeg har fått med meg at det ligger en matvaretabell her. Problemet er at den ikke er så omfattende som jeg kunne ønske, bl.a. mangler shalottløk, makadamianøtter, ingefær og vårløk - ting jeg bruker stadig vekk. Det er forsåvidt den på Atkins.com, men måleenhetene er altså helt tullete. Derfor altså...

Gammel 02-04-05, 17:25   #5
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

HP holder på å lage en matvaretabbell der vi kan telle karbohydrater,- men det er omfattende arbeid...så det tar litt tid....

Hm..? Har vi ikke det allerede da?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Andre nettbutikker enn Lindberg/Atkins? elian Lavkarbo generelt 6 04-09-04 15:50
Angående bilder og andre vedlegg! HP Informasjon 7 30-08-04 18:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.