Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Karbohydrater i seterrømme og Creme Fraiche?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 16:16   #1
Kajaen
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Kajaen er på en erverdig vei

Karbohydrater i seterrømme og Creme Fraiche?

Hei!

Jeg er høvelig ny her i forumet, og nå lurer jeg på en ting:
I matvaretabellen her på lavkarbo.no står det at karbohydratinnholdet i seterrømme og creme fraiche er 1,6 g pr 100g. Men på boksene til de respektive produktene står det at det er 2,9 g karbohydrat pr 100g. Da jeg anser dette for å være en ganske stor forskjell lurer jeg på om det kanskje står feil i matvaretabellen? Har noen en annen god forklaring på dette?

Kajaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 16:32   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater i seterrømme og Creme Fraiche?

Feil i tabellen, riktig på boksene, desverre!

Det forekommer feil tall i tabellene(nesten alle). Kan være lurt å dobbeltsjekke om man syns noe er for god til å være sant!

Gammel 30-06-11, 16:41   #3
Kajaen
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Kajaen er på en erverdig vei

Tusen takk for oppklaringen Da må jeg nok bremse litt på rømmekosen. Men Cottage Cheese har bare 1,5 g karbohydrater, heldigvis!

Kajaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 16:43   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Matvaretabellen har ofte feil.. Jeg stoler overhodet ikke på den.. Lurer på hvem det er som oppdaterer den????

Gammel 11-07-11, 14:36   #5
slankepia
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
slankepia er på en erverdig vei

Hvor mange kh er det egentlig i 2 SS seter rømme? Syntes det er vanskelig å regne ut i fra hundre gram på sånne ting. Er så vanskelig å få "veid" det :-p

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:30   #6
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Hvor mange kh er det egentlig i 2 SS seter rømme? Syntes det er vanskelig å regne ut i fra hundre gram på sånne ting. Er så vanskelig å få "veid" det :-p

2 Toppa ss rømme veier ca 40g, iallefall på kjøkkenvekta mi

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:24   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

2 Toppa ss rømme veier ca 40g, iallefall på kjøkkenvekta mi

Det kan være lurt å veie enkelte ting og så skrive opp hva en ss rømme veier + antall karber feks. Så slipper du å gjøre det hver gang, men har din egen liste over de tingene du bruker mest!

Nå vet du at en ss rømme veier 20g og dermed inneholder ca 0.6karber!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Creme fraiche? Tittit Induksjonen 3 02-03-11 20:29
Creme fraiche Lissi80 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 31-01-11 08:17
Kylling i creme fraiche sandrah Middag 3 29-01-11 22:38
Creme fraiche på taco? Mimosaen Ketolysekuren 8 10-04-10 23:05
Creme fraiche opp i halsen! Elinee Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 03-03-10 19:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.