Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukrin - for godt til å være sant?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 22:57   #1
Roadie
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Roadie er på en erverdig vei

Sukrin - for godt til å være sant?

Jeg har alltid vært en søtmons. Ja, nærmest sjokoholiker. Det fins ikke noe bedre enn sjokolade for meg ... Mmmmmmmm

Etter at jeg oppdaget at jeg ikke tåler atkins-barene nor særlig godt(stor sorg, elsker de), har jeg faktisk holdt meg unna søtt og sjokolade i flere uker. Det har gått helt greit, men vært litt vanskelig. Fløte har vært en god erstatter(men usikker på om det ikke er så bra for meg, det heller).

Så oppdaget jeg sukrin-melis her i forrige uke. O la la! Blander det ut med litt kakao-pulver, og jeg har den deiligste, søteste sjokolade-melisen! Jeg spiser med skje og koser meg gløgg i hjel

Men....er dette for godt til å være sant? Ingen kalorier, ingen karbohydrater man trenger å telle med?

Jeg har spist dette hver dag i nesten to uker nå.

Jeg har ikke fått hverken økt sultfølelse eller økt søtsug(kanskje litt lyst på mer sukrin da), og heller ikke gått opp i vekt. Blir litt kvalm hvis jeg spiser for mye(så mengdene begrenser seg litt selv), men langt ifra sånn som med maltitol og andre søtningsmidler.

Men kan det være rikig at det hverken har kcal eller karber i seg? Kan det være sunt å spise dette hver dag? I så fall er dette produktet jeg har lett etter hele livet....kjærlighet ved første kyss

Roadie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 02:29   #2
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin - for godt til å være sant?

Om magen din tåler det så hvorfor ikke? Kakao-pulveret inneholder karbohydrater.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:18   #3
Roadie
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Roadie er på en erverdig vei

Ja, det tenker jo jeg også.

Men kan det virkelig være rikig at sukrin inneholder null kalorier og null karbohydrater? Er det i realiteten mulig?

Roadie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:38   #4
Silversun
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Silversun er på en erverdig vei

Sukrin er vel et karbohydrat, men menneskekroppen greier ikke å spalte sukrin, og det blir derfor ikke tatt opp i tarmen. Slik har jeg forstått det i hvert fall

Gammel 03-07-11, 21:07   #5
lillemeg88
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
lillemeg88 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Roadie, her.

Så oppdaget jeg sukrin-melis her i forrige uke. O la la! Blander det ut med litt kakao-pulver, og jeg har den deiligste, søteste sjokolade-melisen! Jeg spiser med skje og koser meg gløgg i hjel

Men....er dette for godt til å være sant? Ingen kalorier, ingen karbohydrater man trenger å telle med?

Jeg har spist dette hver dag i nesten to uker nå.

Jeg har ikke fått hverken økt sultfølelse eller økt søtsug(kanskje litt lyst på mer sukrin da), og heller ikke gått opp i vekt. Blir litt kvalm hvis jeg spiser for mye(så mengdene begrenser seg litt selv), men langt ifra sånn som med maltitol og andre søtningsmidler.

Men kan det være rikig at det hverken har kcal eller karber i seg? Kan det være sunt å spise dette hver dag? I så fall er dette produktet jeg har lett etter hele livet....kjærlighet ved første kyss

jeg spiste også det i en periode, og fy fader så dårlig i magen jeg ble etterhvert! betyr ikke at du kommer til å bli det, men bare vær litt obs på at det kan skje :P

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 21:08   #6
lillemeg88
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
lillemeg88 er ny på veien

leste forresten et sted (finner ikke tilbake til hvor ) at det er noe kalorier i sukrin, men er noen regler som sier at er det under så så mye pr 100 g er de ikke forpliktet til å skrive det. tror det er noe sånn som, om det er under 1 kcal pr 100 gram eller noe, men husker ikke heelt..

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 21:25   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

leste forresten et sted (finner ikke tilbake til hvor ) at det er noe kalorier i sukrin, men er noen regler som sier at er det under så så mye pr 100 g er de ikke forpliktet til å skrive det. tror det er noe sånn som, om det er under 1 kcal pr 100 gram eller noe, men husker ikke heelt..

Sånn er det i hvert fall med karbohydrater. Produsentene er ikke forpliktet til å oppgi det dersom det er mindre enn 1 karbohydrat pr 100g vare!

Gammel 03-07-11, 21:36   #8
runnmensunn
Medlem

runnmensunn sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
runnmensunn er på en erverdig vei

Ah...hvis det går greit, hvorfor ikke kose deg?
Hvis du en dag merker følger av spisingen så får du ta de da, lev i nuet og kos deg

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For godt til å være sant? Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 31-05-10 18:59
Hm..for godt til å være sant? miss mia Mer enn 30 kg overvekt 1 23-04-10 09:37
For godt til å være sant? Elinee Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 04-03-10 09:00
For godt til å være sant!? snutanuta Ketolysekuren 7 06-03-09 09:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.