Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Har masse kål og purreløk, hva skal jeg bruke det til?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 23:00   #1
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Har masse kål og purreløk, hva skal jeg bruke det til?

Trenger gode tips! Barnehagen hadde masse grønnsaker igjen da jeg hentet snuppa som nest sistemann i dag, så jeg fikk ta med meg det jeg ville. Tok med to store kålhoder og masse purreløk, også gulrøtter, selleri, squash og blomkål. Dette MÅ vi bruke. Jeg kan fint finne på noe med det meste, bare usikker på mengden med purreløk og kål har vi aldri brukt. Fårikål er dessverre utelukket.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 23:04   #2
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Har masse kål og purreløk, hva skal jeg bruke det til?

Du kan lage smørdampet kål (surr fint oppkuttet kål i masse smør og ha på pepper) eller kålstuing med fløte. Purre kan has sammen med andre grønnsaker i foliepakker når man baker fisk eller kjøtt i ovnen. Ellers går i hvertfall purre ann å forvelle for så å fryse ned

Gammel 01-07-11, 23:07   #3
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Suppe!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 23:22   #4
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Forvelle og fryse

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 05:32   #5
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Har du sett arnakristin sin fantastiske samletråd med Grønnsaksretter og -tilbehør til middag?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 05:48   #6
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Nannahs kreolske coleslaw!

Sommerlig og nydelig til grillmat ...

(Du kan jo putte purre i coleslaw også)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye smør skal jeg bruke? Wiggo Spørsmål og svar 0 28-12-10 16:47
Skal et barn på 2 år få masse smør på brødskiva? GulleGulle Lavkarbo generelt 4 27-04-10 19:41
Hvilket søtningsstoff skal jeg bruke? Krøllerellerei Spørsmål og svar 12 11-08-09 22:33
Nå skal jeg bruke ketolysekur Isemor Ketolysekuren 45 16-03-08 11:05
Hva skal jeg bruke proteinpulveret til? nomma Oppskrifter 12 04-02-07 23:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.