Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 19:59   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys
Smile

Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Sitter her med kaffekoppen med en god dæsj cocosa i... smaker ikke så verst faktisk... var veldig skeptisk må jeg innrømme...
Men det smaker jo egentlig godt... bare så uvant. Jeg kjøpte den med kokkossmak da, xtra virgin siden jeg kommer til å fortsette å bruke rapsolje og smør til stking uansett

Så: hva bruker DU cocosa i?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:08   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Cocosa innkjøpt.... ønsker mange tips om hvordan man bruker det :)

Heisann.
Sitter her med en stor kopp tea med cocosa i. Tar en slik kopp om morgenen, men i dag var jeg litt treg så jeg tar den nå
Har ikke prøvd den i kaffe, men det går nok fint.
Mange bruker det til å steike i, men siden jeg får det i meg via tea så må vel det vere greit. Det blir også brukt til smoothies, men da må den naturligvis smeltes først

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:26   #3
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Cocosa innkjøpt.... ønsker mange tips om hvordan man bruker det :)

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Heisann.
Sitter her med en stor kopp tea med cocosa i. Tar en slik kopp om morgenen, men i dag var jeg litt treg så jeg tar den nå
Har ikke prøvd den i kaffe, men det går nok fint.
Mange bruker det til å steike i, men siden jeg får det i meg via tea så må vel det vere greit. Det blir også brukt til smoothies, men da må den naturligvis smeltes først

Smooties??? Kan jeg drikke det da? Er ikke det stort sett frukt???

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:27   #4
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Du finner masse oppskrifter på smoothies her inne. Jeg bruker å lage en av bringebær, tyrkisk youghurt, fløte og litt olje. Av og til ett egg i
Du kan lage av alt mulig....... nesten

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:32   #5
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125
Sjekk denne. Masse digg!!

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 21:01   #6
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Jeg bruker Cocosa i Avocado-Lime-kokos-smoothie
Lager den uten Udo's, søtning og fløte, men med et ekstra egg og ei diger skje Cocosa. Extra virgin smaker nydelig og blander seg godt, Pure smaker ikkeno og blander seg ikke så lett uten å smelte den.
Denne holder til tre frokoster til meg. Bruker enten en stor avocado eller to små.

Bruker også kokosolje i kaffe eller te.
Har aldrti stekt i Extra Virgin, men den må være nydelig til Thaimat?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 21:04   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg bruker Cocosa i Avocado-Lime-kokos-smoothie
Lager den uten Udo's, søtning og fløte, men med et ekstra egg og ei diger skje Cocosa. Extra virgin smaker nydelig og blander seg godt, Pure smaker ikkeno og blander seg ikke så lett uten å smelte den.
Denne holder til tre frokoster til meg. Bruker enten en stor avocado eller to små.

Bruker også kokosolje i kaffe eller te.
Har aldrti stekt i Extra Virgin, men den må være nydelig til Thaimat?

Lager ikke så ofte tai/wok o.l. jeg, men når jeg har woket er kokkosmelk (ikke lettvarianten) vært et must... det er kjempegodt... litt ekstra fett i er vel ikke dumt kanskje

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 21:38   #8
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Jeg har bare brukt Cocosa som hårkur til nå, jeg- men den funker iallefall fantastisk til dét også!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 19:37   #9
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Hva er cocosa? hehe

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 19:55   #10
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Cocosa er kokosolje, dvs det er merkenavnet på en av mange kokosoljer.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 20:11   #11
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg bruker Cocosa i Avocado-Lime-kokos-smoothie
Lager den uten Udo's, søtning og fløte, men med et ekstra egg og ei diger skje Cocosa. Extra virgin smaker nydelig og blander seg godt, Pure smaker ikkeno og blander seg ikke så lett uten å smelte den.
Denne holder til tre frokoster til meg. Bruker enten en stor avocado eller to små.

Bruker også kokosolje i kaffe eller te.
Har aldrti stekt i Extra Virgin, men den må være nydelig til Thaimat?

Hmmm..hørtes ut som den fettbomben da!!! kanskje det er dette jeg burde prøve???? vet jeg spiser alt for lite fett i løpet av dagen:P hva gjør du med resten? i kjøla???

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 20:27   #12
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Hmmm..hørtes ut som den fettbomben da!!! kanskje det er dette jeg burde prøve???? vet jeg spiser alt for lite fett i løpet av dagen:P hva gjør du med resten? i kjøla???

Jeg heller smoothien opp i tre høye glass, drikker/spiser den ene porsjonen, dekker de to andre med folie og setter dem i kjøleskapet. De er like fine/gode dag to og tre.

Gracella bruker Udo's i den, og synes Udo's-smaken blir for påtrengendenår smoothien er lagra. Kanskje en ide å unngå det da.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 20:36   #13
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg heller smoothien opp i tre høye glass, drikker/spiser den ene porsjonen, dekker de to andre med folie og setter dem i kjøleskapet. De er like fine/gode dag to og tre.

Gracella bruker Udo's i den, og synes Udo's-smaken blir for påtrengendenår smoothien er lagra. Kanskje en ide å unngå det da.

sant så sant hvor mye rommer et glass ca???

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 20:55   #14
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

sant så sant hvor mye rommer et glass ca???

Mine glass tar 3 dl. Jeg bruker Kaffelatteglass i krus, så unngår jeg misfarging pga lys.




...


Det er vel minimalt med lys som når smoothien inni kjøleskapet når jeg tenker meg om...

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 21:17   #15
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa innkjøpt ... Ønsker mange tips om hvordan man bruker det

Verdens enkleste og beste kakekrem er og smelte sjokolade og Cocosa over vannbad, avkjøle litt og blande med stivpisket fløte.
Denne kremen bruker jeg på f.eks. en mandelkakebunn eller en sukkerbrødbunn eller på en ooopsi-rull.
Skikkelig fest i stua når jeg slenger ihop noe slikt

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan bruker dere Cocosa? Iset Atkins kosthold 33 02-09-12 14:21
Hva bruker dere Cocosa til? Kattre Lavkarbo generelt 13 26-05-11 21:59
Hva bruker dere Cocosa til? manebane Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-05-11 21:42
Tips til hvordan jeg kan få i meg cocosa misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 10-01-11 16:26
Ønsker noen tips... Traxior Ketolysekuren 6 08-02-07 08:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no