Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol igjen, Vodka!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-05, 12:41   #1
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Alkohol igjen, Vodka!

Ååh, jeg er håpløs. En venn av meg klarte å gjøre meg usikker ang. Vodka, for han mener det er sukker i vodka og dermed masse karber. Men jeg har da fått med meg at det er 0 g kh i Vodka! Hvor får han det fra at det er karber i den?

Er det noen som vet hvor MANGE karber det er i Grans Bright? Står bare at det er 80 % mindre enn i vanlig, men "80 % mindre" er jo litt..mistolkende. 2. 5 g kh finner jeg fra en annen diskusjon, kan det stemme? SÅ lite som i Red Light?! (til myye billigere , høres for godt ut til å være sant).

Red Light hadde vel 2.5 g det er vel det minste, men det er sikkert ikke billig da, Grans sitt koster 10 kr, og såå billig kan du nesten ikke få noe som helst lavkarbo for tida.. Bare lurte hvor ille det ville vært å drukker Grans Bright framfor Red Light.

Ja, som dere skjønner nærmer det seg helga - jeg beklager å ta det opp IGJEN! Jeg HAR søkt, men fant bare at det var 0 i Vodka, men det veit jeg jo..

Noen som skjønner hva jeg lurer på? (ekke så flink å formulere meg ).

Lita

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 13:57   #2
pysa
Ubekreftet Medlem
 
pysa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 47
Innlegg: 104
pysa er ny på veien

Dette lurer jeg også på... skal på jentetur( hyttetur) og da blir det jo vanskelig å holde dietten...

__________________
PYSA









pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 15:21   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ingen smarte som kan svare oss? Er ikke Vodka laget av poteter da? Som igjen er stivelse, som kan spaltes til karbiser..? Hum..Skjønner ikke hvorfor jeg tviler slik, har jo hørt fra DERE at det er 0, stoler jo på dere..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 16:26   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ingen smarte som kan svare oss? Er ikke Vodka laget av poteter da? Som igjen er stivelse, som kan spaltes til karbiser..? Hum..Skjønner ikke hvorfor jeg tviler slik, har jo hørt fra DERE at det er 0, stoler jo på dere..

Norsk vodka er laget av poteter,men den russiske,har jeg ikke peiling på.

Og når det gjelder grans bright går jeg ut fra at det er 13 karber i en vanlig liten flaske øl,det er det som står om karber i øl generelt. Tar du vekk 80 prosent fra de 13 sitter du igjen med 2.5 karber ca. Har bare tatt det i hodet.

Red light har enda mindre i og med at de er på halvlitersbokser.

Altså. Grans bright: 0.33 liter- 2.5 karber
Red light:0.50 liter- 2.5 karber

Men dette har jeg svart på før.

Det jeg har lest om sprit er at det meste er bortimot karbofritt,også vodka.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 16:44   #5
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg har også fått med meg at sprit har 0 karber, og Grans 2.5 kh per flaske (men sistnevnte tror jeg jeg har fått fra Skorpia

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 17:15   #6
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, 2.5 per 0.33 og 0.5, er jo litt forskjell der da Vet dere hva en Red Light koster? Får prøve å spise liten karbiser den dagen da, så det ikke blir så ille. Ja, er klar over at det var svart på før.

Men ikke det med vodkaen. Om den Norske er med poteter kan jeg vel ikke kjøpe Vikingfjord, eller hva nå enn den billigste heter. Dem er jolaget av poteter. Jaja, enten en vin, eller 6 øl (16 karber ) på meg da..

Takk for svar Skorpia, selv om du har svart før

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 19:52   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ja, 2.5 per 0.33 og 0.5, er jo litt forskjell der da Vet dere hva en Red Light koster? Får prøve å spise liten karbiser den dagen da, så det ikke blir så ille. Ja, er klar over at det var svart på før.

Men ikke det med vodkaen. Om den Norske er med poteter kan jeg vel ikke kjøpe Vikingfjord, eller hva nå enn den billigste heter. Dem er jolaget av poteter. Jaja, enten en vin, eller 6 øl (16 karber ) på meg da..

Takk for svar Skorpia, selv om du har svart før

Hallo potetene har da vel ikke noe å si de er nemlig gjæret på samme måte som et glass vin er og de er jo stort sett laget på druer som også er fyfy. Karbohydratene blir omdannet til alkohol så om vodkaen er laget på poteter eller sukker og gjær har da ingenting å si. Whisky tror jeg da vitterlig er laget på bygg,og Cognac på druer.Rom på sukkerroer eller sukkerrør,så du kan bare glemme hva det er laget av,for alle disse gjennomgår en kjemisk prosess. Men på den annen side,bør en jo begrense inntaket da:-) For hvis jeg hadde vært på byen eller noe og fått litt for mye ,er det jammen ikke lange veien til ei hamburgersjappe. Og det tåler kroppen min dårlig.
Så lykke til ,men ta det med måte

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:05   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg har jo ikke peiling på slike ting sorry, men bra du har da..

Jada, skal selfølgelig ta det med måte..Takk for tips og råd..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:18   #9
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

betyr dette at man kan ta seg en fest og da heller drikke vodka enn øl?

Bare lurer, har lyst på en fest (litt dumt siden jeg nå prøver å bli kvitt noen kg, men det er så lenge siden sist - mange mnd)

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:25   #10
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

vodka, rom, wisky, cognac har null med karber, Blandes de med lightbrus er ingen karber i en drink. Rødvin inneholder fra 0,2 til o,5 pr glass. Tror det gjelder hvitvin også.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:30   #11
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg synes dette høres positivt ut
Man drikker jo med måte da... ehh... men en fest er en fest. Da gidder jeg ikke spare så mye på godsakene
Jeg kommer ikke til å telle drinker på lørdagen Lita.... tror vi mer må passe på snackset rundt oss.

Tulla: du skulle vært med oss på fest på lørdag!! til deg

  Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:30   #12
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg tror konklusjonen er at Vodka med Light brus = ingen karber, MEN, kroppen vil forbrenne alkoholen før kroppsfettet, så det vil nok stoppe opp litt. Men skal man, så skal man.

Ja, vin er "bra" å drikke (ikke bra i den forstand). Der er det lite karber..til tider lavt sukker innhold..I noen dietter er det "lov" å drikke litt vin (snakk om måte), så det kan jo ikke være sååå ille tenker jeg. Men det er klart, det er forskjell på ett glass og en og en halv flaske

Enda en konklusjon, ikke drikk..
(men jeg skal nå uansett)

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:32   #13
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av LindaSD

Jeg synes dette høres positivt ut
Man drikker jo med måte da... ehh... men en fest er en fest. Da gidder jeg ikke spare så mye på godsakene
Jeg kommer ikke til å telle drinker på lørdagen Lita.... tror vi mer må passe på snackset rundt oss.

Tulla: du skulle vært med oss på fest på lørdag!! til deg

Nei, ikke jeg heller, kommer sikkert til å telle øl, men det har jo egentlig INGENTING å si, for skaden er allerede skjedd etter ei øl. Men må telle for å ikke gjøre noe dumt (vil ikke bli dårlig). Det burde du og passe på, du kan fort bli meget fortere brisen..

Ja, Linda, det er nok alt potetgullet som blir vanskeligst *bite negler*. Vi får ordne oss et Lavkarbo bor, jeg og du da

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:33   #14
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av LindaSD

Tulla: du skulle vært med oss på fest på lørdag!!

Jeg vil, jeg vil, jeg vil

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:32   #15
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Nei, ikke jeg heller, kommer sikkert til å telle øl, men det har jo egentlig INGENTING å si, for skaden er allerede skjedd etter ei øl. Men må telle for å ikke gjøre noe dumt (vil ikke bli dårlig). Det burde du og passe på, du kan fort bli meget fortere brisen..

Ja, Linda, det er nok alt potetgullet som blir vanskeligst *bite negler*. Vi får ordne oss et Lavkarbo bor, jeg og du da

Utstyr dere med feks bacongull, peanøtter, cashew nøtter & feks grønnsaker og dip (broccoli og dip er jo yummy) Så kan de som vil dippe i potetgull

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:43   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

drink-tips

utblandet fun-light saft, en god dæsj vodka, litt sprite zero

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:46   #17
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Aline

drink-tips

utblandet fun-light saft, en god dæsj vodka, litt sprite zero

Mmm.. det hørtes godt ut Hvilken saft er best synes du? Tror ikke jeg vil bruke wild berries (det er den jeg drikker til hverdags) og vil ikke 'ødelegge' den...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:48   #18
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

lurt

mine favoritter er peach og iste (fersken den også )
sikkert ok med bringebær, men den smaker rimelig kunstig, da
de har en annen også, husker ikke hva den heter.. litt sånn fancy blanding...

den er god!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:57   #19
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av *Tulla*

betyr dette at man kan ta seg en fest og da heller drikke vodka enn øl?

Bare lurer, har lyst på en fest (litt dumt siden jeg nå prøver å bli kvitt noen kg, men det er så lenge siden sist - mange mnd)

Har du tenkt å drikke vodkaen bar

Husk hva du blander med,går sikkert an med pepsi max el-
og som jeg sier så er det største problemet at får du for mye blir vettet borte og veien til hamburgersjappa er lett,eller potetgullet som står på bordet .

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:57   #20
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

åja den ja hehe... Isthe høres bra ut.. Den tror jeg jeg vil prøve. Blir litt sommer fresh også!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 02:09   #21
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Viss man ikke har i bremsevæske i det hele tatt men drikker vodkaen bar så blir det mindre alkohol innabords, men samme virkning

Neida, bare tulla.. Syns Vodka og Sprite Zero er helt ok jeg, men siden det ikke er mer smak enn "nødvendig" på Zero'n syns jeg det er viktig med noenlunde kvalitet på vodkaen. Vikingfjord, Absolute og Skyy er veldig "rene" på smaken og er bra etter min smak!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 08:42   #22
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

mmmm jeg gleder meg til jeg har tenkt å drikke noe annet enn vin på fest igjen, for jeg kjøpte med meg en flaske sky fra Boston

flaska ser fraktisk god ut

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol igjen Amica Lavkarbo generelt 31 16-01-07 07:29
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
Nå er det på an igjen magdalena Induksjonen 0 30-04-04 21:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no