Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

litt deprimert.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-05, 15:55   #1
søta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: arendal
Alder: 48
Innlegg: 10
søta er på en erverdig vei

litt deprimert.

dette er altså min 16nde dag på kur, ser fortsatt ikke resultater hverken på vegta eller på klærne. lurer på om jeg skal gå ned til 10 karbohydrater til dagen
så lurer jeg litt på om jeg har spist for mye salt, at det evt. er det som gjør att jeg ikke ser fremskritt. men men, uansett så har jeg ikke tenkt å gi opp ennå.
i dag har jeg spist mye bacon og egg og ikke så mye annet.
ER veldig trøtt og sliten selv om jeg sover rikelig , håper det snur om ikke så altfor lenge.

søta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 16:04   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hei du - har du startet enda en journal? Kanskje du la den feil? Du kan bare fortsette på den andre journalen, vet du - istedetfor å lage ny tråd.

Men du? Bare egg og bacon? Ikke bra... Grønnsakene.. hvor er de?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 16:59   #3
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Hei søta

Det er faktisk ikke alle som har en god reaksjon på å redusere karbohydratene. Det er enkelte av oss som har det bedre og får bedre resultater med en diett som har mye proteiner, mindre fett og litt karbohydrater, men da karbohydrater med lav glykemisk indeks. Hvis du er en av disse er det noen ting du må gjøre med kostholdet ditt.

Først må du innføre mer grønnsaker. Ingen måltider skal være bare kjøtt og saus, du må alltid ha med for eksempel brokkoli, salat, tomat, agurk, aubergine, avocado, kål, rå gulerøtter. Så må du kutte ned på kremfløten. De dagene jeg spiser noe med kremfløte i går jeg ikke ned i vekt. Hvis jeg passer på hvilken type karbohydrater jeg spiser går jeg ikke opp i vekt heller, men altså - kremfløte kan hindre at du går ned i vekt. Nå er det på tide å se på hvilken type fett du bruker. Smør er som kremfløte: mettede fettsyrer. Du bør bruke lite smør og mer olje, ekstra virgin olivenolje for eksempel til steking. Salt binder vann i kroppen. Smør inneholder salt, og av samme grunn bør du være forsiktig med bacon og andre ferdig saltede kjøttvarer.

Hvis du bruker ferdige dressinger eller halvferdig sauser må du nok bare kutte ut dette. Det kan hende at bare noen spor av sukker er nok til å sette i gang mekanismene som fører til at du ikke forbrenner fettet. Lag dine egne sauser og dressinger. Jeg bruker naturell youghurt til nesten alle anledninger hvor jeg trenger noe som ligner på en saus, og krydrer med hvitløk, pepper, salt, andre ting alt etter som hva jeg har lyst på.

Du er kjempeflink som holder ut med en så hard diett som atkinsdietten (induksjonen) selv om du ikke ser noen effekt. Mange har en voldsom effekt første uken, noe som er så oppmuntrende at det er veldig lett å fortsette. Når du klarer å fortsette selv om du ikke hadde dette er det imponerende

For at vi skal kunne hjelpe deg ordentlig er det noen ting du nesten må fortelle oss. Det er slikt som hvor høy du er, hvor mye du veier, hvilken BMI du har, og hva du spiser. Hvis du for eksempel har relativt lav BMI, og bare vil tilbake til den vekten du hadde for noen år siden, så er nok ikke lavkarbokurene så veldig effektive. De gjør at vekttapet bremser når du begynner å nå kroppens trivselsvekt. Eller det kan hende at du spiser noe du har glemt å fortelle oss, kanskje du pleier å ta en kopp cappucino fra kaffeautomaten der du jobber? De kaffene inneholder masse sukker, og en kopp kan være nok til å ødelegge hele prosjektet ditt. Slanking og diett er litt detektivarbeid, og for å kunne få det til må du kartlegge dine egne vaner veldig presis.

Lykke til! Du jobber bra!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 18:34   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei søta !

Skjønner du er lei deg. Vil gjerne hjelpe deg jeg og. Det er ikke helt lett, for jeg vet ikke om du har bestemt deg for Atkins eller ketolyse. Som jeg skrev til deg tidligere er Atkins og keteolyse ganske like, men de har forskjellige regler. Du kan ikke plukke det du liker fra hver og sette dem sammen til en. Du må bestemme deg for en og følge reglene for den. ENTEN Atkins ELLER Ketolyse. Jeg spurte deg for noen dager siden (13/4 ) om du kunne poste noen dagsmenyer så vi kunne se på hva du spiser og finne ut hvorfor det ikke skjer noe. Den eneste menyen jeg har funnet er den du postet i journalen din i går. Hvis den er representativ kan jeg godt si hva som ikke stemmer her:

Opprinnelig lagt inn av søta

Frokost: 3 egg + 1 karbonade

Lunch: 200g agurk + 2 tomater

Mellommåltid: 100g bringbær og i dl fløte

Middag: 3 koteletter i fløtesaus

Hadde satt pris på tilbakemeldinger ang. kostholdet mitt.

Frokosten: Ingen grønnsaker - dete må du ha - en tomat hjelper bra !

Lunch: 200 g agurk (ikke mye næring, nesten bare vann), og en tomat er altfor lite. Du trenger både proteiner, fett og fiber/grønnsaker til hvert måltid.

Mellommåltid: For Atkins er dette IKKE induksjonsmat. Går du på ketolysekuren er det heller ikke helt lurt med så mye fløte..... (se muskats innlegg)

Middag: 3 koteletter burde ha vært 2 (om de er normal størrelse) for mye fløte (du hadde jo fløte som mellom måltid også) og GRØNNSAKER mangler helt.

I bøkene (både Atkins og Ketolyse) er det masse forslag til grønnsaker og grønnsaksretter du kan ha. Også i oppskriftforumet her.

Det er ikke bare HVA du har spist / ikke har spist, det er sammensetningen av måltidene som ikke er helt bra. Det er derfor jeg maser sånn om at det er viktig å lese boka FØR du begynner. De fleste som starter uten å ha lest boka/bøkene opplever det samme som deg. De tar ikke av ...... Som jeg også har svart deg tidligere; du kjører ikke bil uten å ha lappen.....

Jeg er sikker på at du kommer til å ta av om du leser boka/bøkene + tipsene du får her inne og endrer sammensetningen av måltidene dine + hva du spiser. Les linkene vi har gitt deg, der er det også masse info !

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 19:58   #5
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Om du velger deg ut en av diettene så er det kansje enklere å fokusere?

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 23:38   #6
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Muskat

Hvis du for eksempel har relativt lav BMI, og bare vil tilbake til den vekten du hadde for noen år siden, så er nok ikke lavkarbokurene så veldig effektive. De gjør at vekttapet bremser når du begynner å nå kroppens trivselsvekt.

tror kanskje jeg ligger innafor der.. hva skal jeg gjøre da..? noen som har noen tips..?
har jo ikke lav BMI, den er akkurat passe.. men hadde lav før...
noen som vet..?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 10:23   #7
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Sommerfugl: Hvis du har akkurat passe BMI og vil gå ned i vekt slik at du får lav, men det virker helt umulig på en lavkarbokur, da kan det hende at kroppen din rett og slett er der den skal være. I så fall kan det hende at problemet ikke er vekten du har nå, men vekten du ønsker å nå ned til.

Vekt og overvekt er veldig knyttet til den personlige opplevelsen av kroppen, og denne opplevelsen er ikke alltid rasjonell. Vi kan altså oppleve oss som overvektige selv om kroppen ikke er fysiologisk overvektig. Litt polstring her og der er naturlig, en god og sunn reserve som er et overskudd kroppen tærer på i trange tider. Hvis du har akkurat passe BMI kan det nok hende at det du prøver å slanke bort er dette sunne reservelageret.

Dagens kroppsideal er ikke spesielt sunt, det er unaturlig og av alt for mange modeller vedlikeholdt ikke gjennom en sunn livsstil, men med operasjoner, ekstreme påkjenninger og stoffmisbruk. Vekttap gjennom en sunn diett kan derfor ikke alltid føre til en så slank kropp som noen og enhver kan ønske seg av og til.

Hvis du tror du er i den gruppen som ikke har stort utbytte av lavkarbodietten for å gå ned lenger, finnes det en annen god og sunn måte å forme kroppen på. Muskelmasse tar mindre plass enn fett, og ser FLOTT ut på kroppen. Når vekten stopper fordi kroppen har funnet sin sunne balanse er det på tideå se hva treningssenteret kan gjøre for deg! Bytt ut fettlagrene med smidig muskulatur, og nyt både utseendet og overskuddet det gir deg

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 11:02   #8
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

takk for fint svar

har passe BMI, men vil ikke gå ned til å ha lav BMI(hadde 18 da jeg spiste normalt og ikke tenkte på vekta mi). tror min BMI er litt feil, fordi jeg er ganske lubben, og har 22 ca.. jeg har nok liten benbygning, og ingen muskler whatsoever. syk, så har ligget i senga i et halvt år, kan ikke trene dessverre..
men det hadde vært første prioritet hadde jeg vært frisk! er nok litt derfor jeg har blitt større åsså, trente 7ganger i uka før.. så vekta går NED og jeg blir større når jeg slutter å trene, derfor BMI er litt feil..

må ikke tro at jeg vil være tynn, vil være akkurat passe jeg, og det var jeg før.
nå henger rumpa på knærne, låra er digre, hoftene er veldig brede, magenfettet er i veien hele tida og resten skal dere slippe å høre..

huff, jeg er elendig til å skrive!! ble bare litt rotete..

__________________

Sist redigert av sommerfugl : 19-04-05 kl 17:20.
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 12:26   #9
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Ah, OK, Uff da, nei da blir det ikke så mye trening! Men da synes jeg du gjør en kjempejobb som ikke har lagt noe særlig på deg! Selv om du opplever at kroppsformen er feil for tiden, så er det jo sykdommen som er det virkelige problemet ditt.

Så fint at du er så bevisst på dette, at du vet hva du ønsker å oppnå og at det er helse først og fremst, ikke et kroppsideal! Reagerer litt fra ryggmargen av og til jeg, når egentlig ganske slanke jenter snakker om hvor mange kilo de vil gå ned - og så blir jeg veldig lettet når det er fornuftige jenter som deg i andre enden

Ta godt vare på deg selv, sommerfugl, og bevar den innstillingen din!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 17:19   #10
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

takk muskat

skjønner veldig godt at du reagerer jeg, gjør det jeg og!
jeg vil jo først og fremst få et godt kosthold, og kanskje det demper sjukdommen litt..??

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 20:45   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

klem til sommerfugl...God bedringsvibber...ikke no kjekt å være syk....

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt støtte for en nybegynner? 5barnsmor Dr Lindbergs 4 20-08-04 12:49
Her kommer litt reklame... HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 22-01-04 09:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no