Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hvilken er best?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-04, 16:27   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Hvilken er best?

Sitter her med 2 sjokolader...
Den ene er "Stella,Premium au lait" som innholder søtstoffer E 966 og E 1200,kakaosmør,helmelkpulver,kakaomasse,mandler,em ulgator E 322,søtstoff E 950 of E 951,aroma vanilin. Energi er 445 kcal,protein 5 gram,karboh. 57(!!!) gram og fett 33 gram.
Den andre er Cavalier hazelnuts milk; søtningsstoff maltitol,helmelkpulver,kakaosmør,kakaomasse,hassel nøtter,inulin(6,5% BENEO=næringsfiber),emulgator(lecitin),aroma,minst 37% kakao.Kontrollerer kaloriene.Energi er 487 kcal,protein 7.8 gram,karboh 41.2 gram(of which polyols 31.4 g, of which sugars 9 gram,of which lactose 6.8 gram),fett 37 gram(of which saturated 20.1 gran),sodium75 mg og fibres 8.1 gram
Hvilken er best?

Eller er det andre sjokolader som er et bedre alternativ? HVIS man absolutt skal ha, mener jeg...

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 16:30   #2
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Den mørke Cavalier-sjokoladen har bare 2.5g /100g.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 18:06   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg mener Stella er klart best. Selv om de deklarerer med 57 gram karbohydrat, så er ikke det sant i det hele tatt. For søtningsstoffene E 966 og 1200 er laktitol og polydextrose, som knapt gir blodsukkerstigning i det hele tatt. E 950 og 951 er aspartam og acesulfam K som ikke gir blodsukkerstigning. Jeg kjenner en diabetiker som har testet ut Stella, og blodsukkeret hennes beveger seg ikke. Synes det er rart at de ikke forklarer hva de 57 gramene med karbohydrater består av på pakningen - de mister nok noen karbohydrat-tellere som kunder. For å sammenligne søtningsstoffet med Cavalier: Laktitol har en glykemisk indeks på minus 2 (!), mens maltitol har glykemisk indeks på 25. Så er det jo indviduelt om man vil ha aspartam eller ei.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 21:08   #4
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Joda, har jafset i meg en Stella-sjokolade om dagen forrige uke, uten at jeg tok noen særlig skade av det. Men som alternativ er vel den mørke Cavalier-sjokoladen den beste.. jeg nekter å tro at Stella-sjokoladene kan være så gode, og ha mindre enn 2-3g karbo / 100g.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken blodtype har dere? Summer Blodtypedietten 72 28-07-09 21:55
Hvilken bok?? deeluxe Atkins kosthold 1 05-02-04 20:41
Usukrede bær i butikken! HP Annen mat 7 02-02-04 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no