Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
![]() |
Småsulten etter måltidHar vært småsulten hele denne uken. Har spist 1 1/2 atkinsbar og 5 måltider med lavkarbobrød (Fedon, lavkarbohuset, Nannahs knekkebrød). Har og spist 2-3 måltider der jeg har stekt Smårettsbacon. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småsulten etter måltidDet er faktisk ikke uvanlig at man får slike perioder med økt matlyst.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Småsulten etter måltidVirkelig? Det visste jeg ikke. Motivasjonen er skranten nå så jeg fryktet jeg gjorde alt helt feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småsulten etter måltidJeg ble mer sulten når jeg pleide å spise atkinsbarer. Trolig fordi det ikke er skikkelig mat. Da jeg byttet det ut med mat var jeg ikke så sulten mer. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: Småsulten etter måltidSpiste atkinsbarer hver dag i en periode og var ikke sulten da. Er en uke siden sist atkins bar og jeg har vært sulten hele uken. Og har søtsug og |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Småsulten etter måltidMin sult og apetitt varierer også, det merker jeg hver måned, som en rytme. En uke hver måned ar jeg mer behov for mat og to uker er det normalt, og en uke har jeg lite behov for mat. Se det an da vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Småsulten etter måltidJa du har vel rett. Kanskje det er syklus som gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Småsulten etter måltid
Gi kroppen din tid til å tilvenne seg det nye |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: Småsulten etter måltidGikk ned 1 kg den siste uken. Så lite! Skulle jo vært rundt 5 eller noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Sv: Småsulten etter måltidSnap out of it! Meiner ikkje å vere ufin på nokon måte, men 1 kg på ei veke er IKKJE lite! Klapp deg sjølv på skuldra, du er flink! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Småsulten etter måltid1kg på en uke, MED stress og søvnvansker, de verste partystopperene ever???
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Sv: Småsulten etter måltidHadde det vært noen andre som hadde gått ned 1kg på en uke så hadde jeg syntes det var bra, men min egen innsats blir aldri bra nok. Godt mulig det er på tide å gjenoppta lesingen av den selvhevdelsesboken jeg så her en eller annen plass |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Hvor: Sandvika
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småsulten etter måltid1 kg kroppsfett er 7000 kcal, om du forbrenner så mye som 3000 kcal i ketolyse hver dag (det samme som en voksen aktiv, sporty mann på vanlig forbrenning gjør), og inntar rundt 2000 kalorier hver dag, og sånn sett brenner opp hele 1000 kalorier så vil det ikke være mer enn 1 kg i uken. Resten er vann og avfallstoffer uansett hvilken slankekur du bruker, fett må ut gjennom forbrenning. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() |
Sv: Småsulten etter måltidIkke den største, begynte på 120kg og er nede i 112.5 nå. Kvinne og middels til lite aktiv (for øyeblikket, ønsker å trappe opp på treningen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Og det kalles stress og er den største, farligste partystopperen av den alle!
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Småsulten etter måltidJeg har gått ned en kg i uken, jevnt og trutt hele tiden jeg. Det føles ut som om det ikke går så fort og at det ikke er synlig men nå etter 16kg så føler jeg at dette funker på meg. Ikke sett for høye mål, 0,5-1kg i uken er optimalt sier de. Hva er vitsen med å sette 5kg som mål-stresse seg opp som en gal-og så ha den meganedturen har en ikke greier det målet? Det tok tid å legge på vekten, det tar tid å ta det av..
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småsulten etter måltidDu, jeg har det også sånn hvis jeg spiser mye brødmat,og for lite fett. Enten deter Fedonbrød eller lavkarbobrød. Hva med å prøve et par uker uten brødmat, se om det bedrer seg? Og husk godt med fett, fett er mettende.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
Sv: Småsulten etter måltidDet er sikkert vært å prøve ut. Har spist Fedon brød kun for å få opp kh nivået, for det har vært for lavt. Tenker på fett hele tiden. Blander inn seter rømme og C.F. og krydrer til den store gullmedaljen for å skjule smaken |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Amen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Diare etter hvert måltid | Simpfan | Fysisk og mental helse | 4 | 07-06-11 08:25 |
Hva nå da ..? Vondt i magen etter måltid, erfaringer? | Imp | Fysisk og mental helse | 70 | 05-06-11 22:58 |
Er det normalt å bli aggressiv og ukonsentrert etter fire timer siden forrige måltid? | ada-emilie | Stoffskifte / hormonproblemer | 40 | 30-12-10 08:56 |
Sulten etter måltid | Paris | Spørsmål og svar | 6 | 03-06-10 18:21 |
Har dere sjekket ketosen rett etter et måltid | marchus | Atkins kosthold | 1 | 25-03-06 19:28 |