Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Søtningsmiddel i begynnelsen?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 20:27   #1
lizliz
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
lizliz er ny på veien

Søtningsmiddel i begynnelsen?

Hei, jeg er veldig fersk i ketolyse gamet, men har lest mye inne på dette forumet i noen mnd, og har også lest hele ketolyse boken. Jeg sliter litt med å finne noe ang søtningsmiddel i starten av ketolyse kuren. Er det sånn at man helst bør holde seg unna alt av dette i starten for å venne kroppen av med søtsuget? Eller har det ikke noe å si? Når kan man begynne å drikke lett brus for å se om man kan tåler det uten vektoppgang osv. Bake lavkarbo kake f.eks.. Dersom dette står et sted på forumet så beklager jeg , har søk og søkt men finner ikke..

lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:12   #2
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Søtningsmiddel i begynnelsen ?

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Hei, jeg er veldig fersk i ketolyse gamet, men har lest mye inne på dette forumet i noen mnd, og har også lest hele ketolyse boken. Jeg sliter litt med å finne noe ang søtningsmiddel i starten av ketolyse kuren. Er det sånn at man helst bør holde seg unna alt av dette i starten for å venne kroppen av med søtsuget? Eller har det ikke noe å si? Når kan man begynne å drikke lett brus for å se om man kan tåler det uten vektoppgang osv. Bake lavkarbo kake f.eks.. Dersom dette står et sted på forumet så beklager jeg , har søk og søkt men finner ikke..

Selve Ketolysekuren legger ingen begrensninger på bruk av lettbrus og kunstig søtning. Det man imidlertid bør være klar over er at enkelte føler det som "partystoppere", og noen mener også det kan gi søtsug. I tillegg er vel ikke aspartam det sunneste for kroppen akkurat, sukrin og stevia er imidlertid naturlige søtningsmidler. Her må man nesten prøve seg litt fram selv.
Personlig har jeg aldri merket noen forskjell hverken på vektnedgang eller på søtsug om jeg drikker litt lett-brus eller lager noe mat jeg søter med sukrin eller stevia - men som sagt, prøv deg litt forsiktig fram og finn ut hvordan din kropp reagerer
Ønsker deg lykke til med kuren!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det normalt å gå OPP i vekt i begynnelsen? Tatum Spørsmål og svar 10 14-04-11 09:15
IKKE vektras i begynnelsen! Persistence Ketolysekuren 13 22-01-09 11:08
Er det hardt i begynnelsen? Lykkelig Ketolysekuren 7 26-08-08 17:14
Hvor mye gikk du ned i begynnelsen? Monen Ketolysekuren 13 08-11-06 09:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.