Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Høykarbosatan: Vik fra meg!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-09-11, 21:09   #1
komatøs
Medlem

komatøs sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 46
komatøs er ny på veien

Høykarbosatan: Vik fra meg!

Er det flere her som drømmer om å spise smågodt, brød, sjokolade, wienerbrød eller noe slikt? Hver natt nå drømmer jeg at jeg spiser noe "forbudt",og tenker i drømmen noe sånn som; "huff, dette skal jo ikke jeg spise, å nei og nei".
Våkner neste morgen og må minne meg på at det bare er en drøm, likevel sitter følelsen godt i resten av dagen, og det er lett å stoppe foran godtehylla i butikken.
Jeg slet ikke med sukkersug da jeg ble "omvendt", så dette må bare være en slags djevelbesettelse i søvne eller noe
Noen opplevd det samme? Det er IKKE noe gøy!

Gammel 16-09-11, 21:10   #2
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Høykalorisatan: Vik fra meg!

Sørg for å ha noe lovlig i hus som du kan kaste deg over? Matdrømmer har jeg heldigvis ikke så ofte. Men jeg kan innimellom kjenne smaken i munnen i våken tilstand....

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 21:20   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sliter ikke med sukkerdrømmer, men har andre "tvangsdrømmer". For meg er det eneste som hjelper å finne noe annet å tenke på i det jeg sovner. En lydbok på øret kan føre til fantasydrømmer (Terry Pratchett f.eks) og det er klart å foretrekke framfor en del andre ting jeg sliter med for tiden.

Alternativt kan du forsøke å "programmere" deg gjennom problemet - at du møter utfordringen og "består" den. På den måten kan du gå videre siden du vet at du mestrer situasjonen. Dette gjør du gjennom å planlegge og "visualisere" hvordan du møter problemet. Både om du smaker, eller om du takker nei. Poenget er at du må tenke igjennom det så mange ganger at det er en ryggmargsrefleks som du tar med deg inn i drømmene. (Og ja, det krever trening... så jeg synes lydbok er lettere. )

Gammel 16-09-11, 21:46   #4
komatøs
Medlem

komatøs sin avatar

komatøs er ny på veien

Sv: Høykarbosatan: Vik fra meg!

Åhh, mente selvfølgelig høyKARBOsatan. Blir satt ut, jeg har jo ikke slitt med sukkersug, eller sug etter det jeg drømmer om, men det blir et sug når jeg drømmer om det Rare greier. Kanskje ubevisstheten lever sitt eget liv i søvne, uavhengig av hva jeg vil.
Haha, Freud ville sikkert koblet dette til mine ubevisste bevhov som barn, som jeg ikke fikk tilfredsstilt av min mor Barnet i meg skriker etter karbohydrater (eller noe sånt)
Men ikke så dumt det du sier smgj, kan jo visualisere meg selv spise høykarbo og minne meg selv på hvorfor jeg byttet kosthold in the first place.
I natt var det skolebrød som ble spist og det var godt, dårlig gjort er det!

Gammel 16-09-11, 22:00   #5
Cilla
Juniormedlem

Cilla sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cilla er på en erverdig vei

Jeg leste i et blad nylig; Hei sjokolade, deg har jeg smakt på før, så deg trenger smake igjen.

Det prøver jeg å si til meg selv, men jeg har omtrent null sug etter vanlig sjokolade eller annet godteri.
F.eks Hei Walters mandler, jeg vet du er kjempegod, så det trenger jeg ikke finne ut flere ganger.

Høres kanskje teit ut, men det virker

Cilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert, begrenser vanlig brød, poteter, pasta, ris og sukker til et minimum. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 22:05   #6
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Drømmetydning sier at festmåltider og fråtsing har med sensualitet og dess like å gjøre. Om du fornekter deg i drømmene så...hva skjera?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 22:37   #7
komatøs
Medlem

komatøs sin avatar

komatøs er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Drømmetydning sier at festmåltider og fråtsing har med sensualitet og dess like å gjøre. Om du fornekter deg i drømmene så...hva skjera?

Høh, dess like? Sensualitet? Det eneste sensuelle må vel være eggekremen i midten på skolebrødet... hvis jeg skal ta frem dårlig koffert-humor på en fredagskveld

Gammel 17-09-11, 01:16   #8
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Har ikke drømt om mat, men drømte mye at jeg røykte en periode. Noe som er litt rart igrunn, i og med at jeg aldri har prøvd å røyke i hele mitt liv

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 04:13   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg drømte også at jeg røyka, og fant ut at noen stod og dampa nedenfor soveromsvinduet Kanskje noen smugspiser i nærheten?

Gammel 17-09-11, 04:38   #10
Fluke83
Medlem

Fluke83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 42
Fluke83 er på en erverdig vei

Heldigvis så føler jeg meg bare tilfredsstilt når jeg har høykarbodrømmer, dvs. at drømmer jeg at jeg spiser pizza fra favorittsjappa så går det bare desto lenger før jeg faller for fristelsen, jeg får liksom metta mi bare av å drømme om det

Gir meg også en sykt sterk mistanke om at mitt karbobehov kun sitter i hodet....

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 04:45   #11
Fluke83
Medlem

Fluke83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 42
Fluke83 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Haha, leste innlegget ditt etter at jeg skrev mitt, og siden jeg har hatt min tid med drømmetydning, astrologi og diverse andre alternative retninger så MÅ jeg jo bare si at du er inne på noe..

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 10:22   #12
komatøs
Medlem

komatøs sin avatar

komatøs er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg drømte også at jeg røyka, og fant ut at noen stod og dampa nedenfor soveromsvinduet Kanskje noen smugspiser i nærheten?

haha, ikke umulig! Bor rett over en døgnåpen Deli, og gjett om det er endel fulle folk som skal ha karber!!

Gammel 17-09-11, 11:32   #13
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Åhh, mente selvfølgelig høyKARBOsatan.

Tittel endra.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:19   #14
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Jeg har ofte sånne drømmer. Føler de er litt sånn som forbudte seksuelle drømmer. Like skambelagte I natt drømte jeg at det var laget et perfekt lavkarbobrød av kjøttdeig og egg. Det smakte som hattingrundstykker. Noen drømmetydere til unnsetning?

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 23:10   #15
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har ofte sånne drømmer. Føler de er litt sånn som forbudte seksuelle drømmer. Like skambelagte I natt drømte jeg at det var laget et perfekt lavkarbobrød av kjøttdeig og egg. Det smakte som hattingrundstykker. Noen drømmetydere til unnsetning?

Hahaha! Junkie...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 23:58   #16
merema
Medlem

merema sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
merema er på en erverdig vei

Kan bare huske en matdrøm jeg har hatt siden jeg startet på lavkarbo.. Da spiste jeg pølse med brød.. Men i drømmen klarte jeg bare på en halv en og ble skikkelig dårlig etterpå.. Så jeg vet jeg ikke skal spise pølsebrød hvertfall :P

merema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 08:19   #17
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Jeg har flere ganger de siste ukene drømt om at jeg har spist noe jeg ikke nå velger å spise og kjent på den ekle følelsen jeg har fått etter å ha spist det! Når jeg da har våknet har jeg vært lykkelig for at det faktisk bare vare en drøm for den følelsen av å spise dette har vært alt annet enn god!

En drøm som har gjentatt seg flere ganger er at jeg er på besøk et eller annet sted og forsyner meg av ikke bare et stort stykke med sjokoladekake, men to! Litt senere i drømmen var jeg et annet sted og da gjentok det hele seg. Fire store stykker med sjokoladekake!!! Fysj som jeg angret! OG så deilig det var å våkne fra marerittet!

Det samme har gjentatt seg når det gjelder tygge brødskiver med jordbærsyltetøy! Jaja.... hehe.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.