Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

LCHF burger – Tårnet i Piza

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-11, 10:51   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

LCHF burger – Tårnet i Piza

Denne ble populær! Den var også veldig enkel å lage. Jeg tok mer eller mindre det jeg hadde i kjøleskapet også brukte jeg et par LCHF rundstykker jeg hadde i fryseren som burger-brød. Selve burgerne er laget av 400 gram karbonadedeig knadd sammen med masse salt, krydder og litt johannesbrødkjernemel. Vanligvis pleier det å holde med saltet for å få dem faste, men jeg tinte karbonadedeigen litt vel mye i mikroen

Litt inspirasjon for å lage din egen burger (ps, har du ikke lavkarbo-rundstykker kan du bruke salatblad som jeg har gjort i denne oppskriften):

Se bilder her!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 20:37   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: LCHF burger – Tårnet i Piza

Det hadde vært veldig fint om du la ut bilde her også og ikke bare linker UT av forumet.

Hjemmelagde burgere er kjempegodt! Jeg synes salatblad blir litt grisete, så jeg pleier å lage Dreamy( LenaBeatrice) sine tekaker som hamburgerbunn. Veldig mettende da, men da lager jeg burgeren av maks 100g kjøttdeig og spiser ikke på mange, mange timer

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 07:34   #3
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: LCHF burger – Tårnet i Piza

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det hadde vært veldig fint om du la ut bilde her også og ikke bare linker UT av forumet.

Hjemmelagde burgere er kjempegodt! Jeg synes salatblad blir litt grisete, så jeg pleier å lage Dreamy( LenaBeatrice) sine tekaker som hamburgerbunn. Veldig mettende da, men da lager jeg burgeren av maks 100g kjøttdeig og spiser ikke på mange, mange timer

Får desverre ikke til å legge inn bildene med firefox, fikk det til før, men så byttet jeg PC og da ville den ikke mer.. Men pleier å legge ut hele oppskriften da, men her var det liksom ikke så mye oppskrift

Jeg lagde tre burgere med 400 gram, og en av dem litt ekstra stor til kjæresten, så vil tippe min var rundt 100 gram, blir god og mett ja Har du link til de brødene du har laget?

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 08:41   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: LCHF burger – Tårnet i Piza







__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 11:48   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: LCHF burger – Tårnet i Piza

Jeg gikk inn på bloggen din altså, det er bare det at det er så mange som linker UT av forumet hver gang de har en ny oppskrift og for noe kan dette oppfattes som lesersamling. Jeg tror neppe du gjør det, men det er kjekt om man legger inn oppskrift og bilder her inne.

Brødet jeg bruker er Lena Beatrices enkle grove tekaker:

  • 3 egg
  • 75 gram philadelphia ost (den fete typen)
  • 1/2 dl rømme/creme fraiche
  • litt salt
  • 1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også)
  • Kruskakli til røren blir tykk nok
  • 1 ts bakepulver
Alt skal bare røres sammen til en passe røre.
5-6 kaker på bakepapir, stek 15 på ca 170 grader( jeg tar 180 grader og varmluft.

Utrolig god som frokostbrød og hamburgerbrød. Jeg tar de meg med om vi skal bort og jeg vet det kan bli servert brødmat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mmm, NYDELIG burger (HOT) marjusen Middag 20 13-04-11 10:13
Burger King StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 02-08-10 01:11
Burger på Peppes gullahar Ketolysekuren 7 21-05-08 18:09
Arabisk burger, Hot. Labomba Middag 1 30-07-07 17:07
Fedon-burger Synne2 Dr Lindbergs 2 12-08-05 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no