Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Feber og oppkast av lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-11, 22:47   #1
Nephrania
Nytt Medlem
 
Nephrania sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Spania
Alder: 48
Innlegg: 6
Nephrania er på en erverdig vei

Feber og oppkast av lavkarbo?

Begynte på lavkarbo mandag. Etter bare to dager ble jeg skikkelig syk med feber og oppkast. Har kastet opp i hele natt og føler meg helt elendig.
Lå på 20, 30 kh mandag og tirsdag. Kanskje det var litt for lite?
Har lest her inne at det er normalt å bli litt uvel de første ukene, men er det normalt å bli så syk da?
Isåfall er det jo litt skummelt...

__________________


Nephrania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:13   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

Feber og oppkast høres mer ut som en av disse omgangssykene som går rundt for tiden!
Kvalme, hodepine, slapphet, stålånde, diare....... det kan skyldes ketose/lavkarbo/sukkerabstinenser, men feber, not so much!

Kan være lurt å bruke en uke på å trappe ned på karbene.

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:16   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nephrania, her.

Begynte på lavkarbo mandag. Etter bare to dager ble jeg skikkelig syk med feber og oppkast. Har kastet opp i hele natt og føler meg helt elendig.
Lå på 20, 30 kh mandag og tirsdag. Kanskje det var litt for lite?
Har lest her inne at det er normalt å bli litt uvel de første ukene, men er det normalt å bli så syk da?
Isåfall er det jo litt skummelt...

Tror ikke det er lavkarbo som har gjort deg så syk! Riktignok kan man få hodepine, svimmelhet og kvalme i starten, men feber har jeg aldrig hørt om Høres mer ut som innfluensa ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 02:30   #4
Birgitte1234
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 6
Birgitte1234 er på en erverdig vei

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

da jeg begynte var det "eneste" jeg opplevde var diare..meget irriterende og slitsomt ikke minst...men det er over nå å føler meg frisk som en fisk;P

Birgitte1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 03:29   #5
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

Om du har vært så uheldig å få ett eller annet virus i kroppen, eller en bakterie, så ville jeg ikke gått tvert over til et ketogent kosthold, fordi det krever såpass mye av kroppen å omstille seg. Det er normalt å føle seg tom og tussete i hodet, og samtidig på et gir ekstra i kroppen, rastløs og ukonsentrert, de første 1-2 ukene, før kroppen forstår hva den skal gjøre.

Dersom du vil prøve et kosthold på 20-30 karbohydrater per dag, attpåtil når kroppen krever mye av deg, så kan du fort miste hele glukogenlageret ditt, og begynne med ketogen forbrenning mens kroppen er minst rustet til dette. Det kan muligens gjøre at du er syk lenger.

Du vil ikke at kroppen skal bli for svekket når det er et angrep på immunforsvaret ditt, så spis f.eks sunn yoghurt, havregrøt, og ikke tenk på å legge om kostholdet radikalt før du er bedre rustet til å legge om helt. Du kan jo velge å kutte ut det som er mest sukkerholdig, og kanske ta deg en omelett med skinke og ost og tomat, eller noe annet lett.

Fokuser på å bli frisk av sykdommen først, og så kan du finne en god lavkarbolivsstil

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:28   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

Nei. Det er omgangssyka som går nå.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:05   #7
Nephrania
Nytt Medlem
 
Nephrania sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Spania
Alder: 48
Innlegg: 6
Nephrania er på en erverdig vei

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

Nå ligger mannen og kaster opp også, så det var nok omgangssyken :-) Pussig at den skulle komme så rett etter jeg la om kostholdet. Godt det ikke var en reaksjon på lite karbo.
Tusen takk for svar.
Skal ta det litt roligere de nærmeste dagene og heller trappe ned på karbene etterhvert.

__________________


Nephrania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:12   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

Tilfeldigheter inntreffer ofte, dette har ikke noe å gjøre med overgang til nytt kosthold. Omgangssyken går jo nå, så det er vel ikke helt usannsynlig at man kan få det.

Riktig god bedring til dere begge!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 23:03   #9
Nephrania
Nytt Medlem
 
Nephrania sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Spania
Alder: 48
Innlegg: 6
Nephrania er på en erverdig vei

Sv: Feber og oppkast av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.


Riktig god bedring til dere begge!

Takk for det. Er allerede frisk :-)

__________________


Nephrania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen, feber+diarè lisaOs Fysisk og mental helse 1 30-09-11 07:53
Feber=hyper på lavkarbo? KarMa40 Spørsmål og svar 8 14-08-10 12:01
Feber eller bare varmere på Skaldeman (høyfett)? SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 20-01-09 20:48
Feber Traxior Ketolysekuren 0 20-04-07 22:59
Oppkast diare ... Pia Fysisk og mental helse 4 13-04-05 20:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no