Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 49
![]() |
Sellerirot/ persillerot/ kålrotEr disse lov? Ser det er mange lavkarbooppskrifter med sellerirot/ persillerot...trodde ikke røtter var lov? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/ Ketose
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 56
![]() |
Sv: Sellerirot/ persillerot/ kålrotSellerirot inneholder 2,8 karbohydrater pr 100 gram, persillerot inneholder 7,3. Kålrot inneholder 6,4, gulrot 6.7. Innhold kan du se her; http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sellerirot/ persillerot/ kålrotSom nevnt over er det ikke mye karber i sellerirot og ellers er jo selleri/persillerot noe man sjelden spiser mye av. Jeg bruker det stort sett bare som smakstilsetning i hvert fall!
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Alder: 49
![]() |
Sv: Sellerirot/ persillerot/ kålrotSå sellerirot er ok å spise altså. Tenkte bruke det som poteterstatning feks...liker å ha noe til kjøttet mitt i "potetform" |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/ Ketose
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sellerirot/ persillerot/ kålrotRotgrønnsaker inneholder osm regel mye stivelse og dermed er det fort gjort å gå over sitt "ketolyse- tall"!
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
![]() ![]() |
Sv: Sellerirot/ persillerot/ kålrotJeg er i ketose, og spiser både gulrot og kålrot i begrensede mengder, avhengig av hvilke andre karber jeg får i meg i løpet av en dag. Jeg fyller gjerne opp kvota med gulrøtter dersom jeg ikke har fått de 25 KH inn på andre måter. Funker gull for meg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 80/15/5
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
![]() |
Sv: Sellerirot/ persillerot/ kålrotJeg spiser kålrot en del. Burde kanskje ikke men det er sååå godt. Jeg spiser også en del sellerirot. Som røsti eller mos. I går lagde jeg mos av det som jeg kokte opp med litt hvitløk grønn paprika og krydder. Var kjempe godt innat nakkekotelett. Og persillerot revet i tynne skiver med ostehøvel er knall godt stekt sprø i smør. Og veldig godt til biff eller kylling. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Persillerot, hva mer enn som smakstilsetning i suppe og frikassé? | FrkMarge | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 2 | 28-08-11 21:49 |
Kålrot | Wenche Verdensfarer | Middag | 3 | 05-02-11 18:04 |
Kålrot | HønePøne | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 16 | 27-10-10 13:46 |
Kålrot ok på SB? | Kiddo | South Beach | 9 | 17-11-09 19:15 |
GI i kålrot og rødbeter | Hild | Dr Lindbergs | 7 | 23-03-09 23:38 |