Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvor mange KH i cashewnøtter?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-11-11, 17:41   #1
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hvor mange KH i cashewnøtter?

Nå har jeg kjøpt cashewnøtter på to ulike steder, to ulike merker, og helt ulik varedeklarasjon.
Spørsmålet er enkelt: er det ca 40 eller ca 20 KH pr. 100g i disse nøttene?
Det er nemlig så stor forskjell på varedeklarasjoenne på disse posene

Det er uansett litt i overkant, men noen steder (fx kantina på uib) er nøtter det eneste de selger som ikke er laget av hoverdsakelig hvetemel eller er bare sukker...

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:23   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange KH i cashewnøtter?

Det er litt over 20, står 23g/100g på de jeg har kjøpt. 40 er det ikke. Spiser det sjelden pga mye karber, men en gang i blandt tar jeg en liten neve og gir resten av posen til mannen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:38   #3
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Det var da enda godt, ble litt nervøs her...
Jeg spiser det heller ikke ofte, men det var faktisk det eneste i kantina som ikke var basert på hvetemel eller hadde masse sukker i seg, ala sjokolade

Gammel 18-11-11, 23:42   #4
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

19,7 står det i matvaretabellen på forsiden her.

Ellers mener jeg å huske at det sto 17 på en pose jeg kjøpte en gang, men det er sikkert 2-3 år siden, har ikke kommet på å sjekke igjen.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:43   #5
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Bedre og bedre, noen lavere?

Gammel 18-11-11, 23:47   #6
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

På frukt.no står det 18,1 g. kh i cashewnøtter.

http://www.frukt.no/leksikon/notter/cashewnotter/

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 23:54   #7
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Grunnen til at det er så mye kh i forhold til andre nøtter, er vel at det faktisk er et frø og ikke en nøtt, merkelig nok .....

Gammel 19-11-11, 00:16   #8
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Ok da satser jeg på at den inneholder ca 20 +/- litt da. Litt innimellom i nøtteblanding bør gå greitt tenker jeg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange barn har du og hvor gamle er de? Mammarosa Generell diskusjon 59 09-10-11 15:56
Hvordan ser bentobokser ol. ut innvendig? Hvor mange rom og hvor store er de osv? FrkMarge Generell diskusjon 6 02-09-11 14:47
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 21:53
Cashewnøtter sistegang Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 11-09-10 21:36
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.