Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nedsatt forbrenning/økt fettlagring av lavkalori?Noen som kan forklare dette fenomenet på en litt vitenskapelig måte, og/eller har link til noe dokumentasjon eller forsøk gjort på det? Har søkt litt rundt, men fant liksom ikke noe vettig, ser en del mener det er en myte også. Husker jeg så en link her inne engang, men aner ikke hvilken tråd den lå i. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedsatt forbrenning/økt fettlagring av lavkalori?Det er vel rett og slett fordi at noen spiser ekstremt lite og da tærer på muskler, organer osv.? Trodde jeg da. Kroppen blir vant til lite inn og hvis en spiser mye igjen da kan det ta tid før alt dette kommer seg og setter i gang ordentlig igjen. Sikkert noen som har noe vitenskapelig.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Nedsatt forbrenning/økt fettlagring av lavkalori?Boken om periodisk faste jeg har smålest i, refererer til flere studier som visstnok påviser at den "sparebluss" greia bare er tull og tøys ja.. Men disse studiene var litt gamle, og de fleste gjort over relativt kort tid, så vidt jeg kunne se. Og tror ikke de gikk så veldig inn på hormonelle endringer i kroppen heller, iallefall var mye av boka skrevet på en ganske simpel måte. Hadde vært interessant med mer info om dette med litt vitenskapelig hold ja, MYE forskjellig info ute og går på nettet |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedsatt forbrenning/økt fettlagring av lavkalori?Søk på "calorie restriction reverse t3" og du skal finne.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Nedsatt forbrenning/økt fettlagring av lavkalori?Takk! Skal prøve på det |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Nedsatt forbrenning? | jojomesteren | Spørsmål og svar | 5 | 13-11-11 22:32 |
Nedsatt oksygenopptak | Kanutten | Fysisk og mental helse | 1 | 07-09-11 15:32 |
For mye grønnsaker- fettlagring? | ada-emilie | Ketolysekuren | 1 | 29-04-10 21:40 |
Nedsatt forbrenning på ketolyse? | Fast-i-fisken | Ketolysekuren | 5 | 23-02-09 23:24 |
Sparebluss, Nedsatt Forbrenning?? | Chumpsy | Dr Lindbergs | 2 | 08-07-05 18:32 |