Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningstøy for en med eksem

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-12-11, 14:48   #1
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Treningstøy for en med eksem

Hei.

Har tydeligvis fått litt eksem igjen siste perioden etter mange år uten, men sånn er det vel noen ganger. Da jeg nå trener ganske aktivt har jeg ikke turt å bruke noe utenom bomull innerst på kroppen sånn i tilfelle det skal forverre, men nå er det jo kaldt ute.
Sånn her blir det :
Jeg løper, blir varm, svetter, løper litt til og så blir jeg kald pga våt svette innpå kroppen. Så da er ikke bomull så kult på vintern.

Noen tips om hva jeg eventuelt kan kjøpe meg som hjelper meg med å holde varmen selv om jeg svetter og likevel ikke er et stoff velkjent for å irritere atopisk hud?

Takk.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 15:05   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstøy for en med eksem.

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hei.

Har tydeligvis fått litt eksem igjen siste perioden etter mange år uten, men sånn er det vel noen ganger. Da jeg nå trener ganske aktivt har jeg ikke turt å bruke noe utenom bomull innerst på kroppen sånn i tilfelle det skal forverre, men nå er det jo kaldt ute.
Sånn her blir det :
Jeg løper, blir varm, svetter, løper litt til og så blir jeg kald pga våt svette innpå kroppen. Så da er ikke bomull så kult på vintern.

Noen tips om hva jeg eventuelt kan kjøpe meg som hjelper meg med å holde varmen selv om jeg svetter og likevel ikke er et stoff velkjent for å irritere atopisk hud?

Takk.

Treningstøy i microfiber kan kanskje løse problemet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 15:17   #3
ketoseprinsen
Medlem

ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Treningstøy i microfiber kan kanskje løse problemet

Hehe, jeg er litt dum så jeg må spørre, er det sånn "vanlig" stretchtreningstøy som f.eks sykkelshortser er laget av?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 15:31   #4
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Hehe, jeg er litt dum så jeg må spørre, er det sånn "vanlig" stretchtreningstøy som f.eks sykkelshortser er laget av?

Ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 16:29   #5
ketoseprinsen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja

Skader ikke å prøve, takk for tipset.

Gammel 07-12-11, 16:36   #6
tuftemor
Medlem

Medlem siden: Oct 2011
Alder: 57
tuftemor er på en erverdig vei

Det finnes mange gode undertøy til trening. jeg har ett helly hansen som du ikke føler deg våt i. Har både trøye og bukse. Trøyen har jeg brukt mest. Svetten blir transportert bort. Ellers har du jo ullundertøy som også er bra. HH kjøpes i sportsbutikker mens ull undertøyet får du rimligst hos Spar kjøp tror jeg.

Min dagbok

tuftemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Lav karbo :) Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 17:07   #7
ketoseprinsen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av tuftemor, her.

Det finnes mange gode undertøy til trening. jeg har ett helly hansen som du ikke føler deg våt i. Har både trøye og bukse. Trøyen har jeg brukt mest. Svetten blir transportert bort. Ellers har du jo ullundertøy som også er bra. HH kjøpes i sportsbutikker mens ull undertøyet får du rimligst hos Spar kjøp tror jeg.

Ull og eksem er skikkelig uvenner. Ja, det finnes mye og jeg har som regel kunnet bruke alt, men etter jeg fikk eksemutbrudd for første gang på 15år har jeg vært superforsiktig og unngår alle de tingene som vanligvis plager folk med eksem. Det vil si acryl, ull, i mange tilfeller merinoull og sånt.

Gammel 07-12-11, 18:35   #8
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Treningstøy for en med eksem

Jeg bruker ull. Eksemen min har større problem med fukt enn med ull. Heldigvis, siden ull varmer så godt og puster ordentlig.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 18:50   #9
ketoseprinsen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg bruker ull. Eksemen min har større problem med fukt enn med ull. Heldigvis, siden ull varmer så godt og puster ordentlig.

Den sjansen orker jeg ikke ta, vil helst slippe både fukt og ull. Har i mange år nå brukt alle plagg som er mulig å tenke på, men plutselig bestemte kroppen min seg for å reagere på ting, men vet ikke helt hva. Eneste jeg gjør annerledes er å spise lavkarbo og trene, og jeg tviler på at det er noe i lavkarbokostholdet mitt som gjør det iom jeg bare spiser rent kjøtt og rene grønnsaker. Noe jeg også spiste før også, spiser ingen nye typer grønnsaker eller noe. Bare vil være forsiktig til det verste er borte, så får jeg se hvor grensene går.

Gammel 07-12-11, 22:39   #10
tuftemor
Medlem

Hva med vaskepulveret da? kan hende du plutselig reagerer på det.
Ikke noe kjet det derre. jeg selv har fått psoriasis.

Min dagbok

Gammel 07-12-11, 22:54   #11
ketoseprinsen
Medlem

Hva med vaskepulveret da? kan hende du plutselig reagerer på det.
Ikke noe kjet det derre. jeg selv har fått psoriasis.

Nei, bruker neutral. Har brukt blenda sensitive i alle år, har aldri klødd. Men holder meg unna alle mulige feilkilder nå. Hehe.

Gammel 07-12-11, 23:37   #12
ketoseprinsen
Medlem

Hvordan behandler du psoriasisen dn da? Mye fuktighetskrem og solbehandling? Jeg tror pga deppinga som følger med eksemen så blir eksemen min verre. Ond sirkel. Blir stressa av det, velger bort ting i livet pga utslett.

Gammel 08-12-11, 00:24   #13
tuftemor
Medlem

Hvordan behandler du psoriasisen dn da? Mye fuktighetskrem og solbehandling? Jeg tror pga deppinga som følger med eksemen så blir eksemen min verre. Ond sirkel. Blir stressa av det, velger bort ting i livet pga utslett.

Jeg smører meg godt. Holder meg tørr.
Bruker Helly Hansen undertøy som absoberer bort all svette når jeg trener.
Depping og stress er IKKE godt for eksem
Prøv å ikke tenke så mye på det, så blir det nok bedre skal du se. Men skjønner din frustasjon. Klem

Min dagbok

Gammel 08-12-11, 02:18   #14
ToreH
Gjest

Jeg smører meg godt. Holder meg tørr.
Bruker Helly Hansen undertøy som absoberer bort all svette når jeg trener.
Depping og stress er IKKE godt for eksem
Prøv å ikke tenke så mye på det, så blir det nok bedre skal du se. Men skjønner din frustasjon. Klem

Helly Hansen tøy som absorberer all svetten? Hva slags tøy er dette? Må da blir tungt etterhvert....

Hva med å prøve kompresjonstøy fra Skins eller 2XU? det er fryktelig trang og beveger ser ikke så mye på huden, men sitter temmelig stramt. Verdt å prøve ut? Temmelig nytt produkt er det også. Utenpå der igjen kan du ha et varmelag nå vinterstid.

Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 09:38   #15
ketoseprinsen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Helly Hansen tøy som absorberer all svetten? Hva slags tøy er dette? Må da blir tungt etterhvert....

Hva med å prøve kompresjonstøy fra Skins eller 2XU? det er fryktelig trang og beveger ser ikke så mye på huden, men sitter temmelig stramt. Verdt å prøve ut? Temmelig nytt produkt er det også. Utenpå der igjen kan du ha et varmelag nå vinterstid.

Hvor får man kjøpt det?

Gammel 08-12-11, 10:32   #16
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Jeg har ikke prøvd det selv, men lurer på om bambus kunne være noe for deg? Skal absorbere mye fuktighet, være til en viss grad antiseptisk og varme godt også, men kjennes ut som myk bomull. Kanskje noen andre her inne som har erfaring med dette?

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 10:36   #17
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Her står det f.eks litt om bambusstoff og egenskapene. Nå var akkurat dette settet en blanding av ull og bambus, da, men det fins etterhvert endel treningstøy i bambus tror jeg.
http://www.xwear.no/ds_product_info.php/products_id/212

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 02:24   #18
tuftemor
Medlem

[quote=hypah;1263440]Helly Hansen tøy som absorberer all svetten? Hva slags tøy er dette? Må da blir tungt etterhvert....

Tungt
Nei det er rett og slett langermet eller kort ermet trøyer (bukser har de også), ja føles som bomulstrøyer som sitter godt inntil kroppen.Du har jo varmere klær utenpå der igjen. Kjempe produkt som selges i sportsforetninger. XXL har de ivertfall i flere farger

Min dagbok

Gammel 09-12-11, 08:37   #19
Heidi B
Medlem

Heidi B sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Heidi B er på en erverdig vei

Hei. Vil anbefale deg BAMBUS undertøy!! Helt fantastisk produkt til de med følsom hud/eksem. Har god erfaring med dette selv. Lykke til.

Heidi B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 09:03   #20
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Bambus er superbehagelig. Jeg har kjøpt litt her - veldig god service! www.bambooclothing.co.uk.

Har imidlertid ikke testet det ved "svette-trening".

Ellers tåler du kanskje ubehanldet ull selv om du ikke tåler annen ull? www.nostebarn.no (de har ull for voksne også).

Gammel 09-12-11, 21:38   #21
ToreH
Gjest

Som sagt, kjøp deg 2XU på xxl.no og prøv det. Gir deg følelsen av å ha et ekstra lag med skinn siden det strammer så godt. Utenpå kan du trygt ha noe annet.

Og jeg har prøvd dette tøyet under svettertreningsøkter....hahaha

En fordel å teste tøyet under svettelige forhold før man uttaler seg her inne kanskje?

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treningstøy plast Trening 7 28-10-11 20:37
Treningstøy nemi81 Mer enn 30 kg overvekt 19 11-04-11 14:24
Seboréisk eksem kentiver Lavkarbo generelt 0 17-03-11 16:41
Eksem? sjarmisa Spørsmål og svar 5 27-03-10 09:33
Eksem Tidligere bruker Kosttilskudd 6 25-03-06 14:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.