Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Magevondt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-12-11, 10:05   #1
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel
Thumbs down

Magevondt

Hver gang jeg går ned på karboene,altså kommer i ketose så får jeg så sykt vondt i magen. Har trodd at det skyldes fett inntaket jeg siden jeg har operert bort galleblæren. Men syns det kommer uansett jeg om jeg bruker sunne oljer eller gafler i meg fettranden på koteletten. For meg virker det som om det kommer bare jeg er i ketose.
Jeg har en del allergier som jeg tenkte kanskje kunne spille inn, for jeg spiser en god del løk til middag da. Merker allergien i øynene og nyser veldig for tida. Så det er jo noe jeg ikke tåler men hva??
Sukk begynner å bli drittlei nå.

Flere som får vondt i magen av ketose....?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 10:19   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Magevondt

Mange som sliter med magen særlig ved inngangen til ketose!

Vi uten galleblære er nok litt ekstra utsatt, også fordi vi i ketose spiser mindre og sjeldnere og derfor kan få litt problemer med gallesafter etc.
Jeg reagerer dessuten nesten mer på rå grønnsaker enn på fett. Har gjort det siden blæra ble fjernet for 14 år siden, men spiser jo mer grønnsaker på lavkarbo enn noen gang.

Hvor i magen sitter smertene dine og får du feks også diare?

Gammel 14-12-11, 10:34   #3
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Sitter høyt oppe. Skikkelig sånn brennende følelse. Har hatt super diare ganske lenge nå

Gammel 14-12-11, 11:55   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Høres ikke ut som noe ketoserelatert egentlig. Kanskje på tide å snakke med legen om du har hatt diare lenge. Endret avføringsmønster skal tas opp med legen, vet du! *streng sykepleier*

Jeg har akkurat tatt gastroskopi og mitt magevondt skyldes betennelse nederst i spiserøret! Skal til fastlegen på mandag og finne ut hva vi kan gjøre med det. Kjempelei av å ha vondt, vondt, vondt.....

Gammel 14-12-11, 14:13   #5
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Huff stakkars deg da.
Har litt panikk for om det kan være magesår eller slike ting. Men hvis ikke det gir seg så får jeg vel ta meg en tur til legen. Det er bare det at jeg får det slik hvis jeg spiser for mye fett eller når jeg spiser noe jeg ikke tåler.
Kanskje kroppen har fått nok av broccoli, løk å blomkål som jeg spiser endel av. Vet at i følge den kryssallergilisten jeg har så står løk på. Kanskje det blir for hardt for magen å spise så mye som jeg gjør. Det er jo så godt.

Jeg fikk dette sist gang også og med en gang jeg økte litt karboene så ga det seg. Merkelig. Må være noe jeg gjør galt. Får bare inderlig håpe at det ikke er noe lignende det du har. Huffameg....

Gammel 14-12-11, 14:14   #6
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Har du refluks/sure oppstøt?

Gammel 14-12-11, 14:16   #7
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Ingen sure oppstøt nei.... heldigvis

Gammel 14-12-11, 14:34   #8
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Huff stakkars deg da.
Har litt panikk for om det kan være magesår eller slike ting. Men hvis ikke det gir seg så får jeg vel ta meg en tur til legen. Det er bare det at jeg får det slik hvis jeg spiser for mye fett eller når jeg spiser noe jeg ikke tåler.
Kanskje kroppen har fått nok av broccoli, løk å blomkål som jeg spiser endel av. Vet at i følge den kryssallergilisten jeg har så står løk på. Kanskje det blir for hardt for magen å spise så mye som jeg gjør. Det er jo så godt.

Jeg fikk dette sist gang også og med en gang jeg økte litt karboene så ga det seg. Merkelig. Må være noe jeg gjør galt. Får bare inderlig håpe at det ikke er noe lignende det du har. Huffameg....

Jeg får alltid sur mage av løk...sur og sviende...derfor holder jeg meg unna..

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:31   #9
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg fikk dette sist gang også og med en gang jeg økte litt karboene så ga det seg.

Hvorfor går du på ketose når du får vondt i magen av det? Liker du å plage deg selv?

Om kroppen din sier klart fra at den trives bedre med litt høyere karbohydratnivå ville jeg ha hørt på dette og lagt opp dietten deretter. Du vil likevel ta av, og på plussiden får du en kropp som i tillegg fungerer som den skal.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:05   #10
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor går du på ketose når du får vondt i magen av det? Liker du å plage deg selv?

Om kroppen din sier klart fra at den trives bedre med litt høyere karbohydratnivå ville jeg ha hørt på dette og lagt opp dietten deretter. Du vil likevel ta av, og på plussiden får du en kropp som i tillegg fungerer som den skal.

Haha joda jeg liker å plage meg selv.
Nei jeg tar ikke av hvis jeg øker karbo. Derfor ketose nå for å ta de siste kg.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
magevondt og muskelvondter Gla'laksen Fysisk og mental helse 5 05-08-11 19:33
Magevondt (Torkil?) Matgud Ketolysekuren 43 30-06-10 21:08
Uro i kroppen, og magevondt Almar Lavkarbo generelt 5 01-08-09 21:51
Magevondt (luft) ijad Eurodiett 4 25-09-08 12:39
Sukkerfritt snop og magevondt Oda Lavkarbo generelt 13 20-09-08 20:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.