Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkeralkoholer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-01-12, 19:18   #1
superkisen
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
superkisen er på en erverdig vei

Sukkeralkoholer

Jeg vet det finnes en del tråder på dette, men da gjerne produktspesifikt. Dessuten er mange svar rene synsinger, så derfor ber jeg om at kun de som virkelig har peiling svarer.

Min forståelse av sukkeralkoholer er følgende:

Noen blir påvirket, andre blir det ikke. Dersom man spiser sukkeralkoholer og fremdeles går ned i vekt og er i ketose, så har sukkeralkoholer ikke en negativt effekt på den personen, er det en riktig konklusjon å trekke?

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:38   #2
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkeralkoholer

Ja, hvis målet er å gå ned i vekt er det jo det.
40-50% av Maltitol opptaes selv om atkins sier de kan trekkes fra pga "lav" blodsukkerstigningseffekt", GI 36 er ikke så lavt synes jeg da men, og tagatesse: 15-20%, GI 2. Xylitol har GI 13. Isomalt og sorbitol har GI 9. Sukrin, mannitol, stevia og ren sukralose har GI 0.
Maltitolsirup GI 53!!

I fribol bl.a er det et fyllmiddel som ikke har påvirkning på blodsukkeret. Fribol sukkertøy fåes på apotek. Søtet med sukralose med GI 0.
A recent study lead by Zhong Jie of Rui Jin Hospital in Shanghai, “Studies on the effects of polydextrose intake on physiologic functions in Chinese people,” confirms Dr. Wolever’s belief. This study, reported in the American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 72, No. 6, 1503-1509, December 2000, concluded that “polydextrose had no significant effect on blood biochemistry indexes” include the glycemic index. Their study confirmed “that polydextrose is nonglycemic.”
Om du ikke får gass og diare av maltitol opptar du sukkeret og får høyt blodsukker, ikke straks som med vanlig sukker kanskje men en stund etter! http://www.phlaunt.com/lowcarb/19059967.php

Sist redigert av Yrla : 05-01-12 kl 15:56.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 16:15   #3
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Her er en fin oversikt over Fribol-produkter
http://www.fribol.no/Default.asp?Cat=1

Gammel 05-01-12, 16:57   #4
superkisen
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
superkisen er på en erverdig vei

Takker for bra svar. Jeg spiste store IFA igår, to poser, som inneholder maltsirup og maltitol, og jeg fikk veldig mye luft i magen, men heldigvis ingen diare. Men nå blir det en tur på apoteket for å kjøpe Fribol, takk for linken.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:10   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av superkisen, her.

Takker for bra svar. Jeg spiste store IFA igår, to poser, som inneholder maltsirup og maltitol, og jeg fikk veldig mye luft i magen, men heldigvis ingen diare. Men nå blir det en tur på apoteket for å kjøpe Fribol, takk for linken.

De har skikkelige gode sukkertøy fra fribol, ikke bare de halsgreiene, men det ser du sikkert der det er linket til. Sånne tyrkisk pepper er godt, så godt at jeg veldig lett spiser opp alt for fort og ender med mageknip pga fiberet. Ja, de ifaene må jeg fordele utover to dager for ikke å få vondt.

Emneord
ketose, sukkerlakoholer

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det med sukkeralkoholer? Sandy Spørsmål og svar 8 14-09-11 14:48
Om sukkeralkoholer Tidl. medlem Lavkarbo generelt 3 21-08-11 21:35
Sukkeralkoholer jhelenh Ketolysekuren 8 26-05-09 09:04
Sukkeralkoholer jhelenh Ketolysekuren 2 24-03-09 19:13
Sukkeralkoholer? Karbomor Ketolysekuren 3 18-03-09 19:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.