Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kvalm og syk, mattips?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-01-12, 11:28   #1
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Kvalm og syk, mattips?

Hei!

Kanskje feil sted å skrive om dette, så bare flytt på tråden hvis jeg er teit.

Det verste med lavkarbo for meg er når jeg er syk, jeg får jo mannefeber
Lårmusklene mine som har blitt gigantiske med høy fett og jogging verker helt latterlig.

Omgangssyken som tok slutt i natt(forhåpentligvis) har tømt meg helt og jeg er sulten som en ulv, men fettete ting frister minst i hele verden nå.
Tips til noe som er lett å spise som ikke smaker massemasse og har en god del energi og metthetsfølelse? Sitter her i svima og mine standardretter bringer nesten omgangssyken tilbake.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 11:38   #2
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Sv: Kvalm og syk, mattips?

Jeg ville nok ikke tenkt så mye på fettkvoter osv akkurat mens jeg var syk med magesjau. Lag deg noe friskt som ikke virker kvalmende, og pass på å drikke nok, så kan du heller rette opp hvor energiprosentene kommer fra om noen dager, er mitt råd.
(i håp om å da beholde hva du spiser nede og slippe mere oppkast og gufs)

Hva med hardkokt egg i biter sammen med agurk, litt paprika og noe annet grønt som måtte friste, i en slags salat med noe syrlig sitronaktig dressing på?
Eller bare lavkarbobrød - ristet og med litt smør på, kanskje litt sukkerfritt syltetøy på? Hvis du har cocosa/kokosolje i hus, så kan du jo ta en teskje av det oppi en kopp kaffe eller te, det metter litt uten å kjennes så fettete ut..

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 11:46   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Når jeg er sånn kvalm og "tømt" frister det heller ikke så mye med mat, selv om sulten gnager - jeg pleier å prioritere væske og salt, så det blir ofte bare vann/mineralvann og salte nøtter. Der er det også en del energi å hente!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 11:48   #4
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Tror jeg skal prøve å kjøpe meg både nøtter og lavkarbobrød jeg da.

Har spist ketogent helt frem til forrige uke, det slår meg ikke alltid at jeg har litt mer å gå på nå.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mattips, men er på strengere diett en lavkarbo er ... Noen som kan hjelpe? Ishwanvile Generell ernæringsdebatt 29 02-10-11 17:02
Mattips i Italia? solamito Lavkarbo generelt 12 04-04-11 09:25
Mattips ladybug85 Eurodiett 3 18-12-09 21:29
Enkelt og godt mattips! solsikke Ketolysekuren 7 12-04-09 18:06
Mattips? m19 Ketolysekuren 26 27-06-08 20:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.