Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bivirkninger ved for lite karbs

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-01-12, 10:42   #1
siljesfremgang
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Bivirkninger ved for lite karbs

Jeg har nå gått ca 2 uker på lavkarb, det vil si rundt 20-50 gram karbs pr dag.
Dette fungerer kjempe fint, men har vært borti to dager der jeg har fått i meg ennå mindre enn 20 gram karbs, ja, gjerne bare 10 gram, om det en gang. Dette fordi jeg har hoppet over måltider og ikke fått i meg alt jeg "burde ha".
Dagen etterpå disse dagene har jeg vært så utrolig dårlig, der av kjempe kvalm.
Kan dette være en bivirkning på at jeg ikke har fått i meg nok karbohydrater dagen før?
(jeg klarer ikke finne noen annen sammenheng enn det )

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:51   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger ved for lite karbs.

Antakeligvis så vipper du mellom "sterk" ketose og "ikke-så-sterk" ketose, om man kan kalle det det.. Det kan hende det er litt slitsomt for kroppen. Noen tåler det helt fint, andre sliter. Du veksler jo mellom den ene og den andre forbrenninga.

Kan hende det lønner seg å enten holde seg rundt 20 eller holde det til rundt 30-50.

Du må nesten prøve deg frem.

Gammel 22-01-12, 10:54   #3
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Siden du har hoppet over måltider kan det også kanskje skyldes at du rett og slett har fått i deg for lite energi. Tror ikke det er helt uvanlig å bli uvel og slapp hvis man spiser for lite. Hvis det er tilfelle, har det kanskje ikke noe med antall karber og gjøre, men mangel på kalorier/energi.

Gammel 22-01-12, 11:30   #4
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Om du erstattet karbohydratene med mer fett eller protein enn du er vant til kan det være det, men det kan være som du sier, for lite grønnsaker også. Prøv bare å spis balansert og drikk nok, så går det sikkert bedre. Om du spiste protein uten fett til kan det kanskje være greia også.

Gammel 22-01-12, 11:32   #5
siljesfremgang
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk for gode svar, kan være en lett blanding mellom de fleste av tingene ja.. =) Må bare passe på å få i meg nok mat.. ( noe som kan av og til være vanskelig med så lavt karb inntakk, for har ikke spesiell sultfølelse.. )

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bivirkninger? Husmusa Generell diskusjon 18 15-01-11 00:03
Tacosaus med lite karbs Paddå Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 19-08-10 17:36
Spiser riktig mengde karbs men lite fett Guffen Ketolysekuren 11 27-02-08 14:07
Hvor finner jeg proteinpulver med lite karbs? Tuttan Lavkarbo generelt 6 04-07-07 20:49
Lavt stoffskifte med for lite karbs?? Chumpsy Lavkarbo generelt 4 06-08-05 16:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.