Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bursdag

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 13:40   #1
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Bursdag

Jeg skal feire bursdagen min til helgen og vil gjerne ha tips om hva dere serverer hos dere når det er voksen bursdag. Hva er den ultimate kaken, jeg bare må servere de andre og som alltid er en suksess? Gjerne med oppskrift eller link. Evt annet dere serverer som er lavkarbo.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 13:51   #2
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Bursdag

Gerds ostekake lager jeg ofte. Den liker som regel også høykarbere. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

__________________


vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 17:32   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bursdag

Opprinnelig lagt inn av Disen, her.

Jeg skal feire bursdagen min til helgen og vil gjerne ha tips om hva dere serverer hos dere når det er voksen bursdag. Hva er den ultimate kaken, jeg bare må servere de andre og som alltid er en suksess? Gjerne med oppskrift eller link. Evt annet dere serverer som er lavkarbo.

Dette er en absolutt favoritt, mandelkake med vanilje- og sjokoladekrem, sammen med denne fantastiske ostekaka! Vivians ostekake med bringebærsmak

Håper du får en hyggelig og velsmakende feiring

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 19:10   #4
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Bursdag

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Gerds ostekake lager jeg ofte. Den liker som regel også høykarbere. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963

Samme her! Gerds ostekake var en stor suksess. Forandret litt på oppskriften: Istedetfor Seterromme og Tine kremost, brukte jeg 200 g Philadelfia. Rørte i pk sitrongelé i 1 dl vann og blandet dette inn i fyllet. Brukte da også sitrongelé til lokket.

Ostekaken ble utrolig god, og de grovhakkede mandlene er etter min mening bedre enn Digestivebunn

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 19:20   #5
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bursdag

Opprinnelig lagt inn av Disen, her.

Jeg skal feire bursdagen min til helgen og vil gjerne ha tips om hva dere serverer hos dere når det er voksen bursdag. Hva er den ultimate kaken, jeg bare må servere de andre og som alltid er en suksess? Gjerne med oppskrift eller link. Evt annet dere serverer som er lavkarbo.

Tapas. koldtbord med ditto dessert og kakebord om det er mange gjester. Så forsyner gjestene seg av det de måtte ønske. Så kan du lage litt mat for deg og litt for gjestene, slik blir alle fornøyde og ikke bare nye "rare" smaker på bordet. Det viktigste er jo å komme sammen å kose seg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:41   #6
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Bursdag

Denne har jeg gjort suksess med flere ganger - funnet oppskriften her inne:

Suksessterte

Mandelbunn:

· 5 stivpiskede eggehviter

· 200 gr malte mandler

· 150 gr fruktose

· 0,5 ts bakepulver

Stekes ved 150°C til lys bunn.

Krem:

· 5 eggeplommer

· 0,5 boks Viking melk

· 150 gr fruktose

Blandes i kjele og kokes til grøt, avkjøles. Rør inn

· 150 gr smør

Pyntes med

· ristede mandelflak.

Fin å fryse, del gjerne i biter etter at den er frosset. Tiner mens kaffen koker.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg har bursdag! :) fettnurket Generell diskusjon 13 21-09-10 17:25
Bursdag MiLLiliLLi Lavkarbo generelt 14 31-01-10 12:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no