Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
![]() Hvordan finne ut sukkerinnhold/søtningsstoffer/fruktose i Matvaretabellen?Skal man se på kh, eller hva? Da tenker jeg på f.eks frukt o.l som eple, appelsin osv... Feks: 100g eple = 10 kh (er disse 10 kh regnet som fruktose da?) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg, Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan finne ut sukkerinnhold/søtningsstoffer/fruktose i Matvaretabellen?Uten at jeg er helt med på hva og hvorfor du tenker på å finne ut av fruktose o.l., men er tanken din å finne ut av hvor mange av karbohydratene du skal forholde deg til? I så tilfelle er svaret såre enkelt-alle! Mange tror at man bare skal telle de som står som "hvorav sukker", men det er feil. Stivelse f.eks er karbohydrater, men ikke sukker (for det kommer i kroppen), og må derfor telles med. I sjeldne tilfeller kan man trekke fra sukkeralkoholer, men inntil du kan det helt trygt, skal du ikke trekke fra noe som helst! Og på norske matvarer skal kostfiber allerede være trukket fra, så ikke bry deg om det heller.
![]() |
![]() |
#3 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan finne ut sukkerinnhold/søtningsstoffer/fruktose i Matvaretabellen?
Skal du på ketolyse, les boka godt. Alle slike svar står der. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan finne ut sukkerinnhold/søtningsstoffer/fruktose i Matvaretabellen?se her da vel bare:http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan finne oppskriften | Echo | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 5 | 18-11-10 10:20 |
Hvordan finne motivasjon? | Bambolona | Spørsmål og svar | 4 | 30-06-09 21:37 |
Hvordan finne tilbake til det jeg har lest før? | benam | Spørsmål og svar | 3 | 07-12-08 16:04 |
Hvordan blir det å bytte fruktose med splenda? | cilemora | Lavkarbo generelt | 14 | 20-04-08 11:49 |
Hvordan finne frem | Hjørdis | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 5 | 16-10-07 15:25 |