Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Hva tror dere om dette kostholdet?Ikke noe nytt dette asså, men jeg må ha litt input her. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Du får bestemt deg
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Ligger du på 50-60 og har det aktivitetsnivået trenger du ikke tenke på fettet. Men du trenger heller ikke tenke så ille mye kalorier. Spis når du er sulten og stopp når du er mett, akkurat som i ketose.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?
Nei, er håpløst. Prøvde virkelig å lage en løsning der ketogent funka, men bare dager etter jeg starta på igjen kom det megautslett tilbake som bare blir jævligere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Du finner nok ut av det!
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Hvordan få utslett av å være i ketose? ER det ost eller noe du ikke tåler?
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() ![]() |
Nei. Jeg har nå testet flere ganger å gå ut av ketose, da forsvinner det. Forsvinner så og si på to dager etter jeg går ut av ketose, så kommer det tilbake 1-2 dager etter jeg går inn i ketose igjen. Jo mindre karbo jeg spiser jo verre blir det. Har eksludert alt av meierivarer, løker, søtningsstoffer etc..you name it. Har prøvd alt. Eneste som funker er å ikke være i ketose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Ved tidligere slankeforsøk der jeg har gått ned 10kg på f.eks 1-2mnd med hard trening og lite kalorier har jeg fått underhudskløe, noe jeg har MYE av nå. Så det er jo ikke ketosen i seg selv, men det er den tilstanden som får meg dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Ok så du reagerer på de utskilte giftstoffene som var lagret i det lagrede fettet du forbrenner ved vekttap?
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() ![]() |
Det er en teori og en annen teori er at jeg rett og slett ikke tåler å bryte ned fettceller så fort. At jeg får histaminslipp når fettcellene går i overflod ut i blodet når de slipper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Har du mye mer å gå ned? vil vel være over når du er ferdigslanket?
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() ![]() |
er forsåvidt ferdigslanket. Fettprosent er godt innenfor normalen og sånt, men jeg synes det er vanskelig å finne nytt kosthold som gjør det trygt og sørger for at jeg ikke går opp i vekt. Så jeg har fortsatt ketogent da det er lett |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() ![]() |
Forsåvidt derfor jeg spurte om overnevnte kostholdsplan. Jeg får bare prøve litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?skulle tro at om du bare spiste nok (fett) unngikk å gå ned mer og unngikk derfor også utslett
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Tvilsomt, har prøvd både mer og mindre fett, karbo, proteiner. Og alt annet som er mulig å utelukke, holdt det så enkelt som mulig. Selvsagt ikke alt samtidig. Eneste jeg ikke har forsøkt å utelukke er vann |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor får du den underhudskløen? Har søkt på nettet i mange år for å prøve å finne ut hva det er for noe, og om det kan være noe jeg mangler. En lang periode etter at jeg begynte med LCHF forsvant underhudskløen på leggene, men nå har den kommet tilbake og jeg vrir hodet for å prøve å finne ut hva jeg har gjort annerledes..... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() ![]() |
Hovedsaklig på oversiden av hendene, noe på underarmer og litt på skuldre og mye mindre på hodebunn. Det er visstnok klassiske tegn på at kroppen er i ferd med å bryte ut i elveblest av en eller annen årsak. Eventuelt at du lever på kanten til at det skal skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Da er det nok ikke det samme. Jeg får ikke utslett av noe slag, Men klør meg til blods på leggene og anklene. Klør ellers stort sett alle steder i tilknytning til lymfer, også i hodebunnen, men ikke der jeg har begynt å få tilbake håret. (ja, mistet håret som følge av slankingen) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
![]() ![]() |
Vanskelig å si, det er generelt lite kunnskap om dette i Norge iom lavkarbo ikke har vært sååå utbredt så lenge. Mye enklere å finne informasjon om sånne ting på sider fra USA. Prøv å google litt med forskjellige skrivemåter, lykke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?går du på medisiner eller er du forgiftet på noen måte?
Do what you like! Sist redigert av Yrla : 07-02-12 kl 21:44. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
![]() ![]() |
Nei, eneste jeg går på er antihistaminer pga dette utslettet. HJelper på kløa |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Ketoseprinsessen: Husk at 72 grensa er generell for et snitt av mange personer og vil f.eks ikke gjelde en kar på 100 kg som trener, har lav fettprosent som både har betydelig større glykogenlagre og forbrenner mye glukose og har god insulinfølsomhet, i samme grad som en tilsvarende tung kar med høy fettprosent og dårlig insulinfølsomhet. Mener jeg leste et intervju med Lutz om at den reele grensa lå rundt 50-100, men at 72 var et enkelt standardtall som galt mange. Tror du må prøve deg litt fram og følge med vekta nøye. Jeg ville nok dog prioritert et høyere proteininntak enn karboinntak om du ønsker å gå ned litt til siden protein metter mye og fører spontant til en reduksjon i kalorier, samt at flere protein er ketogene og omdannes rett til ketoner hvis kroppen ikke bruker dem i oppbygging\vedlikehold av ulike vev i kroppen. Det at høyere proteininntak holder på mer muskler under vektnedgang som igjen hjelper på hvileforbrenninga er heller ikke dumt. Når du når vekta du ønsker kan du gå litt ned på protein og øke litt på kh. 50-60 høres slett ikke dumt ut |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?hæ? omdannes protein til ketoner? hvor har du det fra? jeg har lest det omdannes i leveren til glukose, jeg. taraquin.
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Lurer på om det er opplagrede avfallsstoffer i fettet som kommer ut i huden og forårsaker kløen? Bare en teori altså, men det med at det kommer når en går ned mye stemmer ikke for min del. Kanskje det skjer når det fettet som er igjen er konsentrert? Bare teoretiserer her altså, men det er jo en smule påfallende at kløen først begynnte nå når jeg har så lite fett igjen......Men også jeg klør nå på steder jeg ikke klødde før LCHF. Før var det bare på leggene og anklene. Nå er det alle steder der det er lymfer, samt hodebunn. .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere om dette kostholdet?Det med avfallsstoffene i fettvevet som brytes ned er en av to teorier jeg og de få i helsenorge som "tror" på meg setter en knapp på. Absolutt ikke en dum tanke, men at det ikke skal gi seg etter 6mnd mer eksepsjonelt pirkete kosthold er jo litt rart |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Var det tøft for dere å legge om kostholdet? | Kristin81 | Spørsmål og svar | 25 | 06-09-11 19:43 |
Må spørre igjen jeg altså, sorry, men blir dette noe godt tror dere? | marjusen | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 13 | 21-09-10 13:24 |
Reaksjoner på kostholdet fra de rundt dere? | Camilla82 | Lavkarbo generelt | 15 | 12-03-09 22:01 |
Hva tror dere dette er? | Nike | Generell ernæringsdebatt | 4 | 24-06-08 09:06 |
Går dette an tror dere? | Elanessë | Lavkarbo generelt | 11 | 24-05-08 23:06 |