Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Oppskrifter for hybelkjøkken

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-05, 00:47   #1
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Oppskrifter for hybelkjøkken

Jeg begynner, i likhet med Matgal, å bli litt matlei. Hovedsaklig fordi jeg lager så lite mat. Det er masse oppskrifter her inne som høres kjempedeilige ut, men som jeg kvier meg for å sette i gang med på mitt lille hybelkjøkken. Jeg har bare en hybelkomfyr med to kokeplater og en halvdårlig stekeovn, og ikke engang en ordentlig kjøkkenbenk. Å begynne å bake brød når jeg har så begrensede ressurser høres ut som et uoverkommelig prosjekt. Jeg har ikke engang en stavmixer (må kjøpe det, men har dårlig råd).Noen råd til retter jeg kan lage på miniminiminikjøkkenet mitt?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 17:57   #2
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Heisann!

Er selv student så jeg kjenner til problemstillingen din. Dårlig økonomi og liten plass. Rett og slett trangt, uansett hvordan man vender og vrir på det. I dag lagde jeg lavkarbo pizza, som krever minimalt med redskaper og plass. Den pizzaen det blir av dette, dekker to måltider for min del!! Middag i dag og lunch i morgen.

Pizzabunn (fra ketolyseboka, mofe har lagt inn tidligere)
1 stort egg
1/2 - 1 ss olje
1/2 dl vann
1/2 ts oregano
1/4 ts salt
1 dl soyaprotein
1/2 ts bakepulver

Rør sammen alt, men ha i bakepulveret til slutt. Det blir som tykk vaffelrøre. Smør det utover en bakeplate, ganske tynn, ca 18-20 cm i diameter og stek til den blir gyldenbrun og fast (trenger ingen god bakeovn til det! ) Soyaprotein er et MUST for min del. Skjønner ikke hvordan jeg har klart meg uten det til nå! Jeg har bare kjøpt vegefuel på helsekost (ganske dyrt...) men du kan bestille fra ketolyse-sidene på nett, eller kjøpe i svinesund.

Fyll: (mengde etter ønske)
1 ss tomatpure
ost
sjampingjong
kjøtt
krydder

Smør tomatpureen utover bunnen. du kan blande littegranne søtstoff i det sammen med litt salt, så får du pizzasaus. Strø osten oppå, og legg kjøtt, sopp og krydder på toppen. Stek til osten har smeltet. Du kan selvfølgelig endre fyllet alt etter smak og behag.

Good luck!!

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-05, 21:37   #3
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Hmm..ville hjulpet litt om jeg hadde så mye som en kvadratcentimeter kjøkkenbenk. Vel..får bruke gulvet.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Espelids oppskrifter smosje South Beach 8 22-12-04 07:48
En liten bønn vedr. oppskrifter .... Felix Oppskrifter 7 29-11-04 17:13
Etterlyser brødoppskrift, og tipser om andre oppskrifter aveline Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 24-11-04 10:13
Søtsaker og oppskrifter... Kanel Generell diskusjon 14 13-11-04 11:32
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 16:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.