Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sykepleier her?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-02-12, 17:09   #1
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sykepleier her?

Junior har akkurat skremt meg
Fikk et anfall, med en dek oppkast. Lurer på om han kan ha dratt noe ned i lungene.
Vil det i så tilfelle gjøre seg utslag på dårligere O2 opptak ?
Har satt på o2 måleren, og det er greit.
Han har roet seg noe nå, men er fortsatt anstrengt i pusten.

Gammel 15-02-12, 17:27   #2
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Sykepleier her?

Kitt, kanskje?

Stakar junior, håper han føler seg betre raskt!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:29   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Ring legevakta og spør sykepleierene der?

Gammel 15-02-12, 17:30   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Ring nå legevakta viss du er redd da

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:49   #5
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Huff, stakkars deg og junior
Sier som andre her har sagt, ring legevakta

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:12   #6
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk
Arrow

Ser ut til å gå bedre her nå
Vi er jo vant med oppkastanfall, men han har aldri dratt noe ned i lungene før. Er heller typen som treffer veggen på andre siden av rommet.
Mest sannsynlig har det sittet igjen litt i overgangen mellom hals/svelg/nese, som laget veldig lyd, og gjorde at pusten ble anstrengt selv om metningen var fin.
Vi er vant til så mye rart at vi ikke ringer sånn med en gang, men jeg kan forsikre dere alle om at vi ringer når det er behov altså. Ve er kanskej gale, men ikke så gale

Men, hvis noen har svar på om O2 opptaket vil bli dårligere hvis man drar noe ned i lungene, så hadde det vært kjekt å vite. Det er jo noe som kan skje både liten og stor.

Gammel 15-02-12, 18:14   #7
Budeiea995
Medlem

Budeiea995 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Det gjør det ikke, men han vil fortsette å hoste så lenge det er noe irriterende der.

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:18   #8
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Det gjør det ikke, men han vil fortsette å hoste så lenge det er noe irriterende der.

Aha, tusen takk for det Kjekt å vite. Nå sitter han i stolen og sover som en stein, pusten har blitt rolig og ikke noe hosting mer. Regner med at alt er i orden. Kommer sikkert til å sove til jeg henter kveldsmaten. Da pleier han å få litt jordbærsyltetøy - og det er den store favoritten

Gammel 15-02-12, 18:43   #9
fiffi
Medlem

fiffi sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 71
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er ingen sykepleier, men jeg kjenner en som fikk lungebetennelse etter å ha fått oppkast i lungene.

Håper det går fint med junior :-)

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:13   #10
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av fiffi, her.

Jeg er ingen sykepleier, men jeg kjenner en som fikk lungebetennelse etter å ha fått oppkast i lungene.

Håper det går fint med junior :-)

Ja, kjenner til det jeg også. Mener det heter aspirasjonslungebetennelse (eller noe sånn).
Nå har han våknet, spiser jordbærsyltetøy og drikker saft. Da er livet herlig

Gammel 15-02-12, 19:30   #11
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ja, kjenner til det jeg også. Mener det heter aspirasjonslungebetennelse (eller noe sånn).
Nå har han våknet, spiser jordbærsyltetøy og drikker saft. Da er livet herlig

Godt og høre

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:36   #12
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Å kjære vene! Så bra at det går bedre med poden!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sykepleier/lege med spes i kvinnesykdommer? Siljevanilje Fysisk og mental helse 7 24-04-07 18:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.