Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Støtvis støy fra induksjonsplatetopp?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-02-12, 01:14   #1
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Question

Støtvis støy fra induksjonsplatetopp?

Jeg skulle endelig starte opp min lenge etterlengtede, nye induksjonsplatetopp i dag - men den "summet" og vibrere noe så veldig! er dette normalt?? Vi forsøkte med en helt ny Høyang Polaris All Steel panne med vann i, og når vi satte den på 9 duret, summet og vibrere det ganske kraftig. Når vi justerte styrken ned til 4 ble det bare "støtvis" during.

Har forsøkt å lese litt om dette på nettet, men der står det bare om en jevn during, ikke den støtvise vi opplevde. Noen som har erfart noe lignende? Jeg tok en (veldig ubehagelig) MR- undersøkelse i forrige uke, og noen av lydene minte om dette, men i mindre skala selvfølgelig. Ble faktisk litt redd...

Er selvfølgelig også redd for å ødelegge vidunderet - den kostet tross alt over 10 000 kroner, så jeg har IKKE lyst til å tape de pengene...

Platetoppen er en Siemens, og kasserollene skal tåle induksjon. Noen ideer, tips eller erfaringer å komme med?

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 07:20   #2
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Edla er ny på veien

Sv: Støtvis støy fra induksjonsplatetopp??

Slik gjør alle induksjonstopper jeg har prøvet! Jeg aner ikke hvordan teknologien bak induksjon virker men for meg virker det som om varmen kommer i bølger og derfor kommer lydene støtvis. induksjonstopper på jobben durer og piper veldig helt til det jag lager har fått riktig temperatur, da roer det seg.

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 10:59   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Støtvis støy fra induksjonsplatetopp?

Eneste erfaringen jeg har med induksjonstopp er foreldrene mine sin, og den lager ikke så mye som en lyd ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 11:18   #4
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 57
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Den vi har lager mye lyd, å spesielt vis det står flere plater på. Å vis vi bruker hurtig mode så bråker det kanskje ennå litt mer. Men noen ganger lager den nesten ikke lyd igjen

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 12:25   #5
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Var på besøk i går og satt på kjøkkenet og pratet med hodet kanskje en halvmeter fra induksjonstoppen - og den er lydløs hele tiden...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 12:49   #6
Festina lente
Seniormedlem

Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Nå har jeg lest litt mer på nettet, og er blitt litt klokere....eller kanskje ikke

Som dere svarer her ovenfor; noen bråker og noen bråker ikke - og dette gjelder også innenfor samme type/ merke platetopp(?!) Synes det er litt merkelig - kan det skyldes monteringen da, tro?

Støyen kan også muligens skylde type kasserolle som brukes (sandvichbunn / ikke sandwichbunn). Så i løpet av dagen skal jeg forsøke å speile et egg i min gamle, blytunge jernpanne. De skal visstnok være helmagnetiske og ikke lage støy. Hvis jeg tør da.... har ikke lyst å ødelegge muskedunderet (platetoppen altså - ikke stekepanna )

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 14:15   #7
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Jeg har hatt nærkontakt med en Siemens på 6 år pluss, om det hjelper...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 00:59   #8
Festina lente
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Jeg har hatt nærkontakt med en Siemens på 6 år pluss, om det hjelper...

Vet ikke helt - da tenker jeg at det MÅ være noe galt med min Siemens, om du skjønner? Litt ulogisk tankegegang kanskje Har registrert at svært få klager på Siemens, men det virker som det er mange som er misfornøyd med Elektrolux sin.

Jeg får ta kasserolletesten i morgen, vi kom ikke så langt som planlagt med kjøkkenet i dag, så strømmen er fortsatt utkoblet. Men fra i morgen av får jeg komfyr, og da skal jeg skynde meg å bake Nannahs knekkebrød og nøttemuffins. Gleeeeeder meg!

Gammel 20-02-12, 07:24   #9
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

En av pannene våre bråker mer enn andre på vår induksjons topp.

Gammel 20-02-12, 07:37   #10
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Min lager litt lyd når jeg setter på bust-funksjonen. Ellers er den stille som en mus

Gammel 20-02-12, 23:25   #11
Festina lente
Seniormedlem

Jeg fikk ikke testet med stekepanna i dag som planlagt, for vifta er ikke tilkoblet og da vil jeg ikke ha stekeos over hele huset.

Men jeg testet med en annen type kasserolle (Høyang Party?) og det virket som den bråker mindre enn stålpannen. Støtvis "during" fra 4 og opp til 6, jevn lyd fra 6-8 og litt skarpere lyd på 8. Og det var så høyt jeg gikk nå i kveld

Får teste ut powerboost i morgen - synes det var litt voldsomt å sette på fullt trøkk for å koke noen egg Jeg venner meg nok til det nå når jeg vet at det ikke er noe galt med komfyren.

Sist redigert av Festina lente : 20-02-12 kl 23:26. Årsak: Skriveleif
Gammel 20-02-12, 23:41   #12
LibraGirl
Seniormedlem

LibraGirl sin avatar

Hvor: Bodø
Alder: 36
LibraGirl er ny på veien

Min lager litt summing fra til plata er varm, ellers er det stilt

LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:29   #13
La Guapa
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
La Guapa er på en erverdig vei

Jepp. Min bråker (summing) ved Boost og klikker når platene står på U (undervarme) Tror det er helt normalt

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 08:55   #14
Happy girl
Medlem

Happy girl sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Happy girl er på en erverdig vei

Min bråker og, men kor masse er alt etter ka styrke jeg har det på, spesielt Booster, og litt etter ka panner jeg bruker

Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 11:56   #15
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Nå fikk jeg veldig lite lyst på induksjonsplatetopp kjenner jeg.....

Gammel 25-02-12, 13:04   #16
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Alder: 57
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå fikk jeg veldig lite lyst på induksjonsplatetopp kjenner jeg.....

Det må du ikke være redd for å kjøpe. Jeg hadde ikke byttet min ut selv mot betaling. Jeg er kjempefornøyd med den. Det at den bråker litt innimellom legger enn ikke like mye til alltid.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.