Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trening på ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-12, 11:07   #1
bbh87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 7
bbh87 er på en erverdig vei

Trening på ketolysekuren

Hei.
Ny på lavkarbo.no, og har litt vanskelig for å finne (om det finnes!)
"egne grupper" for de som går på ketolysekuren. vet dere?

Har Torkilds bok, og lest om det som står om trening i den. Men lurer på om noen av dere har noen tips utenom det som står der...
Sånn "in real life":
Hvor viktig er trening i tillegg til kosten for dere? (hver eneste dag?)
Hva trener dere? (og ca hvor lenge?)

Håper på tips og inspirasjon, da jeg syns det er veldig tiltak å trene etter lange dager på jobb...
Takk!
Benedikte

bbh87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:19   #2
bbh87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 7
bbh87 er på en erverdig vei

Sv: Trening på ketolysekuren

testing av hurtigsvar!

bbh87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:22   #3
bbh87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 7
bbh87 er på en erverdig vei

Sv: Trening på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av bbh87, her.

testing av hurtigsvar!

Testing av sitat-funksjonen!
Forstår ikke Multi-quote....hva betyr det?

bbh87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 18:45   #4
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Trening på ketolysekuren

hei!

man mååå ikke trene, men det er en fordel såklart! personlig så begynte jeg å trene etter at jeg hadde gått ned rundt 20 kg. jeg var ikke motivert før da. men så begynte jeg...rett og slett fordi jg følte meg så bra, og energien økte i takt med vektnedgangen. men sånn i ettertid så skulle jeg virkelig ønske at noen fortalte meg hvor mange flere fordeler det var å trene iforhold til å ikke gjøre det. jeg går blant annet fortere ned i vekt, energien øker, jg mister veldig mye vann i kroppen (jg har gått ned 3 skostørrelser!) jeg sover bedre og ikke minst: jeg har nesten ikke sykdom/betennelser i kroppen lenger. noe jg hadde slitt veldig med. jg gikk på penicilin kanskje en gang i måneden! nå så har jg ikke tatt penicilin på over ett år

men for å svare på det du spurte om (noe jg glemte i farta...)

jeg trener 3-4 dager i uka. alt fra 45 minutt til 2 klokketimer. jg prøver å bytte litt på det med tid.
jeg danser zumba, svømmer, øver på avspenning (yoga ol), går turer...
jeg holder meg til ketolysekuren hvis jg trener. det er så lett! og blodsukkeret er stabilt. men har jeg en daff og lat periode så merker jeg fort at jeg "sprekker" og spiser veldig mye feil. enten veldig mye erstatninger (sjokolade og sånn med maltitol) eller rett og slett masse karbohydrater. jeg tror det er gamle vaner som slår inn for min del. det er noe med sofa, tv og spising...

håper det var litt til hjelp

__________________



Sist redigert av Nutta : 24-02-12 kl 18:54.
Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:27   #5
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av bbh87, her.

Hei.
Ny på lavkarbo.no, og har litt vanskelig for å finne (om det finnes!)
"egne grupper" for de som går på ketolysekuren. vet dere?

Har Torkilds bok, og lest om det som står om trening i den. Men lurer på om noen av dere har noen tips utenom det som står der...
Sånn "in real life":
Hvor viktig er trening i tillegg til kosten for dere? (hver eneste dag?)
Hva trener dere? (og ca hvor lenge?)

Håper på tips og inspirasjon, da jeg syns det er veldig tiltak å trene etter lange dager på jobb...
Takk!
Benedikte


Tjobing!

Jeg trente først bondis 3-4 ganger i uka på kuren, kanskje de to første månedene eller noe. Etterhvert så begynte jeg å trene aktivt styrke også. Veldig varierende resultater, noen ganger føler du deg som verdens sterkeste og andre ganger orker man ikke halvparten av forrige gang.
Men det viktige er at du faktisk bygger både muskler og kondis selv om det ikke alltid føles sånn.
Du vil jo som ved vanlig kosthold føle gradvis økning i både kondis og styrke, men når du slutter å spise ketogent og du har trent underveis vil du faktisk se hvor jækla bra kroppen har blitt.

Det er i alle fall anbefalt å bevege på seg hver dag, husk at Torkil sier at man skal ha 30min mosjon om dagen. Jeg ser en ganske stor forskjell på å "mosjonere" 30 min om dagen og det å fysisk trene til svetten spruter noen ganger i uka. Uansett hva du velger å gjøre så er all bevegelse superbra, gjør det du orker så ofte du gidder så er du laaangt på vei!


Lykke til.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 09:45   #6
bbh87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 7
bbh87 er på en erverdig vei

Sv: Trening på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

hei!

man mååå ikke trene, men det er en fordel såklart! personlig så begynte jeg å trene etter at jeg hadde gått ned rundt 20 kg. jeg var ikke motivert før da. men så begynte jeg...rett og slett fordi jg følte meg så bra, og energien økte i takt med vektnedgangen. men sånn i ettertid så skulle jeg virkelig ønske at noen fortalte meg hvor mange flere fordeler det var å trene iforhold til å ikke gjøre det. jeg går blant annet fortere ned i vekt, energien øker, jg mister veldig mye vann i kroppen (jg har gått ned 3 skostørrelser!) jeg sover bedre og ikke minst: jeg har nesten ikke sykdom/betennelser i kroppen lenger. noe jg hadde slitt veldig med. jg gikk på penicilin kanskje en gang i måneden! nå så har jg ikke tatt penicilin på over ett år

men for å svare på det du spurte om (noe jg glemte i farta...)

jeg trener 3-4 dager i uka. alt fra 45 minutt til 2 klokketimer. jg prøver å bytte litt på det med tid.
jeg danser zumba, svømmer, øver på avspenning (yoga ol), går turer...
jeg holder meg til ketolysekuren hvis jg trener. det er så lett! og blodsukkeret er stabilt. men har jeg en daff og lat periode så merker jeg fort at jeg "sprekker" og spiser veldig mye feil. enten veldig mye erstatninger (sjokolade og sånn med maltitol) eller rett og slett masse karbohydrater. jeg tror det er gamle vaner som slår inn for min del. det er noe med sofa, tv og spising...

håper det var litt til hjelp

Takk og takk!! Det er så mye kjekkere å høre om personlige erfaringer enn bare "man bør...helst skal man..."

bbh87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 09:47   #7
bbh87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 7
bbh87 er på en erverdig vei

Sv: Trening på ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Tjobing!

Jeg trente først bondis 3-4 ganger i uka på kuren, kanskje de to første månedene eller noe. Etterhvert så begynte jeg å trene aktivt styrke også. Veldig varierende resultater, noen ganger føler du deg som verdens sterkeste og andre ganger orker man ikke halvparten av forrige gang.
Men det viktige er at du faktisk bygger både muskler og kondis selv om det ikke alltid føles sånn.
Du vil jo som ved vanlig kosthold føle gradvis økning i både kondis og styrke, men når du slutter å spise ketogent og du har trent underveis vil du faktisk se hvor jækla bra kroppen har blitt.

Det er i alle fall anbefalt å bevege på seg hver dag, husk at Torkil sier at man skal ha 30min mosjon om dagen. Jeg ser en ganske stor forskjell på å "mosjonere" 30 min om dagen og det å fysisk trene til svetten spruter noen ganger i uka. Uansett hva du velger å gjøre så er all bevegelse superbra, gjør det du orker så ofte du gidder så er du laaangt på vei!


Lykke til.

Takk! Kjekt å høre om dine erfaringer også...mer motiverende for meg med slike historier, enn å lese formaninger

bbh87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 10:49   #8
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Trening på ketolysekuren

Har også trent heile veien og brukt kroppen sine signal som rettesnor. Prøv og sjå ka som skjer.
Tøffe spinningøkter + svømmeøkter er det mest av. Styrketreninga (min venn gjennom mange år). Har nok lidt litt siste vekene. Her stemmer det at det er varierande resultat. Ofte må eg la være å tenke på kor mykje eg løfter og heller tenke; "OK du er sliten som tusan. Det var ei god økt" i staden for å tenke "Æsj eg klarer mindre i dag en før".
Lykke til og go for it!!!

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og mat etter trening Carmine Trening 12 30-09-11 22:20
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Ketolysekuren og trening! ikea Ketolysekuren 17 11-01-11 00:19
Trening & ketolysekuren bean Generell diskusjon 5 16-11-07 16:01
Hard trening på ketolysekuren Jippi Ketolysekuren 8 19-09-07 10:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no