Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal opereres og trenger råd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-03-12, 21:53   #1
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 65
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Skal opereres og trenger råd

Hei
Jeg skal operere foten på torsdag Da skal jeg bruke krykker,men det må
være sofatjeneste i minst to uker sa legen,pga hevelser og komplikasjoner.
Jeg liker ikke å sitte i sofa og hvordan skal jeg lage mat Min kjæreste kan ikke lage noe..og jeg er bekymret hvordan det skal gå.Vekta mi står stille i 6mnd og håper at jeg ikke legger på meg
Trenger virkelig noen gode råd..Veldig takknemlig

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:01   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: skal opereres og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Hei
Jeg skal operere foten på torsdag Da skal jeg bruke krykker,men det må
være sofatjeneste i minst to uker sa legen,pga hevelser og komplikasjoner.
Jeg liker ikke å sitte i sofa og hvordan skal jeg lage mat Min kjæreste kan ikke lage noe..og jeg er bekymret hvordan det skal gå.Vekta mi står stille i 6mnd og håper at jeg ikke legger på meg
Trenger virkelig noen gode råd..Veldig takknemlig

Om du har tid, så lag opp mat og frys i porsjoner og ha i fryseren
Så kan kjæresten varme det i microen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:06   #3
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Tenkte det selv ,men har ikke tid nå,er utslitt av smerter

Gammel 26-03-12, 22:10   #4
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Min løsning når jeg har vært operert i bena er å bruke en kontorstol med hjul. Sparker fra med det friske benet så jeg kjører baklengs rundt i huset.
På kjøkkenet sto jeg litt på det friske benet og satt på kontorstolen med benet på en kjøkkenstol for å avlaste.

Visst hovnet benet opp om jeg sto for lenge med det opererte benet ned, men hevelsen gir seg forholdsvis fort når man får det opp igjen.

Om du passer på å lage store porsjoner, har du rester til dagen etter også.

Dessuten kan jo din kjære være kjøkkenhjelp, om du forklarer hvordan ting skal gjøres

Lykke til!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:11   #5
langaard
Seniormedlem

langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Tenkte det selv ,men har ikke tid nå,er utslitt av smerter

Uff, stakkars deg
Har du butikk med varmmatdisk i nærheten, så kan jo det være en løsning.

Gammel 26-03-12, 22:17   #6
langaard
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Uff, stakkars deg
Har du butikk med varmmatdisk i nærheten, så kan jo det være en løsning.

Og masse lykke til med operasjonen, håper den går fint!

Gammel 26-03-12, 22:19   #7
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Tusen,tusen takk dere to,for noen flotte tips Kjæresten sa JA til å være
kjøkkenhjelp

Gammel 26-03-12, 22:22   #8
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Tusen takk Det håper jeg og

Gammel 26-03-12, 22:32   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Pass på at du har mye som bare kan spises som det er.
Har du spekemat, ost, kjøttboller, salat, røklaks, reker, kokte egg etc i kjøleskapet er det fort gjort å finne seg noe å spise som du ikke trenger å stå lenge å lage!

Lykke til!

Gammel 26-03-12, 22:36   #10
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Tusen takk Kitt Skal savne gryterett

Gammel 26-03-12, 22:40   #11
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skal opereres og trenger råd

Hva slags gryterett tenker du på da?

Gammel 26-03-12, 22:41   #12
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Masse gode råd her Senka - og med kjøkkenhjelp går det helt sikkert bra.
Lykke til med operasjonen

Gammel 26-03-12, 22:52   #13
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Akkurat Dietta,veldig hyggelig med masse hjelp og tips.
Tusen takk for det.

Gammel 26-03-12, 22:58   #14
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Tenkte ikke Kitt på noe bestemt gryterett,du vet kjøtt,og masse grønnsaker

Gammel 27-03-12, 10:00   #15
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Uff, høres ikke godt ut å være utslitt av smerter Lykke til med operasjon.

Men, klarer ikke kjæresten din å steke eggerøre eller koke egg? For det er enkel mat.. Få ham til å skjære opp en hel agurk og en hel paprika, så har du i kjøleskapet, også kan han servere deg spekemat, lavkarboknekkebrød, ost i biter, eggerøre, masjones osv. Kjedelig i lengden ja.

Om du orker nå, så er det fort og lett å lage tomatsuppe. Det ligger flere oppskrifter her inne, lag en kjempeporsjon og frys ned i porsjoner. Spis med kokte egg og evt sprøstekt bacon( hell baconfettet over ved servering).
Jeg skjønner godt om du ikke orker å lage til mye nå, men tomatsuppe er slik jeg lager når jeg er fullstendig slått ut av halsbetennelse( jeg har ME og blir fort slått ut), for det er ikke mye jobb.

Blomkålsuppe er også veldig kjapt å lage om du har stavmikser, bare noen minutters jobb totalt..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 11:23   #16
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Tusen takk Imse Skal prøve meg frem med suppe,godt med det alltid
Takk for råd.

Gammel 27-03-12, 12:24   #17
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Rema1000 har en ferdig blomkålsuppe som bare inneholder 1gr. karbohydrat pr 100. Den er god som den er, evt med litt ekstra blomkålbiter og noen biter med sprøstekt spekeskinke oppi. Om du har en rema i nærheten som har den inne, ville jeg kjøpt inn mye av den, enkelt, fort og godt!

Gammel 27-03-12, 12:53   #18
Hitchi
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2011
Hitchi er på en erverdig vei

Eller hva med å ta turen til en av lavkarbobutikkene og kjøpe inn noen ferdig middager? De smaker ikke så aller verst, og utvalget er stort
Masse lykke til med operasjonen

Hitchi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 12:56   #19
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Ferdige salater med rømme, kyllingvinger, bokser med makrell i tomat, peppermakeell og laks, cherrytomater og miniagurk. Ferdigskårne grønnsaker i poser fra grønnsaksdisken, bær og fløte, røykelaks, cottage cheese med fløte, nøtter. Fiberrik knekkebrød ( beste valget). Frosne grønnsaker, ferdigkuttet kylling eller svin, kjøttdeig ol er ypperlig for en uerfaren kjøkkenassistent. Boksetomater, soyasaus, rømme, fløte, (pose buljongsaus har jeg jukset med iblant) og du har en enkel gryterett.

Litt ulik mengde kh her, men tenker i en sånn situasjon at man velger de beste alternativene, selv om kanskje ikke alt er perfeekt ut fra valgt retning.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 12:57   #20
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Hitchi, her.

Eller hva med å ta turen til en av lavkarbobutikkene og kjøpe inn noen ferdig middager? De smaker ikke så aller verst, og utvalget er stort
Masse lykke til med operasjonen

Tenkte plutselig på spis deg slank, har jo ferdige ukesmenyer?

Min journal
Gammel 27-03-12, 13:00   #21
Hitchi
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2011
Hitchi er på en erverdig vei

Var dem jeg tenkte på. Her er link: http://www.lowcarbselection.no/
Går man inn på "bilde og ingrediensliste" på menyen til høyre, står alt utvalget deres

Hitchi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 15:41   #22
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Tusen,tusen takk for alle svar og tips Spis deg slank er ikke noe for meg,da det er dyrt Men den blomkålsuppe på Rema,er det tørrvare eller ferdig produkt?Liker blomkålsuppe jeg

Gammel 27-03-12, 15:58   #23
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Blomkålsuppa er helt ferdig "våtvare". Står i kjøledisken. 29 kr. for en pose mener jeg. Med litt ekstra blomkål og spekeskinke, evt også et lite smørøye funker den som middag for to her.

Gammel 27-03-12, 17:51   #24
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Tusen,tusen takk for alle svar og tips Spis deg slank er ikke noe for meg,da det er dyrt

Må si meg enig der. Har man råd så er det jo bra, men her ville nok ikke økonomien tillatt det heller...

Min journal
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal ta kolesteroltest, trenger råd ... Bestemamma Spørsmål og svar 16 25-09-11 12:05
Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!" MinMort Ketolysekuren 64 05-06-10 19:27
Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de? Melania Kosttilskudd 19 08-04-06 12:48
Skal til Polen, trenger tips.. Kalorien Spørsmål og svar 1 12-02-06 00:32
Jeg skal opereres, kan jeg da være på ketolysekur? Eva Ketolysekuren 8 10-02-06 17:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.