Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hjelp !!!!! (haster)

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-12, 13:08   #1
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk
Question

Hjelp !!!!! (haster)

Holder på å bake denne bløtkaken til mannen som har bursdag i dag.

Var i byen og skulle kjøpe Bakepro, men kom hjem med Pofiber i stedet (meg være stooooor idiot).

Hva kan jeg erstatte Bakepro med ?? sånn i krisens stund. Mikseren går, ovnen er varm og jeg rekker ikke ny tur til byen, og jeg er SUR

Dette finnes i skapet:

Pofiber
Eggehvitteproteinpulver (fra NOW, Iherb)
Kokosmel
Mandelmel (avfettet, som brukes i oppskriften)
Glutenmel (brukes også i oppskriften)
Peanutmel
Hasselnøttmel
Noe gammelt soyaproteinpulverm nøytral smak (redd det vil smake soya av kaka)
Mandler
Hasselnøtter

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 13:29   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Bakepro er vel proteinpulver, så for å etterligne egenskapene best mulig ville jeg kanskje prøvd med en blanding av eggehviteprotein og noe annet? (Jeg aner ikke hvordan smaken er på eggehviteprotein, så jeg bare gjetter at feks noe nøttemel kan være greit å blande med... Bakepro synes jeg lukter og smaker litt søtt.)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 13:30   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Bakepro er vel proteinpulver, så for å etterligne egenskapene best mulig ville jeg kanskje prøvd med en blanding av eggehviteprotein og noe annet? (Jeg aner ikke hvordan smaken er på eggehviteprotein, så jeg bare gjetter at feks noe nøttemel kan være greit å blande med... Bakepro synes jeg lukter og smaker litt søtt.)

Eggehviteprotein, smaker ingenting

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 13:37   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Takk for svar jenter
Utålmodig som jeg er (mikseren truet med å gå varm, og jeg har så dårlig tid i dag), så ble erstatningen Atkins bakemix.
Googlet til øyet ble sårt og vått, og på samme bloggen fant jeg en brødoppskrift med bakepro. Stod der at det kunne erstattes med bakemiks - og hva fant jeg ikke innerst i et skap gitt.
Det er i hvert fall protein (sikkert soya) i Atkins bakemiks, men jeg tok sjansen.
Ser bra ut i ovnen, så det blir spennende å smake da.
Hm... blir det helt katastrofe, får han få et ekstra nummer som plaster på såret

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 13:48   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Gratulerer så masse med dagen, Diettamannen
Tipper han blir fornøyd uansett om det blir kake eller d.....

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 13:50   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Gratulerer så masse med dagen, Diettamannen
Tipper han blir fornøyd uansett om det blir kake eller d.....

Kanskje tilogmed ekstra fornøyd uten kake?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:13   #7
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Håper det går bra og at du lykkes med kaken.Ønsker dere en fin dag

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:21   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

er det smak på soyamelet da? du kunne ha brukt alt fra den lista di unntatt det du kjøpte idag. en kombinasjon av flere typer melerstatning er godt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:44   #9
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kanskje tilogmed ekstra fornøyd uten kake?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 17:33   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Takk for gratulasjoner og morsomme kommentarer jenter
Kaka står ferdig pyntet i kjøleskapet - og ser ikke så ille ut. Blir spennede å smake etterhvert.
Skal nok gi tilbakemelding på både smak - og om gubben ble fornøyd (- med både det ene og det andre )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 17:44   #11
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Takk for gratulasjoner og morsomme kommentarer jenter
Kaka står ferdig pyntet i kjøleskapet - og ser ikke så ille ut. Blir spennede å smake etterhvert.
Skal nok gi tilbakemelding på både smak - og om gubben ble fornøyd (- med både det ene og det andre )

Du ble så stille at jeg trodde kaka var en total katastrofe.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 18:23   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Takk for gratulasjoner og morsomme kommentarer jenter
Kaka står ferdig pyntet i kjøleskapet - og ser ikke så ille ut. Blir spennede å smake etterhvert.
Skal nok gi tilbakemelding på både smak - og om gubben ble fornøyd (- med både det ene og det andre )

Det andre blir han garantert fornøyd med!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 19:30   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Han ble i hvert fall fornøyd med kaka n Den ble skikkelig god, så denne skal bakes flere ganger.
Så var det bare resten igjen da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 19:32   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Han ble i hvert fall fornøyd med kaka n Den ble skikkelig god, så denne skal bakes flere ganger.
Så var det bare resten igjen da

Smør litt krem hist og her så blir det bra. Tine krem, IKKE apotekets.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 19:35   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Smør litt krem hist og her så blir det bra. Tine krem, IKKE apotekets.

Krem er tingen - og det beste han vet Kanksje toppet med et strategisk plasert jordbær

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 19:37   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp !!!!! (haster)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Krem er tingen - og det beste han vet Kanksje toppet med et strategisk plasert jordbær

Høres lurt ut!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse på jentetur. Hjelp!! Haster litt Mogvai Ketolysekuren 3 12-02-09 00:28
Hjelp! Haster!:) Monen Lavkarbo generelt 1 04-01-07 15:43
HJELP HASTER!!! Ang Atkins-bestilling!! Iset Lavkarbo generelt 9 17-08-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no