Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stuerent med "lavkarbo"

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 00:33   #1
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Stuerent med "lavkarbo"

Nå leser ikke jeg så vanvittig mye aviser (og kommer ikke til å gjøre det før "Pressens Statistiske Utvalg" blir en realitet ), men jeg blar meg igjennom en del dameblader på nattevakt når hjernen ikke duger til så mye, og jeg merket meg ved at i Stella (eller ettellerannet) var det en klassisk artikkel om "vi tester forskjellige slankekurer" - og alle involverte redusert karboinntak!

Selv om bekrepet lavkarbo er misbrukt og feildefinert så det står etter i media, så virker det på meg som om de fleste (naturligvis ikke inkludert VGs vektklubb, som kollektivt lever på en annen planet) har akseptert at redusert karboinntak er gunstig. Det er kanskje ikke en larvkarborevolusjon, men det er jo like fullt fantastisk bra! Det betyr jo at selv om avisene slår stort opp med artikler om "lavkarbo gir kreft" og "lavkarbo fører til en sakte (eller rask) og smertefull død", så er grunntanken i ferd med å feste seg bakerst i hodet på folk.

Tanker om dette? Er det bare 5-om-natta-optimismen som grep meg?

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 02:08   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Stuerent med "lavkarbo"

dette er bra og jeg tror du har rett og at det ikke er bare en fem minutters optimisme. Vg og lignende spiller på folks frykt bare.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 02:25   #3
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Stuerent med "lavkarbo"

Synes også det er mange lavkarbo/gi inspirerte tanker ute og går, men ofte paralelt med kritikk på en måte...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 06:25   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Stuerent med "lavkarbo"

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Synes også det er mange lavkarbo/gi inspirerte tanker ute og går, men ofte paralelt med kritikk på en måte...

Sant det. Virker som det er ganske bred enighet hos de fleste som vil leve "sunt" og har bittelitt peiling på kosthold, at for mye brød, pasta, potet, frukt og sukker ikke er bra. De som kutter kraftig ned på disse tingene, lever jo faktisk ganske lavkarbo, enten de vil innrømme det eller ikke. De tenker kanskje ikke over det?

Er jo uansett ikke så rart mange kanskje ikke vil erkjenne at de "lavkarber" når lavkarbo ofte blir framstilt som enda en opphypet diett ingen med vett i skallen bør begynne med, som type 90% av diettene du finner i "dameblader" jo faktisk ER (ihvertfall sist jeg bladde gjennom en bunke).. Det at "Stella" skriver positivt om lavkarbo sier ikke nødvendigvis mye, dessverre..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 09:32   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: Stuerent med "lavkarbo"

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Sant det. Virker som det er ganske bred enighet hos de fleste som vil leve "sunt" og har bittelitt peiling på kosthold, at for mye brød, pasta, potet, frukt og sukker ikke er bra. De som kutter kraftig ned på disse tingene, lever jo faktisk ganske lavkarbo, enten de vil innrømme det eller ikke. De tenker kanskje ikke over det?

Mange tror jo fremdeles at lavkarbo = 5 stekte egg og en pakke bacon til frokost hvor man serverer baconfettet i en kopp ved siden av...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 12:26   #6
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stuerent med "lavkarbo"

Ja, jeg har også tenkt en del på dette. Men det er jo det samme jeg merker på meg selv - nå har jeg gått ned mye, og får stadig flere kommentarer om hva jeg har spist for å klare det. Jeg velger helt bevisst å ikke si "lavkarbo", for da er det dessverre så mange som får piggene ute. Men hvis jeg sier hva slags mat jeg spiser (som er lavkarbo, men jeg nevner aldri ordet) så er det ingen som gjør det...

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 18:32   #7
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Stuerent med "lavkarbo"

Ja, ordet lavkarbo er desverre synonymt med "lever på mettet fett". Rart det der. Selv skjærer jeg enda av fettranda fra kotelettene, og klarer fint å holde meg på 60-70 % fett.

Synd at ikke lavkarbo kan være synonymt med ... lav karbo... Kanskje vi burde re-brande det til "litekarbo"? :P

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 10:22
Kombinasjonen "fest" og "lavkarbo"? hailtothethief Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 17-03-11 07:59
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no