Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse på normalvekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-12, 17:49   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse på normalvekt

Hello!

Jeg slanket meg jo med ketolyse, men har spist lavfett i en god stund nå kombinert med myeeee trening. Nå har jeg selvsagt fucka til skuldern min så jeg kan ikke trene noe særlig styrke på en stund, men så mye cardio jeg vil.
Vurderer å spise ketogent igjen for denne perioden da man mister mindre muskler ved slikt kosthold.

Noen erfaringer rundt å gå tilbake til slikt kosthold etter å ha spist lavfett? Vil jeg sprette opp noen kilo i vekt?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:05   #2
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse på normalvekt.

Jeg vet ikke hvordan det er når man allerede en gang har slanket seg med ketolyse.
Men jeg spiste lavfett før jeg la om til lavkarbo, og jeg er slank og normalvektig. Jeg gikk kanskje et par kilo opp i begynnelsen, men er tilbake til normalt nå Bare ikke gå overboard med alt fettet, det var hvertfall det som gjorde at jeg gikk opp i begynnelsen.

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:07   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på normalvekt.

Hvis du har spist mer karbohydrater, vil du nok ikke gå opp noe særlig, når du igjen kutter ned til et minimum.. Ihvertfall ikke i mer enn noen dager. Vil jeg tro.. Du får teste og se hva som skjer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:18   #4
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på normalvekt.

Panikk.

Savner egentlig ketolysematen(hay spis så mye du vil a..), bedre enn min kaninmat med litt kjøtt attåt.
Jaja, får bare prøve litt og se hva som skjer. Det blir maks 20 karbo i såfall.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:20   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på normalvekt.

Det går forresten veldig bra å trene uten skulder.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:26   #6
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på normalvekt.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det går forresten veldig bra å trene uten skulder.

Tjaaa..kondis ja, mage nei, rygg nei, bryst til deeels, armer nei, benpress o.l ja.
Vet ikke helt hva det er enda, er ikke sånn at det gjør vondt å bevege på den, men fikk en blackout på bentreningdagen min forrige uke og hadde en vill smerte opp fra skuldern, via nakken og opp i huet. Ble blind på det ene øyet i noen minutter og supersvimmel. Det ga seg etter en stund, men dagen etter smalt det til igjen og etter det har ikke smerten gitt seg helt. Gjør ikke vondere når jeg beveger meg noe særlig, men all trening som involverer den minste bevegelse/dragning i skulder eller partiet rundt voldtar meg.

Knebøy=au. Alle typer benkpress også au, biceps/triceps au.
Eneste som av en eller annen merkelig grunn funka OK var pushups.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:31   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på normalvekt.

Hun her har noen sånne uforklarlige skuldersmerter og trener endel alternativt i forhold til det. Kanskje du finner noen tips der, etterhvert som du blir litt bedre.

Jeg har trena med en knekt skulder det siste halve året og bruker mye smithmaskin og sånt, for å slippe belastninga. Også har du jo den friske skuldra som du kan trene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:39   #8
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på normalvekt.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hun her har noen sånne uforklarlige skuldersmerter og trener endel alternativt i forhold til det. Kanskje du finner noen tips der, etterhvert som du blir litt bedre.

Jeg har trena med en knekt skulder det siste halve året og bruker mye smithmaskin og sånt, for å slippe belastninga. Også har du jo den friske skuldra som du kan trene.

Takk for linken.

Skal prøve å bare ta det rolig et par uker for å se om det går over, hvis det ikke løser seg så må jeg se mer på det. Skal til kiropraktor nå snart og kanskje han smekker noe på plass. Ikke det at jeg har trua

Løpinga gir jeg ikke opp da! I frustrasjon over at jeg ikke klarte å trene som jeg ville i dag tok jeg ny pers på 10km. Hehe

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:44   #9
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på normalvekt

Største grunnen til at jeg tenkte litt lavkarbo igjen var egentlig fordi jeg leste i boka til Björn Ferry at animalsk fett kan redusere skadeperioder og sånt(har lest det andre steder etterpå også..). Så det er vel vinn vinn vinn. Mer mat, mindre au og kanskje til og med mer mat.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 18:47   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på normalvekt

Skulderplager er vel omtrent den mest vanlige skaden blant styrketrenere..


Han Eirik Sandvik har skrevet endel om det.. Uheldigvis så vet han å ta seg godt betalt for det.


Men her ligger noen artikler..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:07   #11
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Ketolyse på normalvekt

Det jeg lurer på er hvorfor noen som har hatt suksess på lavkarbo vil gå bort i fra det i det hele tatt. Høykarbo-kosthold er vel ikke bra for noen; dog jeg kan skjønne at det kan være gunstig for toppidrettsutøvere å ha litt høyere inntak av (først og fremst trege) karbohydrater enn folk flest.

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:13   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Shooterr, her.

Det jeg lurer på er hvorfor noen som har hatt suksess på lavkarbo vil gå bort i fra det i det hele tatt. Høykarbo-kosthold er vel ikke bra for noen; dog jeg kan skjønne at det kan være gunstig for toppidrettsutøvere å ha litt høyere inntak av (først og fremst trege) karbohydrater enn folk flest.

Om du leter litt her inne finner du nok hvorfor TS har tatt sine valg...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:37   #13
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Shooterr, her.

Det jeg lurer på er hvorfor noen som har hatt suksess på lavkarbo vil gå bort i fra det i det hele tatt. Høykarbo-kosthold er vel ikke bra for noen; dog jeg kan skjønne at det kan være gunstig for toppidrettsutøvere å ha litt høyere inntak av (først og fremst trege) karbohydrater enn folk flest.

Gidder ikke gå gjennom alt, men det er fakta vanskelig å trene slik jeg gjør på lavkarbo. Og jeg spiser alle karbo fra trege karbokilder. Brun ris, havre, fullkorn og myyyyyyeeee grønnsaker.
Jeg er selv frelst når det gjelder lavkarbo, jeg er dessverre født med teit kropp og dårlig tålmodighet så jeg ville prøve litt strengt "treningskosthold" for en periode.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:11   #14
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Ketolyse på normalvekt

OK - det var ikke ment som kritikk, men som nysjerrighet. Jeg trener ganske heftig selv, og det fungerer utmerket med lavkarbo (ketose til og med), men jeg aksepterer at folk er forskjellige; selv om det er min mening at ingen har spesielt godt av å spise korn (sikkert bare miljøskadet etter å ha sett noen dokumentarer om emnet i det siste

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:25   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Shooterr, her.

OK - det var ikke ment som kritikk, men som nysjerrighet. Jeg trener ganske heftig selv, og det fungerer utmerket med lavkarbo (ketose til og med), men jeg aksepterer at folk er forskjellige; selv om det er min mening at ingen har spesielt godt av å spise korn (sikkert bare miljøskadet etter å ha sett noen dokumentarer om emnet i det siste

Tro meg - når det gjelder korn har jeg presis samme oppfatning. Er du interessert i temaet anbefaler jeg boka og bloggen "Wheat belly" sterkt.
Min personlige mening er at ikke alle karbohydrater kan skjæres over en kam og at vi - etter det jeg kan forstå - er minst utrustet til å takle høy GI, sterkt insulindrivende karbohydrater.

Når det er sagt er det også individuelle forskjeller. Vi er genetisk ulike utrustet og vi har gjennom miljø (epigenetikk) og sykdom i tillegg utviklet oss forskjellig. For noen av oss fører det til at man er veldig var overfor alle typer karbohydrater (f.eks diabetikere, prediabetes og om man plages med kraftige blodsukkersvingninger), andre tåler mer. Jeg tror at fysisk aktivitet både beskytter mot karbohydratenes mulige skadevirkninger og at enkelte personer kanskje også trenger karbohydrater for å yte mest... men jeg tror ikke noen trenger mel eller sukker (raffinert sukker/fruktose) og at dette kanskje er noe av det som potensielt er veldig skadelig. Vi kan faktisk overleve (men ikke nødvendigvis ha det best?) helt uten karbohydrater fra kosten.

Husk... en person sin blodbane inneholder ca 1ts sukker. Alt vi inntar som forrykker denne balansen (en neve vingummi anyone?) må behandles av kroppen for å unngå krise. Jo mer hurtigvirkende sukker og jo større mengder, jo større belastning.

Sorry for utredningen- brenner litt for dette...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:25   #16
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på normalvekt

Opprinnelig lagt inn av Shooterr, her.

OK - det var ikke ment som kritikk, men som nysjerrighet. Jeg trener ganske heftig selv, og det fungerer utmerket med lavkarbo (ketose til og med), men jeg aksepterer at folk er forskjellige; selv om det er min mening at ingen har spesielt godt av å spise korn (sikkert bare miljøskadet etter å ha sett noen dokumentarer om emnet i det siste

Tja. Alle er forskjellige som du sier, jeg trente mye på ketolyse selv. Minst 5 ganger i uka, ofte mer. Variert trening selvsagt.
Men etterhvert begynte jeg å trene 2 ganger om dagen alle dager utenom søndag, og da for å ha både bedring i oksygenopptak og muskelvekst + raskere restitusjon. Prøvde først med ketolyse, det var beinhardt. Virkelig hardt, så ble det "lchf" med 15% karbo ca og det var mye bedre. Men jeg sleit med andre "bivirkninger" så jeg ville prøve mer normalt kosthold, og da var det som om motoren min ble både trimma og overhalt. Så min personlige erfaring og mening er at skal man trene over et visst nivå så funker ikke ketogent, andre mener det motsatte. Sånn er det bare

Anyway, mulig korn er drit, men jeg tror f.eks søtningsstoffene som folk flest bruker når de skal være sunne er verre. Så alle propper i seg et eller annet som er såkalt bevist usunt. Korn og lignende spiser jeg av en grunn: jeg trenger karbohydrater iom jeg ikke kan bruke fett som hovedenergikilde og det er utrolig vanskelig å spise 300+ karbo fra bare grønnsaker

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:27   #17
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på normalvekt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tro meg - når det gjelder korn har jeg presis samme oppfatning. Er du interessert i temaet anbefaler jeg boka og bloggen "Wheat belly" sterkt.
Min personlige mening er at ikke alle karbohydrater kan skjæres over en kam og at vi - etter det jeg kan forstå - er minst utrustet til å takle høy GI, sterkt insulindrivende karbohydrater.

Når det er sagt er det også individuelle forskjeller. Vi er genetisk ulike utrustet og vi har gjennom miljø (epigenetikk) og sykdom i tillegg utviklet oss forskjellig. For noen av oss fører det til at man er veldig var overfor alle typer karbohydrater (f.eks diabetikere, prediabetes og om man plages med kraftige blodsukkersvingninger), andre tåler mer. Jeg tror at fysisk aktivitet både beskytter mot karbohydratenes mulige skadevirkninger og at enkelte personer kanskje også trenger karbohydrater for å yte mest... men jeg tror ikke noen trenger mel eller sukker (raffinert sukker/fruktose) og at dette kanskje er noe av det som potensielt er veldig skadelig. Vi kan faktisk overleve (men ikke nødvendigvis ha det best?) helt uten karbohydrater fra kosten.

Husk... en person sin blodbane inneholder ca 1ts sukker. Alt vi inntar som forrykker denne balansen (en neve vingummi anyone?) må behandles av kroppen for å unngå krise. Jo mer hurtigvirkende sukker og jo større mengder, jo større belastning.

Sorry for utredningen- brenner litt for dette...


Er helt enig i hva du sier. For meg så er det så enkelt at jeg har blitt ufrivillig treningsnarkoman fordi jeg er panisk og fanatisk når det gjelder min frykt for å gå opp i vekt igjen, og jeg er rett og slett redd for å eksperimentere med kosten for mye. Derfor spør jeg kanskje mer enn nødvendig noen ganger

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 16:07   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på normalvekt

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Er helt enig i hva du sier. For meg så er det så enkelt at jeg har blitt ufrivillig treningsnarkoman fordi jeg er panisk og fanatisk når det gjelder min frykt for å gå opp i vekt igjen, og jeg er rett og slett redd for å eksperimentere med kosten for mye. Derfor spør jeg kanskje mer enn nødvendig noen ganger

Det er aldri feil å spørre, men jeg håper du innser at "min" og "din" og "andres" fasit neppe er identisk, selv om alle kan lære av hverandres erfaringer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og normalvekt? karbofrøken Lavkarbo generelt 10 16-09-11 09:30
Farlig med ketose ved normalvekt? fudge LCHF 11 29-08-11 19:09
Ketolyse og normalvekt Drainsoul Ketolysekuren 14 28-01-10 21:26
Kva er normalvekt? Mini-Logo Lavkarbo generelt 12 31-12-09 03:22
Normalvekt og lavkarbo? Ariel Lavkarbo generelt 10 02-08-06 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no