Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vanskelig å si om jeg er litt eller moderat aktiv som diett.no spør om

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-05-12, 20:24   #1
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Vanskelig å si om jeg er litt eller moderat aktiv som diett.no spør om

Hva tenker du er litt og moderat? Skulle ønnske man kunne svare en mellomting. Jeg trener styrke 3 dager i uka, går 80 min dgl, sitter mye fra ettermiddagen av og utover kvelden men står for det meste på dagen og gjør noe fysisk som ikke er spesielt hardt.

På diett.no er moderat aktiv: trening 3-5 g i uka mens litt aktiv er trening 1-3 ganger i uka, men jeg er jo på 3 Sikkert flere som strever med å plassere seg?

Gammel 15-05-12, 00:11   #2
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig å si om jeg er litt eller moderat aktiv som diett.no spør om.

Hva er du ute etter å finne ut da? Regne ut kaloriforbruket ditt?

Jeg synes denne kalkulatoren fra iform.no er fin til det formålet.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=444

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 10:42   #3
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

ja. å sjekke med andre utregningsteder er lurt. takk. Har du flere? Diett.no gir meg lov til å spise mindre enn den du gav meg der, eller jeg regnes som moderat aktiv.

Gammel 15-05-12, 12:21   #4
ftdmia
Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
ftdmia er på en erverdig vei

Hvis jeg er usikker pleier jeg alltid å gå for det alternativet som er minst aktivt, fordi det er mer typisk for mennesker å overvurdere våres eget aktivitetsnivå enn omvendt.

Siden du ligger i grenseland ang. trening, og i tillegg ikke har spesielt fysisk krevende arbeid (slik jeg forstår det av første innlegget ditt) ville jeg valgt lett aktiv.

Gammel 16-05-12, 00:26   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Sv: Vanskelig å si om jeg er litt eller moderat aktiv som diett.no spør om

ja, jeg er nok en mellomting så jeg har sett på begge alternativer og tenkt sannheten er nærmest midt imellom og har satt opp litt aktiv, ja

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Meg eller en feil på diett.no? EliseCerise Spørsmål og svar 5 13-02-12 12:22
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Blir litt tatt av en eller annen vind ... Eller? Karin Generell diskusjon 1 25-04-09 01:06
Hvilken diett ved aktiv trening? Smiline Spørsmål og svar 8 04-03-08 20:20
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.