Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Alternativ behandlig på katt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-05-12, 14:23   #1
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Alternativ behandlig på katt?

De to siste årene har katten min slitt med matallergi og tarmbetennelse som følge av dette. Nå har vi det foret som er for mest følsomme mager, men han er fortsatt ikke frisk. Tynn er han også og det renner blodblanding fra øynene hans.
Ergo må vi ha nok en antibiotikakur på ham, samt at han får cortison.

Så det jeg lurer på er om det finnes noen annen form for behandlig som kan holde magen hans i sjakk?

Gammel 16-05-12, 14:47   #2
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ behandlig på katt?

Det er flere alternativmedisinere som behandler dyr. Og så har NAN(norsk akademi for naturmedisin) en egen flerårig utdannelse i veteropati. Navnet er litt omdiskutert. De gir også behandling som en del av utdannelsen - om du tar kontakt med skolen.
Tror veteropatene har eget forbund, men siden det er en ny utdannelse er det nok ikke mange som er medlemmer ennå
Lykke til, dyr responderer ofte godt på både akupunktur (som også flere dyrleger bruker) og homeopati. Sikkert også andre former for behandling, men det har jeg ikke noe erfaring med.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 15:10   #3
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

De to siste årene har katten min slitt med matallergi og tarmbetennelse som følge av dette. Nå har vi det foret som er for mest følsomme mager, men han er fortsatt ikke frisk. Tynn er han også og det renner blodblanding fra øynene hans.
Ergo må vi ha nok en antibiotikakur på ham, samt at han får cortison.

Så det jeg lurer på er om det finnes noen annen form for behandlig som kan holde magen hans i sjakk?

Har du prøvd å gi den bare rent, rått kjøtt? Det er jo det katter er ment å spise fra naturens side, ikke det dyreforet de selger i butikkene eller hos dyrlegen.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 19:14   #4
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Det er flere alternativmedisinere som behandler dyr. Og så har NAN(norsk akademi for naturmedisin) en egen flerårig utdannelse i veteropati. Navnet er litt omdiskutert. De gir også behandling som en del av utdannelsen - om du tar kontakt med skolen.
Tror veteropatene har eget forbund, men siden det er en ny utdannelse er det nok ikke mange som er medlemmer ennå
Lykke til, dyr responderer ofte godt på både akupunktur (som også flere dyrleger bruker) og homeopati. Sikkert også andre former for behandling, men det har jeg ikke noe erfaring med.

Takk, da skal jeg se om jeg finner noen i nærheten.

Gammel 16-05-12, 19:15   #5
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har du prøvd å gi den bare rent, rått kjøtt? Det er jo det katter er ment å spise fra naturens side, ikke det dyreforet de selger i butikkene eller hos dyrlegen.

Han tåler absolutt ingen form for kjøtt eller fisk. Det kommer opp igjen med en gang og betennelsn forverres.

Gammel 16-05-12, 19:30   #6
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Jeg fullfører den overnevnte utdannelsen om to uker og kan godt anbefale deg en av de ferdige utdannede teraputene

Gammel 16-05-12, 20:37   #7
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Jeg fullfører den overnevnte utdannelsen om to uker og kan godt anbefale deg en av de ferdige utdannede teraputene

Så spennende! Vi synes helt klart det er verdt et forsøk.
Fikk PM fra en som fikk hunden sin frisk av kreft takket være akupunktur.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Schrødingers katt VSB Trening 10 29-04-12 12:41
HASTER - Katt med diabetes!? Cam Generell diskusjon 10 27-02-11 20:09
Sinna katt her! Catwoman Ketolysekuren 57 20-10-10 15:56
Katt og ormekur.. Amica Generell diskusjon 11 01-05-05 00:54
Schrødingers katt i kveld Albertine Atkins kosthold 3 15-04-04 14:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.