Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som har erfaring med Cocosa sukker?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-06-12, 09:10   #1
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Noen som har erfaring med Cocosa sukker?

Fruen kjøpte en pakke med Cocosa sukker i går, da hun var blitt anbefalt denne til lavkarbobakst da den gir mer samme effekt på bakverket som vanlig sukker. Dyrt da, 120,- for en pose. Men når jeg leser på pakken så har den 100 g karbo pr 100 gram, og ca 400kcal. Brukes 1 til 1 som vanlig sukker. Riktignok lav glykemisk indeks for de som liker sånn. Men er dette noe som det er naturlig å bruke på lavkarbo? Kanskje jeg bare burde bruke den som smakstilsetning?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:50   #2
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Noen som har erfaring med Cocosa sukker?

Kokossukker er palmesukker. Skjønner ikke hvorfor hun anbefaler det til lavkarbobakst?

Mulig det er sunnere enn farin, men fortsatt.. Sukker er sukker, tenker nå jeg.. Det er jo rent karbohydrat du tilsetter maten. Hvis du tenker på GI er nok fruktose et bedre valg, det har mye lavere GI enn palmesukker, og pluss at du bruker mindre av den. Tagatesse er jo en annen mulighet, det oppfører seg også likt sukker i bakst, og har kun 20g kh per 100g.. Som smakstilsetning kan du heller bruke ekstrakter. Tror jeg hadde bedt om pengene tilbake hvis jeg ble lurt til å kjøpe palmesukker til lavkarbobakst, alså..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 14:44   #3
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har erfaring med Cocosa sukker?

Ja, jeg skjønte ikke helt den der! Får bytte den i et glass vanlig Cocosa i stedet!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har erfaring med Sesamin? Nessimelle Kosttilskudd 1 30-11-09 10:31
Noen som har erfaring med wii fit? Håp_80 Trening 11 14-01-09 12:46
Nå har jeg lest litt om MCT-olje og cocosa her. Er det noen som har erfaring? SkinnyToBe Ketolysekuren 17 29-09-07 18:07
Noen som har erfaring med stor bil? RAGNA Generell diskusjon 8 23-04-05 12:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.