Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bryllup

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-07-12, 01:11   #1
dreams
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
dreams er på en erverdig vei

Bryllup

Jeg blir så frustrert når det står i invitasjonen: Antrekk; Dress og Kjole. KJOLE! Jeg skjønner (ikke) poenget med å kreve at folk skal ha på seg slik og sånn, samtidig som jeg syns det er så feil at andre skal bestemme hva jeg skal ha på meg. Vi er alle forskjellige og alle kler ikke kjole. Jeg er ikke en person som trer på meg en kjole og føler meg vel, jeg er ekstremt kresen fordi jeg hater den store kroppen min og jeg velger å ikke kle meg i noe som gjør den enda værre. Jeg er bred alle steder, men litt synlig liv En dress hadde vært ypperlig til meg, men dette er altså ikke bra nok, jeg må ha kjole. Det er altså viktigere at jeg har på meg kjole, enn at jeg kommer til feiringen. Så da er spørsmålet, hvor får man tak i fine kjoler til type stor? kan det leies? jeg vet jo at den bare blir brukt den ene gangen så det frister jo ikke å punge ut med flere 1000. Jeg vet jeg høres negativ ut nå og det er jeg forsåvidt også, men det er bare til det at andre skal bestemme hva som er bra nok. Jeg liker å pynte meg, sminke meg osv og jeg har sååå lyst til å være med i bryllup, men kjole da? Hææ? Jeg tenker at den i hvert fall må være sort og at den ikke kan sitte etter over mageen og at den ikke kan være i tynt stoff.. ettersom det er seint på høsten dette skal foregå er det jo mulig å bruke jakke til også. Men hvor får man tak i noe pent? Hva gjør andre i sånne situasjoner? Jeg vil, jeg vil!

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 01:24   #2
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Bryllup

Men dette er vel bare en sånn formell kleskode? Det betyr ikke at du MÅ ha kjole, i følge Wikipedia kan det også være "skjørt eller buksedress" når kleskoden sier dress/kjole. Dress til kvinner er vel litt uvanlig, men kan jo være veldig stilig! Synes absolutt du kan gå i det om det er det du føler deg mest vel i

Sist redigert av Huldr : 06-07-12 kl 01:32.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 01:39   #3
dreams
Juniormedlem

dreams er på en erverdig vei

Aha, jeg skulle kanske ha undersøkt litt først. Mener dress, bukse og jakke til dame, det er fint syns jeg. Men da stiller dette seg heelt annerledes Takk for svar.

dreams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 01:59   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av dreams, her.

Aha, jeg skulle kanske ha undersøkt litt først. Mener dress, bukse og jakke til dame, det er fint syns jeg. Men da stiller dette seg heelt annerledes Takk for svar.

Bare hyggelig Jeg mente også dress som i bukse og jakke

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 07:30   #5
stinei
Seniormedlem

stinei sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Jeg ville absolutt gått i dress hvis jeg følte meg finest i det. Pyntet med smykker og sminke så hadde jeg absolutt ikke reagert om noen andre hadde hatt det i bryllup jeg var i.

(selv bruker jeg ordentlig korset når jeg skal i bryllup, fordi jeg føler meg som en potetsekk i kjole uten :-) Og det er i alle fall en motivasjon til å bli kvitt mange kilo når jeg ser hvordan jeg ser ut skikkelig snørt sammen!)

Gammel 06-07-12, 08:32   #6
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Hei! bruk bukse og jakke du, det er jo kjempefint!Lykke til og kos deg!

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 10:31   #7
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Bryllup

Bukse og jakke med feminint snitt, og en pyntet topp under kan være minst like flott/pyntet/feminint på damer som kjole! Dresskodene går vel mest på hvor pyntet de ønsker at gjestene skal være, at ikke folk kommer i jeans f.eks..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 10:46   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Enig med resten - dress/kjole er et ønske om at folk pynter seg tilsvarende, ikke et abosolutt krav om "dress" eller "kjole". En buksedress kan være både feminin og flott - og passende.

Gammel 06-07-12, 11:05   #9
Lich
Seniormedlem

Lich sin avatar

Medlem siden: May 2012
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Enig med resten - dress/kjole er et ønske om at folk pynter seg tilsvarende, ikke et abosolutt krav om "dress" eller "kjole". En buksedress kan være både feminin og flott - og passende.

Jeg er helt enig,damer i dress er flott,et par stilige sko og en flott bluse.
Det er viktig å ha på seg noe man føler seg vel i ,da blir festen morsomst.
Å nå fikk jeg lyst på en skikkelig fest !

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 12:16   #10
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Re: Bryllup

Det står jo "dress", så da kan vel damene også gå i det? Hvis du er redd for hva bruden skal synes kan du kanskje ta en telefon? Hun kommer helt sikkert til å si at hun mente "penklær", og at det viktigste er at du kommer (ellers er hun en tulling ). Lykke til i klesjakten uansett

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 12:20   #11
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

I vårt bryllup hadde vi kleskode "pent". Rett og slett fordi vi ville at folk ikke skulle komme i jeans og utvaska genser.
Men står det dress/kjole, så er det jo bare å bruke dress da.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kakebesøk og bryllup - hva gjør jeg nå!? MonaLita Ketolysekuren 18 17-08-11 15:53
Hva gjør man i bryllup? mizzim Lavkarbo generelt 13 04-08-11 13:29
Musikktips til bryllup? kthxbye Generell diskusjon 11 31-03-11 10:32
Bryllup BitTorres Spørsmål og svar 20 23-05-10 11:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.