Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fastJeg har vært på lavkarbo i 2 mnd nå og holdt meg under 20 karbo hver dag så og si. De første to ukene gikk jeg ned 3-4 kg, men siden da har vekta stått helt stille. Gått ned 0.4 kg på 6 uker kanskje, men dette avhenger jo av når man veier seg på dagen osv. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins (/egenkomponert)
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fastLegg inn menyen din for noen dager, rimelig umulig å svare når du ikke skriver hva du spiser og hvor mye. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fastDu sier ikke noe om hvor høy du er, så det blir vanskelig å gjette ca hvor du er i forhold til "normalvekt". Jeg opplever selv at vekttap har gått mye, mye saktere, jo nærmere normalvektig jeg har blitt. (I hele 2012 så langt har jeg gått ned 2 kilo, ketogent kosthold. Det gikk en smule fortere da jeg fortsatt hadde flere titalls kilo å bli kvitt...)
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fastJeg ville ha prøvd å øke litt på karbohydratene og sett om det gir resultater. De som har best effekt av under 20g er de som har mye å ta av, 20-30 kg eller mer. Siden du er såpass nær idealvekten kan det godt være at du hadde hatt godt av å legge deg på f.eks. 40-50 gram. Legg til litt mer grønnsaker, evt en frukt til dagen eller en del bær f.eks. Jeg for min del har ligget på 40-70g i 11 måneder, og tatt av 22 kg så langt. Og mine 40-70 har da inkludert en frukt eller to på jobb hver arbeidsdag. Og jeg har alltid gått opp i helgene, og ned mot neste helg igjen selv om jeg har vært meget forsiktig med karbo i helgene. Kanskje noen av oss rett og slett trenger litt mer karbo for å gå ned? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fastDu går tydeligvis ned i fett siden du krymper. Dessverre kan vi ikke styre om fettet skal forsvinne fra lovehandels, lårene eller fra puppene.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fastOm dette bare er en slankekur ville jeg revurdert hele opplegget. Vil du ikke være slank resten av livet og ikke bare en kort stund? Hvis ja, må du tenke ut hvordan du kan spise daglig resten av livet og være slank. Om du legger inn maten på diett.no ser du kanskje hva du gjør feil hvis du i det hele tatt gjør noen feil, noe som ikke er sikkert. Mulig du spiser akkurat det kroppen trenger og hverken går opp eller ned av den grunn. Hvis du skal slanke deg, noe jeg fraråder, må du innta mindre energi enn du bruker, altså mindre fett og karbo men ikke redusere for mye på protein for å unngå tap av muskelmasse så mye som mulig. En moderat lavkarbovariant er å få i seg litt fett, mye grønnsaker og nok kjøtt/fisk. Da reduserer du inntak av kalorier fordi du reduserer mengden fett. Det har vært en del som har trodd de kan spise ubegrenset med fett på lavkarbo og gå ned likevel fordi det å gå opp har de hørt er vanskelig. Men om man ikke lytter til metthetssignaler er det ikke vanskelig å gå opp i det hele tatt om man elsker masse god mat.
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: Under 20 karbo i 2 mnd, men vekta står fastHei og takk for svar |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins (/egenkomponert)
![]() |
![]() |
Emneord |
vekt kg 20 karbo lavkarbo |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vekta står i ro | anitajosefine | Spørsmål og svar | 3 | 04-08-10 22:52 |
Står bom fast nå | Janis | Ketolysekuren | 14 | 23-07-09 17:13 |