Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 44
![]() |
Sjokoladekake - Sunnere enn brød?Nå er ikke jeg ekspert på hva "325 kcal" betyr i praksis, og hvor mange "per 100 gram" en trenger for å spise seg mett (ett måltid) på sjokoladekake, men når jeg ser på denne oppskriften, tenker jeg: Hvilke(n) ingredienser er usunne? Kaken høres fantastisk ut ("en helt vidunderlig mektig og nesten litt kremete konsistens"), så hvorfor ikke droppe ens måltid med brød, musli, osv., og heller spise dette? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 65
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladekake - Sunnere enn brød?Tusen takk for oppskift,den må være nydelig |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladekake - Sunnere enn brød?Denne er vel identisk med Black Sunday-kaken som ligger her på forumet, og jeg kan gå god for at kaken er knallgod.
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Sjokoladekake - Sunnere enn brød?
Joda, det er smak og behag, men jeg tenker rent ernæringsmessig. De fleste barn har brød med på skolen; alt mellom loff med Nugatti (du har sviktet som forelder), til grovt med ost og skinke, så slik jeg forstår det er denne kaken sunnere enn de fleste slike måltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Sjokoladekake - Sunnere enn brød?Det hjelper da pokker så mye om kaken inneholder såkalte lovlige ingredienser til lavakrbo, når faktum er at flere av oss har kropper som IKKE lar seg lure av søtstoff. Og de fleste sukkerfrie sjokolader inneholder jo maltitol, et søtstoff som påvirker blodsukkeret i stor grad( man kan ikke trekke fra alle sukkeralkoholene slik vi trodd for noen år siden). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Sjokoladekake - Sunnere enn brød?Ok, det der med sukkerfri sjokolade tenkte jeg ikke på som en utfordring for mange. Jeg tenkte uansett å bruke "min" sjokolade. Er Sukrin og Stevia også en utfordring hva luftsmerter og diarè angår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Sjokoladekake - Sunnere enn brød?1) Du kan ikke være sikker på hvordan din kropp reagerer på diverse søtstoffer uten å måle hvordan ditt blodsukker reagerer på disse. (Blodsukkermåler.)
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! | Lollypop! | Bakst | 1 | 01-08-08 17:33 |
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? | Aadna | Lavkarbo generelt | 14 | 28-09-06 21:25 |