Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Soyamel?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-09-12, 22:51   #1
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Soyamel?

Tidligere brukte jeg å kjøpe soyamel på både helsekosten og ICA. Men nå finner jeg ikke den noen plasser Finner jo soyaflakker i samme merke, men ikke mel. Har de slutett å lage den? Er det noe jeg har gått glipp av? Hvilke andre melalternativer med lavkarbo innhold som finnes til bakst?

Gammel 03-09-12, 23:05   #2
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Soyamel?

Det finnes jo soyamel som er knuste soyabønner og ikke akkurat så veldig lavkarbo (20g/100g), mens det de fleste kaller soyamel her på forumet egentlig er soyaprotein-isolat.
Se http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5516

Alternativer:
Jeg bruker ketolyse sin soyaprotein og ketolyse sin bakemiks (består av melkeprotein og hvetegluten) samt at jeg også har ren hvetegluten som er ganske dyr.
Jeg bruker og koksmel (ikke det samme som knust kokos da det er fettredusert og tar til seg MYE mer væske). Kværnede mandler kan være en grei sak å bruke eller nøtter generellt (Paranøtter f.eks)

Jeg kjøper ketolyseproduktene på meny (fåes også på ketolyse.no), Hvetegluten kjøpte eg på Kinsarvik.no, men som kokosmel er det billigere på iherb.com.
På iherb så er det lurt å handle varer som er mindre enn 1,8kg for da får du billigste frakt (6$) og med total varepris under 200 blir det momsfritt. Det lønner seg ofte å handle tunge ting i flere ordre==forsendelser.

Sist redigert av sylwester : 03-09-12 kl 23:39.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:43   #3
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Soyamel?

Takk for tipsene! Må sjekkes ut. Syns de proteinprodukter og ketolyseproduktene er så dyre. Jeg tenkte jo egentlig på det vanlige soyamelet. Slev om det er 20 gr. karbo på 100 er det jo mye lavere enn vanlig mel. Brukte det noe før. Llitt ga jo ikke så stor økning i karbo på det totale produktet, men ga en fin konsistens til røra/deigen. Hvilken koksmel er det lurt å sjekke ut? de har jo så mye der på iHerb at jeg klarer ikke å orientere meg så godt, hehe.

Gammel 04-09-12, 22:20   #4
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Soyamel?

Jeg tror ikke det er så mange merker av koksmel hos iherb egentlig. Jeg tok den største boksen på 450g:
http://www.iherb.com/Coconut-Secret-...lb-454-g/24097

Jeg syns den fungerte fint

Gammel 04-09-12, 22:37   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

har du sjekka på iherb.com

Gammel 08-09-12, 15:18   #6
Blåbærpiken
Medlem

Blåbærpiken sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Jeg så soysmel på Meny før i dag

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lov med soyamel? lonvikm Induksjonen 1 24-04-10 13:17
Soyamel for JBK? 519urd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 25-11-09 19:31
Soyamel adventhiel Lavkarbo generelt 5 17-08-09 10:04
Soyamel ninniaasen Ketolysekuren 4 22-04-08 14:20
Soyamel Donna Lavkarbo generelt 2 11-03-06 09:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.