Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mange egg pr dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-01-13, 13:18   #1
jimbo
Nytt Medlem

jimbo sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: sørtrøndelag
jimbo er på en erverdig vei

Hvor mange egg pr dag?

hei hvor mye egg spiser dere pr dag?
er det skadelig med 5-6 egg om dagen?
spiser mye egg pg av at det er enkelt og lage og er godt
dessuten er det greit og ha i matpakka på jobb men det blir kansje mye?
mvh jim

jimbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 13:40   #2
Nutta
Medlem

Nutta sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Nutta er ny på veien

Sv: hvor mye egg pr dag!

Jeg spiser opptil 4 egg om dagen i perioder, og jeg har ikke tatt skade av det. Så trives du med å spise så mye egg så vil jeg ikke tro at det er noe problem

Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 13:54   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Tipper du vil bli lei før det blir veldig skadelig. Det viktigste er nok at resten du velger er variert, sånn at du får i deg ALT du trenger, og ikke bare det som finnes i egg.

Gammel 07-01-13, 14:23   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hvorfor tenker du egg kan være skadelig?

Myten om egg og kolesterol ble tilbakevist for noen tiår siden.

Egg er godt og en fin vitaminkilde, sleng på litt paprika el.l. så får du c-vitamin også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 16:40   #5
amritam
Medlem

amritam sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Egg er så og si perfekt mat, det inneholder nesten alt vi trenger, så vær glad for at du liker egg! Det viktigste å passe på å få i seg i tillegg er c-vitamin, for det finnes ikke i egg.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:16   #6
jimbo
Nytt Medlem

jimbo sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: sørtrøndelag
jimbo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange egg pr dag?

tenker mest på dette med protiner! man skal vel ikke ha mer en 1g pr kg kropsvekt!
spiser jo kjøtt osv også så mulig jeg har et litt høyt protin inntak
takk for svar

mvh jim

jimbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:45   #7
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Fra 6 egg får du vel noe sånt som 30g protein, det bør være innafor. Og om du er i aktivitet trenger du ikke å holde deg så lavt som 1g protein per kilo kroppsvekt (selv om du er inaktiv så tåler du nok litt ekstra uansett, med mindre du har nyreproblemer).

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:50   #8
Stella27
Medlem

Stella27 sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Stella27 er ny på veien

jeg slenger meg på noe av det som skrives over her jeg, tror du blir lei, leeeenge før det er skadelig

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange barn har du og hvor gamle er de? Mammarosa Generell diskusjon 59 09-10-11 15:56
Hvordan ser bentobokser ol. ut innvendig? Hvor mange rom og hvor store er de osv? FrkMarge Generell diskusjon 6 02-09-11 14:47
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 21:53
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
hvor mange Anitave Induksjonen 4 28-06-04 14:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.