Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-13, 10:52   #1
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Jeg har nå vært tilbake på ketolyse i noen dager, har gått på det i 2010 med stort suksess. Nå er jeg som sagt tilbake, etter å ha fått vår andre sønn, og vil gjerne ha av en del babyvekt, siden vi skal gifte oss i april! Men jeg har et problem, jeg er altså så kvalm! Er dette normalt? Kan ikke huske at det var så ille forrige gang.. Det jeg husker fra forrige gang er voksesmerter i bena, hodepine og at jeg var veldig tissatreng. Altså, jeg får ikke i meg noe av det jeg skal ha i meg, og lever nå på farris, vann, litt pepsi max, og en bit atkinsbar inni mellom.. Sånn kan jeg jo ikke gå.. Håper noen kan hjelpe meg

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:01   #2
sveander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 36
sveander er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Jeg er red svaret er ja for noen. Andre merker ikke så mye.
Selv var jeg slapp, lett hodepine, løs mage
Jeg rusa meg på nøtter og holdt meg langt fra brus.

Lykke til

sveander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det Hexeberg har lært meg om Lavkarbo.Mitt Mantra er at Lavkarbo er ikke slankekur, det er evig endr Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:09   #3
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av sveander, her.

Jeg er red svaret er ja for noen. Andre merker ikke så mye.
Selv var jeg slapp, lett hodepine, løs mage
Jeg rusa meg på nøtter og holdt meg langt fra brus.

Lykke til

Så synd, håper jammen i meg det gir seg snart....
Jeg har også løs mage nå, men det plager meg ikke noe særlig. Kanskje jeg får i meg noe nøtter, valnøtter er jo ikke så ille...

Tusen takk for svar forresten!

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:48   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Så synd, håper jammen i meg det gir seg snart....
Jeg har også løs mage nå, men det plager meg ikke noe særlig. Kanskje jeg får i meg noe nøtter, valnøtter er jo ikke så ille...

Tusen takk for svar forresten!

Kvalmen gir seg etterhvert, jeg mener og huske at jeg var kvalm sånn ca 4uker. Masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:51   #5
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kvalmen gir seg etterhvert, jeg mener og huske at jeg var kvalm sånn ca 4uker. Masse lykke til

4 uker... Oi, det var lenge.. Jaja, jeg får bare bite tenne sammen

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 12:06   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Det er fort gjort å bli kvalm om en ikke spiser nok. Klarer du å lage deg noe så du får i deg noe, men mere enn atkinsbar( med maltitol, noe flere reagerer på med insulinutskillelse i tillegg til kvalme). Feks kakao av 1boks fet kokosmelk og en boks vann, 2-3ss kakao og noe lovlig søtstoff(feks flytende stevia eller flytende natreen). Dette kan du smådrikke litt av og kanskje kvalmen gir seg litt når du får ideg litt fet drikke nå og da.

Og du er 100% sikker på at du ikke er gravid?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 12:25   #7
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er fort gjort å bli kvalm om en ikke spiser nok. Klarer du å lage deg noe så du får i deg noe, men mere enn atkinsbar( med maltitol, noe flere reagerer på med insulinutskillelse i tillegg til kvalme). Feks kakao av 1boks fet kokosmelk og en boks vann, 2-3ss kakao og noe lovlig søtstoff(feks flytende stevia eller flytende natreen). Dette kan du smådrikke litt av og kanskje kvalmen gir seg litt når du får ideg litt fet drikke nå og da.

Og du er 100% sikker på at du ikke er gravid?


Jeg vet ikke om det har noe å si Imse, men jeg går ikke ut av ketose når jeg spiser atkinsbarer. jeg var super-nøye med å måle med stixs i forrige runde, å jeg gikk aldri ut av ketose når jeg spise søtningsmiddel, heldigvis...

Vi kjøpte faktisk kokosmelk i går, så det skal jeg prøve, takk for tipset

Nei jeg håper ikke at jeg er gravid... Og skal ikke være det heller...

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:23   #8
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kvalmen gir seg etterhvert, jeg mener og huske at jeg var kvalm sånn ca 4uker. Masse lykke til

4 uker!!! Neeeei....hehehe. Denne gangen var det mye flere plager som meldt seg for meg også, blandt annet kvalme....

Stella, håper du klarer å holde ut. Mener jeg har lest et sted at Kanel skal være bra mot kvalme.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:28   #9
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

4 uker!!! Neeeei....hehehe. Denne gangen var det mye flere plager som meldt seg for meg også, blandt annet kvalme....

Stella, håper du klarer å holde ut. Mener jeg har lest et sted at Kanel skal være bra mot kvalme.

Jeg har ikke vært så kvalm siden jeg var gravid med smågutta mine, men jeg er ikke gravid altså. Jeg går hele dagen og føler jeg må kaste opp, ufattelig slitsomt! Hvilken plager meldte seg for din del?

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:36   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Jeg har ikke vært så kvalm siden jeg var gravid med smågutta mine, men jeg er ikke gravid altså. Jeg går hele dagen og føler jeg må kaste opp, ufattelig slitsomt! Hvilken plager meldte seg for din del?

Btw, tar du cocosa?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:42   #11
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Btw, tar du cocosa?

Ikke akkurat nå, men skal på en liten helsekost shopping i morgen

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:44   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Ikke akkurat nå, men skal på en liten helsekost shopping i morgen

Cocosaen gjorde meg veldig kvalm
Jeg drakk endel kjøtt buljong (hjemmelaget) Det hjalp på kvalmen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:50   #13
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Cocosaen gjorde meg veldig kvalm
Jeg drakk endel kjøtt buljong (hjemmelaget) Det hjalp på kvalmen

Jeg tror virkelig ikke jeg får i meg nok fett.. Noen forslag?

Takk for tipset om buljong!

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:16   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Jeg tror virkelig ikke jeg får i meg nok fett.. Noen forslag?

Takk for tipset om buljong!

Ta litt meierismør i buljongen (om du ikke har så mange kg du skal ned, ikke stress med det fettet)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:19   #15
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ta litt meierismør i buljongen (om du ikke har så mange kg du skal ned, ikke stress med det fettet)

Jo, jeg skal ned mellom 20 og 25 kilo

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:21   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Jo, jeg skal ned mellom 20 og 25 kilo

Ok, men bli ferdig med den første (kvalme) fasen først iallefall

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:55   #17
Legespiren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 2
Legespiren er på en erverdig vei

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Hei, kvalme, hodepine, og andre elendigheter ved start på ketogen diett kommer gjerne av at når du bruker opp blodsukkeret, så kvitter du deg med en del vann. Når vannet forsvinner så skiller kroppen ut en del salter for å beholde likevekten mellom vann og salt. Den reduserte vann- og saltmengden er det som oftest gir disse symptomene. På lavkarbo må en faktisk passe på å få i seg nok salt da nyrene i større grad skiller dette ut. Kjøp i verste fall rehydreringssalt på butikken/apoteket og drikk rikelig med vann. Håper dette hjelper.

__________________
www.Lavkarbopappa.com
Legespiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nærmest lik nullkarbo (NCHF) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 16:04   #18
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Kan dere kanskje svare meg på et annet spørsmål

Hvilken innvirkning har egentlig økt blodsukker på ketosen? Har lagt ut en tråd hvor jeg tar opp tema islomalt, og i hvilken grad dette påvirker ketosen. Jeg har ingen dårlig erfaring med maltitol når det gjelder ketosen, men ismomalt er jeg ganske blank på.

Men er det noen her som kan denne sammenhengen? Sånn rent medisinsk? Jeg spiste ganske mye maltitol når jeg gikk på ketolyse sist, å gikk ned ganske mye på kort tid. Så hva er riktig? Hva er egentlig greit? Jeg har hele tiden forstått at det er "greit" å spise maltiol, men da er det altså ikke det da eller? Kankje det er et lite orakel der ute, som kan gi meg en nøye forklaring på dette

Kan jo i tillegg nevne at jeg sjekker om jeg er i ketose hver dag, å det er jeg

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 16:04   #19
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Kjære dere som er erfarne på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Legespiren, her.

Hei, kvalme, hodepine, og andre elendigheter ved start på ketogen diett kommer gjerne av at når du bruker opp blodsukkeret, så kvitter du deg med en del vann. Når vannet forsvinner så skiller kroppen ut en del salter for å beholde likevekten mellom vann og salt. Den reduserte vann- og saltmengden er det som oftest gir disse symptomene. På lavkarbo må en faktisk passe på å få i seg nok salt da nyrene i større grad skiller dette ut. Kjøp i verste fall rehydreringssalt på butikken/apoteket og drikk rikelig med vann. Håper dette hjelper.

Når jeg tenker meg om, så spiser jeg faktisk mindre salt, samt at jeg drikker ganske mye vann

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til dere erfarne lavkarboere med mye kunnskap Restart Generell diskusjon 13 24-10-11 19:46
Spørsmål til dere erfarne lavkarboer Matglad Spørsmål og svar 0 03-03-10 18:15
Litt hjelp av dere erfarne lavkarbo ... Ungmamma87 Lavkarbo generelt 9 25-01-10 09:36
Spørsmål til dere erfarne ... Fredrikke Ketolysekuren 9 23-05-07 13:43
Trenger råd / hjelp av dere erfarne! litajenta Lavkarbo generelt 14 09-06-04 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no