Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
![]() |
![]() FettkilderDet ligger sikkert mye info om dette rundt om på forumet, men går meg litt vill i jungelen her. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FettkilderHar du regna på det da? Det hørses jo ikke for lite ut med fett i kaffen, smør, ost osv. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: FettkilderJa, jeg har regna på det, og ja, jeg får i meg nok til daglig, men kan gå i flere dager uten særlig lyst på mat, og da blir det nok alt for lite fett også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: FettkilderJeg spiser det du sier, og noen ganger avocado(gjennomsnittelig 1 i uka). Det går i smør, fløte, cf og kokosmelk( den fra rema er billig og fet). I mine matleie perioder handler det om måten jeg bruker maten på, feks at egg ikke bare spises kokte eller som speilegg, men feks som juksepasta(egg, smøreost+ fiberhusk) med ostesaus, eller som Lena Beatrices eggepannekaker, jeg spiser feks en halv boks cottage cheese med krem av 1/2-1dl fløte . |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: FettkilderDersom du scroller heeeeelt nederst på siden her, finner du mange tråder om samme tema!
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
![]() ![]() |
Sv: FettkilderFor min del hjalp det rett og slett å øke litt på karbomengden (spiser fremdeles aldri brød, pasta, ris, poteter, hvetemel, sukker eller ferdigmat - men tillater meg bl.a. alle slags grønnsaker uavhengig av karboinnhold, og litt frukt innimellom), og heller kutte litt på fettet... Altså ikke slik at jeg spiser lite fett eller velger light-produkter, jeg er heller ikke redd for fettet. Det ble en mye mer levelig måte for meg å spise på og gjøre hele lavkarboen til en livsstil, jeg fikk mer matvarer å velge mellom og gikk ned likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 53
![]() |
Sv: Fettkilder
Olivenolje, nå husker jeg ikke hva den jeg kjøper heter, men brukte litt tid før jeg fant en jeg syntes var grei i smaken. På morningen drikker jeg 15 klunker (holder meg for nesa, og skyller ned med Sanasol) på tom mage. De periodene jeg er flink med dette, så merker jeg umiddelbar effekt på hud, hår og energi. Anbefales! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() |
Her bruker jeg heller Udos og cocosa |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: FettkilderVet hva jeg skal spise for å få nok fett gjennom mat, men er som sagt de dagene matlysten er borte jeg sliter. Spiser lite om dagen, og har heller ikke særlig sultfølelse. Når jeg har mange slike dager, går vekten heller ikke ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Sv: FettkilderDet du er på jakt etter er ikke fettkilder, men forslag på matretter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: FettkilderNei, Imse. Som sagt flere ganger så har jeg ikke problem med å få i meg nok fett de dagene jeg orker mat!!!! Det er de dagene jeg ikke orker mat som er problemet, og de dagene er det mange av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FettkilderHva med smoothies? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: FettkilderDe dagene jeg ikke får i meg nok mat( fett er en del av maten, en sammensetning man bør ha i seg alt av, ikke kun fettkilder alene), så får jeg ikke i meg fett. Går det over lang tid og matlysta er borte så leser jeg lavkarboblogger opp og ned i mente for å finne noe som frister. Bilder av mat hjelper meg mye i allefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: FettkilderTakker for svar, Imse. Var ikke slik ment, men enkelte dager snører det seg i halsen når jeg skal spise. Egg er ikke et godt alternativ da jeg i perioder får hetta av det. Kan godt gnafse på en kotelett eller ha en skinkepakke liggende, men det er ikke nok fett i seg selv. Cherrytomater og squash klarer jeg også å nippe til, men det er nok ikke nok fett i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Sv: FettkilderOk, men klarer du den koteletten og feks en kaffekopp med en fløteskvett/krem dott på? Da har du fett og protein og mangler bare litt grønt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
![]() |
Fløte må jeg holde meg unna, men tea med cocosa går greit av og til. Tvinger i med Udos... hehe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FettkilderNå har jeg ikke lest hele tråden Lille Trille , men har du prøvd magic bullet coffe ? Jeg synes det er godt ,bruker det hvis jeg har dårlig tid til å lage mat, med grønnsaker ved siden av. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: FettkilderMakrell i tomat! Kan spises med majones på om man liker sånt. Masse av det fettet vi vanligvis får i oss for lite av er det også.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Gode fettkilder | MissPivotal | Spørsmål og svar | 14 | 13-01-13 16:37 |
Sultfølelse og fettkilder | Kipp | Spørsmål og svar | 4 | 24-06-12 11:31 |
Gode fettkilder | GretheH | Spørsmål og svar | 4 | 06-06-11 14:46 |
Gode fettkilder? | christinal | Spørsmål og svar | 4 | 04-03-11 11:54 |