Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Träning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-13, 12:36   #1
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei
Smile

Träning

Jag har tänkt att börja träna så smått igen efter ett lååångt uppehåll.
Jag är på ketolysekuren och undrar vad ni som tränar äter före och efter träning.? Jag har tidigare vart helt beroende av att äta en banan rätt efter träning för annars håller jag på att svimma... Jag har till och med ibland varit tvungen att äta UNDER träningen..
Hur gör ni och vad äter ni?

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 13:05   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.213
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Träning

Pleier ikke å spise før trening, men gjerne litt mat rett etter at jeg kommer hjem. Spiser ikke karborikt da, heller et par egg eller noe lignende. Funker helt fint for min del i alle fall...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 18:31   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Träning

Hvor lenge har du vært på ketolysekuren (i ketose)?

Det kan være tungt og trene helt i begynnelsen og moderat aktivitet kan være å anbefale en først tiden.

Selv trenger jeg ikke og spise noe spesielt før trening og etter trening varier det. Noen ganger er jeg veldig sulten og spiser da et vanlig lavkarbo måltid (egg, bacon, biff o.l med salat f.eks) Trenger du noe raskt kan kokte egg evt en lavkarbo-vennlig proteinshake være noe.

Når kroppen har lært seg fettforbrenning skikkelig er det ikke sikkert at mat før, under og etter trening blir et så stort problem for deg. Men vi er alle forskjellige og det er vanskelig og si hvordan akkurat du vil reagere og hva du trenger.

De gangene jeg kjører lange økter (f.eks 5 timers fjelløp, 3 timers spinning o.l.), passer jeg på og få i meg en god dose cocosa (gjerne i en latte laget på mandelmelk) før jeg starter og ikke nødvendigvis så store mengder mat. Underveis sper jeg på med cocosa, nøtter, bær og masse vann og etterpå spiser jeg et godt måltid. Jeg trenger normalt ikke dette for ei normal økt (30-60 min).

Men som sagt du må nesten prøve deg frem, ta gjerne en rolig økt første gang slik at du får testet hvordan kroppen reagerer og ikke går på en kjempesmell. Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 10-04-13 kl 18:32. Årsak: Staveleif
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 11:44   #4
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Träning

Tack för svar! Jag har vart på kuren i 1 månad. De symptom som kom i starten så som svimmelhet och extrem trötthet har försvunnit. Så jag tror min kropp anpassat sej nu! Får ljusrosa på stixen så är i ketose fast förbränningen kanske är lite svag vad jag förstått.
Ska ta en superförsiktig träningsakt och ha med mej en del av dagsdosen med karbs sånn just in Case
Kanske en avokado är en bra sak att äta efter. Är iallafall liiite mer karb än ett ägg. (Som jag räknar som 1 karb per ägg )

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:30   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Träning

Det er som sagt ikke sikkert du trenger mer karber ifbm trening, for en del som er i ketose er det fett/proteiner som gjelder før og etter. Men ta med deg noe så har du litt i bakhånd, nøtter er også en greit, både fett og kh.

Kroppen kan nok ha tilpasset seg ketose forsåvidt, men trening kan gi systemet et lite sjokk. Spesielt hvis det er lenge siden siste trening, så det er nok en god ide og ta det litt rolig (lungt) i begynnelsen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF & träning - ny bok! Lillemy71 Trening 31 04-06-12 21:18
Blanda inte ihop kost och träning! ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 22 10-05-07 17:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no